Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Ekonomiczny - Rachunkowość

Sylabus przedmiotu Rachunkowość informatyczna:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Rachunkowość
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom podyplomowe
Tytuł zawodowy absolwenta
Obszary studiów nauki społeczne
Profil
Moduł
Przedmiot Rachunkowość informatyczna
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Ekonomii Menedżerskiej i Rachunkowości
Nauczyciel odpowiedzialny Bożena Nadolna <Bozena.Nadolna@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Elżbieta Jaworska <Elzbieta.Jaworska@zut.edu.pl>, Iwona Majchrzak <Iwona.Majchrzak@zut.edu.pl>, Marzena Rydzewska <mrydzewska@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 4,0 ECTS (formy) 4,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
laboratoriaL1 20 4,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Nie jest konieczna wiedza początkowa

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zapoznanie słuchaczy z możliwością tworzenia i pozyskiwania informacji z ksiąg rachunkowych na potrzeby sporządzania sprawozdań finansowych oraz zapoznanie z funkcjonowaniem programu finansowo-księgowego "Symfonia"

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Tworzenie firmy testowej w systemie finansowo-księgowym. Określenie ścieżki dostępu do danych. Wprowadzanie informacji umożliwiających generowanie planu kont2
T-L-2Wprowadzanie planu kont do systemu finansowo-księgowego2
T-L-3Wprowadzanie bilansu otwarcia do systemu finansowo-księgowego2
T-L-4Wprowadzanie ewidencji kontrahentów i pracowników, tworzenie rejestrów VAT oraz wprowadzanie wzorców dokumentów księgowych2
T-L-5Tworzenie przykładowych dokumentów źródłowych oraz ich dekretacja i księgowanie w systemie finansowo-księgowym. Korekty, usuwanie, wymiana dokumentów źródłowych4
T-L-6Przeglądanie danych wprowadzonych do systemu. Wielokryterialny wybór danych.2
T-L-7Tworzenie zestawień wynikowych. Tworzenie dziennika oraz zestawienia obrotów i sald dla dowolnego przedziału czasowego2
T-L-8Tworzenie bilansu oraz rachunku zysków i strat na podstawie danych wprowadzonych do systemu2
T-L-9Podsumowanie ewidencji i zamknięcie roku obrachunkowego2
20

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1Aktywne uczestnictwo w zajęciach laboratoryjnych30
A-L-2Studiowanie literatury z zakresu rachunkowości na potrzeby wykorzystania zdobytej wiedzy do obsługi wybranego systemu finansowo-księgowego30
A-L-3Samodzielne rozwiązywanie problemów związanych z obsługą wybranego systemu finansowo-księgowego30
A-L-4Przygotowanie do praktycznego zaliczenia przedmiotu30
120

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1wyjaśnienie
M-2metoda przypadków

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Aktywność na zajęciach
S-2Ocena podsumowująca: Ocena wykonania wskazanego zadania praktycznego w wybranym systemie finansowo-księgowym, weryfikująca wiedzę i umiejętności uzyskane w trakcie zajęć laboratoryjnych

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
R_10A_WEk/PD/R9_W01
Słuchacz zna zasady obsługi wybranego programu finansowo-księgowego
R_10-_W01, R_10-_W02, R_10-_W04C-1T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-L-6, T-L-7, T-L-8, T-L-9, T-L-5M-1, M-2S-2

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
R_10A_WEk/PD/R9_U01
Słuchacz potrafi obsługiwać wybrany system finansowo-księgowy
R_10-_U04, R_10-_U01, R_10-_U02C-1T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-L-6, T-L-7, T-L-8, T-L-9, T-L-5M-1, M-2S-1, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
R_10A_WEk/PD/R9_K01
Słuchacz działa ze świadomością potrzeby ustawicznego kształcenia w zakresie zagadnień związanych z wykorzystywaniem informatycznych systemów finansowo-księgowych, a także możliwości występowania nieetycznych zachowań i konsekwencji popełniania błędów podczas stosowania systemów finansowo-księgowych
R_10-_K01, R_10-_K02, R_10-_K03C-1T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-L-6, T-L-7, T-L-8, T-L-9, T-L-5M-1, M-2S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
R_10A_WEk/PD/R9_W01
Słuchacz zna zasady obsługi wybranego programu finansowo-księgowego
2,0Słuchacz nie zna zasad obsługi wybranego systemu finansowo-księgowego
3,0Słuchacz ma wiedzę, jak tworzyć plan kont, wprowadzić i zaksięgować bilans otwarcia, definiować dokumenty, tworzyć rejestry, ewidencjonować operacje gospodarcze
3,5Słuchacz ma wiedzę, jak tworzyć plan kont, wprowadzić i zaksięgować bilans otwarcia, definiować dokumenty, tworzyć rejestry, ewidencjonować operacje gospodarcze, rozliczać rozrachunki, rozliczać płatności,
4,0Słuchacz wiedzę, jak tworzyć plan kont, wprowadzić i zaksięgować bilans otwarcia, definiować dokumenty, tworzyć rejestry, ewidencjonować operacje gospodarcze, rozliczać rozrachunki, rozliczać płatności, wyszukiwać informacje według kilku kryteriów
4,5Słuchacz ma wiedzę, jak tworzyć plan kont, wprowadzić i zaksięgować bilans otwarcia, definiować dokumenty, tworzyć rejestry, ewidencjonować operacje gospodarcze, rozliczać rozrachunki, rozliczać płatności, wyszukiwać informacje według różnych kryteriów
5,0Słuchacz ma bardzo dobrą wiedzę, jak tworzyć plan kont, wprowadzić i zaksięgować bilans otwarcia, definiować dokumenty, tworzyć rejestry, ewidencjonować operacje gospodarcze, rozliczać rozrachunki, rozliczać płatności, wyszukiwać informacje według różnych kryteriów, tworzyć raporty

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
R_10A_WEk/PD/R9_U01
Słuchacz potrafi obsługiwać wybrany system finansowo-księgowy
2,0Słuchacz nie potrafi obsługiwać wybranego systemu finansowo-księgowego
3,0Słuchacz umie tworzyć plan kont, wprowadzić i zaksięgować bilans otwarcia, definiować dokumenty, tworzyć rejestry, ewidencjonować operacje gospodarcze
3,5Słuchacz umie tworzyć plan kont, wprowadzić i zaksięgować bilans otwarcia, definiować dokumenty, tworzyć rejestry, ewidencjonować operacje gospodarcze, rozliczać rozrachunki, rozliczać płatności
4,0Słuchacz umie tworzyć plan kont, wprowadzić i zaksięgować bilans otwarcia, definiować dokumenty, tworzyć rejestry, ewidencjonować operacje gospodarcze, rozliczać rozrachunki, rozliczać płatności, wyszukiwać informacje według kilku kryteriów
4,5Słuchacz umie tworzyć plan kont, wprowadzić i zaksięgować bilans otwarcia, definiować dokumenty, tworzyć rejestry, ewidencjonować operacje gospodarcze, rozliczać rozrachunki, rozliczać płatności, wyszukiwać informacje według różnych kryteriów
5,0Słuchacz umie tworzyć plan kont, wprowadzić i zaksięgować bilans otwarcia, definiować dokumenty, tworzyć rejestry, ewidencjonować operacje gospodarcze, rozliczać rozrachunki, rozliczać płatności, wyszukiwać informacje według różnych kryteriów, tworzyć raporty

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
R_10A_WEk/PD/R9_K01
Słuchacz działa ze świadomością potrzeby ustawicznego kształcenia w zakresie zagadnień związanych z wykorzystywaniem informatycznych systemów finansowo-księgowych, a także możliwości występowania nieetycznych zachowań i konsekwencji popełniania błędów podczas stosowania systemów finansowo-księgowych
2,0Słuchacz nie jest zdolny do samodzielnego lub zespołowego rozwiązywania zagadnień analizowanych w trakcie zajęć
3,0Słuchacz posiada zdolność pracy indywidualnej i zespołowej pozwalającej rozwiązywać problemy analizowane podczas zajęć
3,5Słuchacz posiada zdolność do samodzielnego lub zespołowego rozwiązywania zagadnień analizowanych w trakcie zajęć, przy czym proponowane rozwiązania nie zawsze są prawidłowe
4,0Słuchacz posiada zdolność do samodzielnego lub zespołowego rozwiązywania zagadnień analizowanych w trakcie zajęć, przy czym proponowane rozwiązania z reguły są prawidłowe
4,5Słuchacz posiada zdolność do samodzielnego lub zespołowego rozwiązywania zagadnień analizowanych w trakcie zajęć, przy czym proponowane rozwiązania są prawidłowe
5,0Słuchacz posiada zdolność do samodzielnego lub zespołowego rozwiązywania zagadnień analizowanych w trakcie zajęć, przy czym proponowane rozwiązania są prawidłowe. Potrafi uzasadnić wybór zastosowanego rozwiązania do danego problemu, przeprowadzić ocenę wyników i wskazać inne możliwości

Literatura podstawowa

  1. Andrzejewski M., Jońca K., Młodkowski P., Zastosowanie technik komputerowych w rachunkowości. Systemy dla małych i średnich firm, Oficyna Wydawnicza, Warszawa, 2004
  2. Chomuszko M., Księgowość komputerowa. Praca z programem Symfonia FK, Mikom, 2008
  3. Kiziukiewicz T. (red.), Komentarz do ustawy o rachunkowości, Lexis Nexis, Warszawa, 2011
  4. Ustawa z dnia 29 września 1994 roku o rachunkowości, Dz.U. z 2013 r. poz. 330 z późn. zm., 2013

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Tworzenie firmy testowej w systemie finansowo-księgowym. Określenie ścieżki dostępu do danych. Wprowadzanie informacji umożliwiających generowanie planu kont2
T-L-2Wprowadzanie planu kont do systemu finansowo-księgowego2
T-L-3Wprowadzanie bilansu otwarcia do systemu finansowo-księgowego2
T-L-4Wprowadzanie ewidencji kontrahentów i pracowników, tworzenie rejestrów VAT oraz wprowadzanie wzorców dokumentów księgowych2
T-L-5Tworzenie przykładowych dokumentów źródłowych oraz ich dekretacja i księgowanie w systemie finansowo-księgowym. Korekty, usuwanie, wymiana dokumentów źródłowych4
T-L-6Przeglądanie danych wprowadzonych do systemu. Wielokryterialny wybór danych.2
T-L-7Tworzenie zestawień wynikowych. Tworzenie dziennika oraz zestawienia obrotów i sald dla dowolnego przedziału czasowego2
T-L-8Tworzenie bilansu oraz rachunku zysków i strat na podstawie danych wprowadzonych do systemu2
T-L-9Podsumowanie ewidencji i zamknięcie roku obrachunkowego2
20

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1Aktywne uczestnictwo w zajęciach laboratoryjnych30
A-L-2Studiowanie literatury z zakresu rachunkowości na potrzeby wykorzystania zdobytej wiedzy do obsługi wybranego systemu finansowo-księgowego30
A-L-3Samodzielne rozwiązywanie problemów związanych z obsługą wybranego systemu finansowo-księgowego30
A-L-4Przygotowanie do praktycznego zaliczenia przedmiotu30
120
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaR_10A_WEk/PD/R9_W01Słuchacz zna zasady obsługi wybranego programu finansowo-księgowego
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówR_10-_W01Ma wiedzę w zakresie zasad prowadzenia ksiąg rachunkowych i sporządzania sprawozdań finansowych
R_10-_W02Zna regulacje prawne niezbędne do prawidłowego prowadzenia ksiąg rachunkowych i dokonywania rozliczeń publicznoprawnych
R_10-_W04Zna zasady etyki zawodowej księgowych
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie słuchaczy z możliwością tworzenia i pozyskiwania informacji z ksiąg rachunkowych na potrzeby sporządzania sprawozdań finansowych oraz zapoznanie z funkcjonowaniem programu finansowo-księgowego "Symfonia"
Treści programoweT-L-1Tworzenie firmy testowej w systemie finansowo-księgowym. Określenie ścieżki dostępu do danych. Wprowadzanie informacji umożliwiających generowanie planu kont
T-L-2Wprowadzanie planu kont do systemu finansowo-księgowego
T-L-3Wprowadzanie bilansu otwarcia do systemu finansowo-księgowego
T-L-4Wprowadzanie ewidencji kontrahentów i pracowników, tworzenie rejestrów VAT oraz wprowadzanie wzorców dokumentów księgowych
T-L-6Przeglądanie danych wprowadzonych do systemu. Wielokryterialny wybór danych.
T-L-7Tworzenie zestawień wynikowych. Tworzenie dziennika oraz zestawienia obrotów i sald dla dowolnego przedziału czasowego
T-L-8Tworzenie bilansu oraz rachunku zysków i strat na podstawie danych wprowadzonych do systemu
T-L-9Podsumowanie ewidencji i zamknięcie roku obrachunkowego
T-L-5Tworzenie przykładowych dokumentów źródłowych oraz ich dekretacja i księgowanie w systemie finansowo-księgowym. Korekty, usuwanie, wymiana dokumentów źródłowych
Metody nauczaniaM-1wyjaśnienie
M-2metoda przypadków
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Ocena wykonania wskazanego zadania praktycznego w wybranym systemie finansowo-księgowym, weryfikująca wiedzę i umiejętności uzyskane w trakcie zajęć laboratoryjnych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Słuchacz nie zna zasad obsługi wybranego systemu finansowo-księgowego
3,0Słuchacz ma wiedzę, jak tworzyć plan kont, wprowadzić i zaksięgować bilans otwarcia, definiować dokumenty, tworzyć rejestry, ewidencjonować operacje gospodarcze
3,5Słuchacz ma wiedzę, jak tworzyć plan kont, wprowadzić i zaksięgować bilans otwarcia, definiować dokumenty, tworzyć rejestry, ewidencjonować operacje gospodarcze, rozliczać rozrachunki, rozliczać płatności,
4,0Słuchacz wiedzę, jak tworzyć plan kont, wprowadzić i zaksięgować bilans otwarcia, definiować dokumenty, tworzyć rejestry, ewidencjonować operacje gospodarcze, rozliczać rozrachunki, rozliczać płatności, wyszukiwać informacje według kilku kryteriów
4,5Słuchacz ma wiedzę, jak tworzyć plan kont, wprowadzić i zaksięgować bilans otwarcia, definiować dokumenty, tworzyć rejestry, ewidencjonować operacje gospodarcze, rozliczać rozrachunki, rozliczać płatności, wyszukiwać informacje według różnych kryteriów
5,0Słuchacz ma bardzo dobrą wiedzę, jak tworzyć plan kont, wprowadzić i zaksięgować bilans otwarcia, definiować dokumenty, tworzyć rejestry, ewidencjonować operacje gospodarcze, rozliczać rozrachunki, rozliczać płatności, wyszukiwać informacje według różnych kryteriów, tworzyć raporty
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaR_10A_WEk/PD/R9_U01Słuchacz potrafi obsługiwać wybrany system finansowo-księgowy
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówR_10-_U04Potrafi sporządzić i zinterpretować sprawozdanie finansowe
R_10-_U01Potrafi korzystać z planu kont
R_10-_U02Potrafi rozwiązać określony problem ewidencyjny
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie słuchaczy z możliwością tworzenia i pozyskiwania informacji z ksiąg rachunkowych na potrzeby sporządzania sprawozdań finansowych oraz zapoznanie z funkcjonowaniem programu finansowo-księgowego "Symfonia"
Treści programoweT-L-1Tworzenie firmy testowej w systemie finansowo-księgowym. Określenie ścieżki dostępu do danych. Wprowadzanie informacji umożliwiających generowanie planu kont
T-L-2Wprowadzanie planu kont do systemu finansowo-księgowego
T-L-3Wprowadzanie bilansu otwarcia do systemu finansowo-księgowego
T-L-4Wprowadzanie ewidencji kontrahentów i pracowników, tworzenie rejestrów VAT oraz wprowadzanie wzorców dokumentów księgowych
T-L-6Przeglądanie danych wprowadzonych do systemu. Wielokryterialny wybór danych.
T-L-7Tworzenie zestawień wynikowych. Tworzenie dziennika oraz zestawienia obrotów i sald dla dowolnego przedziału czasowego
T-L-8Tworzenie bilansu oraz rachunku zysków i strat na podstawie danych wprowadzonych do systemu
T-L-9Podsumowanie ewidencji i zamknięcie roku obrachunkowego
T-L-5Tworzenie przykładowych dokumentów źródłowych oraz ich dekretacja i księgowanie w systemie finansowo-księgowym. Korekty, usuwanie, wymiana dokumentów źródłowych
Metody nauczaniaM-1wyjaśnienie
M-2metoda przypadków
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Aktywność na zajęciach
S-2Ocena podsumowująca: Ocena wykonania wskazanego zadania praktycznego w wybranym systemie finansowo-księgowym, weryfikująca wiedzę i umiejętności uzyskane w trakcie zajęć laboratoryjnych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Słuchacz nie potrafi obsługiwać wybranego systemu finansowo-księgowego
3,0Słuchacz umie tworzyć plan kont, wprowadzić i zaksięgować bilans otwarcia, definiować dokumenty, tworzyć rejestry, ewidencjonować operacje gospodarcze
3,5Słuchacz umie tworzyć plan kont, wprowadzić i zaksięgować bilans otwarcia, definiować dokumenty, tworzyć rejestry, ewidencjonować operacje gospodarcze, rozliczać rozrachunki, rozliczać płatności
4,0Słuchacz umie tworzyć plan kont, wprowadzić i zaksięgować bilans otwarcia, definiować dokumenty, tworzyć rejestry, ewidencjonować operacje gospodarcze, rozliczać rozrachunki, rozliczać płatności, wyszukiwać informacje według kilku kryteriów
4,5Słuchacz umie tworzyć plan kont, wprowadzić i zaksięgować bilans otwarcia, definiować dokumenty, tworzyć rejestry, ewidencjonować operacje gospodarcze, rozliczać rozrachunki, rozliczać płatności, wyszukiwać informacje według różnych kryteriów
5,0Słuchacz umie tworzyć plan kont, wprowadzić i zaksięgować bilans otwarcia, definiować dokumenty, tworzyć rejestry, ewidencjonować operacje gospodarcze, rozliczać rozrachunki, rozliczać płatności, wyszukiwać informacje według różnych kryteriów, tworzyć raporty
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaR_10A_WEk/PD/R9_K01Słuchacz działa ze świadomością potrzeby ustawicznego kształcenia w zakresie zagadnień związanych z wykorzystywaniem informatycznych systemów finansowo-księgowych, a także możliwości występowania nieetycznych zachowań i konsekwencji popełniania błędów podczas stosowania systemów finansowo-księgowych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówR_10-_K01Potrafi korzystać z informacji w celu realizacji funkcji rachunkowości (informacyjnej, kontrolnej, optymalizacyjnej, decyzyjnej)
R_10-_K02Potrafi współpracować z „dostawcami” danych i użytkownikami informacji z rachunkowości
R_10-_K03Ma świadomość konieczności permanentnej aktualizacji wiedzy
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie słuchaczy z możliwością tworzenia i pozyskiwania informacji z ksiąg rachunkowych na potrzeby sporządzania sprawozdań finansowych oraz zapoznanie z funkcjonowaniem programu finansowo-księgowego "Symfonia"
Treści programoweT-L-1Tworzenie firmy testowej w systemie finansowo-księgowym. Określenie ścieżki dostępu do danych. Wprowadzanie informacji umożliwiających generowanie planu kont
T-L-2Wprowadzanie planu kont do systemu finansowo-księgowego
T-L-3Wprowadzanie bilansu otwarcia do systemu finansowo-księgowego
T-L-4Wprowadzanie ewidencji kontrahentów i pracowników, tworzenie rejestrów VAT oraz wprowadzanie wzorców dokumentów księgowych
T-L-6Przeglądanie danych wprowadzonych do systemu. Wielokryterialny wybór danych.
T-L-7Tworzenie zestawień wynikowych. Tworzenie dziennika oraz zestawienia obrotów i sald dla dowolnego przedziału czasowego
T-L-8Tworzenie bilansu oraz rachunku zysków i strat na podstawie danych wprowadzonych do systemu
T-L-9Podsumowanie ewidencji i zamknięcie roku obrachunkowego
T-L-5Tworzenie przykładowych dokumentów źródłowych oraz ich dekretacja i księgowanie w systemie finansowo-księgowym. Korekty, usuwanie, wymiana dokumentów źródłowych
Metody nauczaniaM-1wyjaśnienie
M-2metoda przypadków
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Aktywność na zajęciach
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Słuchacz nie jest zdolny do samodzielnego lub zespołowego rozwiązywania zagadnień analizowanych w trakcie zajęć
3,0Słuchacz posiada zdolność pracy indywidualnej i zespołowej pozwalającej rozwiązywać problemy analizowane podczas zajęć
3,5Słuchacz posiada zdolność do samodzielnego lub zespołowego rozwiązywania zagadnień analizowanych w trakcie zajęć, przy czym proponowane rozwiązania nie zawsze są prawidłowe
4,0Słuchacz posiada zdolność do samodzielnego lub zespołowego rozwiązywania zagadnień analizowanych w trakcie zajęć, przy czym proponowane rozwiązania z reguły są prawidłowe
4,5Słuchacz posiada zdolność do samodzielnego lub zespołowego rozwiązywania zagadnień analizowanych w trakcie zajęć, przy czym proponowane rozwiązania są prawidłowe
5,0Słuchacz posiada zdolność do samodzielnego lub zespołowego rozwiązywania zagadnień analizowanych w trakcie zajęć, przy czym proponowane rozwiązania są prawidłowe. Potrafi uzasadnić wybór zastosowanego rozwiązania do danego problemu, przeprowadzić ocenę wyników i wskazać inne możliwości