Wydział Ekonomiczny - Ekonomia (S2)
Sylabus przedmiotu Organizacja przedsiębiorstw turystycznych:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Ekonomia | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister | ||
Obszary studiów | nauki społeczne | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Organizacja przedsiębiorstw turystycznych | ||
Specjalność | Gospodarka turystyczna | ||
Jednostka prowadząca | Zakład Studiów Regionalnych i Europejskich | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Agnieszka Sobolewska <Agnieszka.Sobolewska@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 4,0 | ECTS (formy) | 4,0 |
Forma zaliczenia | egzamin | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | podstawy zarządzania |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Opanowanie wiedzy z zakresu zarządzania przedsiębiorstwami turystycznymi, |
C-2 | Opanowanie podstaw zarzadzania przedsiębiorstwami turystycznymi |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
T-A-1 | Przedsiębiorstwo turystyczne w systemie gospodarki rynkowej | 1 |
T-A-2 | Cechy rynku i ich wpływ na przedsiębiorstwo turystyczne | 1 |
T-A-3 | Ewolucja układu podmiotowego gospodarki turystycznej | 2 |
T-A-4 | Typologia i klasyfikacja przedsiębiorstw turystycznych | 2 |
T-A-5 | Kryteria specjalizacji przedsiębiorstw turystycznych | 2 |
T-A-6 | Kapitały przedsiębiorstwa oraz źródła finansowania tych kapitałów | 2 |
T-A-7 | Zarządzanie należnościami i zobowiązaniami handlowymi | 2 |
T-A-8 | Analiza projektów inwestycyjnych w turystyce i rekreacji (w bieżącej działalności usługowej) | 1 |
T-A-9 | Możliwości współpracy z kontrahentami i dłużnikami w zakresie działalności gospodarczej | 2 |
15 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Przedsiębiorstwo turystyczne w systemie gospodarki rynkowej | 1 |
T-W-2 | Cechy rynku i ich wpływ na przedsiębiorstwo turystyczne | 2 |
T-W-3 | Ewolucja układu podmiotowego gospodarki turystycznej | 1 |
T-W-4 | Typologia i klasyfikacja przedsiębiorstw turystycznych | 2 |
T-W-5 | Kryteria specjalizacji przedsiębiorstw turystycznych | 2 |
T-W-6 | Kapitały przedsiębiorstwa oraz źródła finansowania tych kapitałów | 2 |
T-W-7 | Zarządzanie należnościami i zobowiązaniami handlowymi | 2 |
T-W-8 | Analiza projektów inwestycyjnych w turystyce i rekreacji (w bieżącej działalności usługowej) | 1 |
T-W-9 | Możliwości współpracy z kontrahentami i dłużnikami w zakresie działalności gospodarczej | 2 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
A-A-1 | Udział w ćwiczeniach | 15 |
A-A-2 | Samodzielne przygotowanie studenta do ćwiczeń | 14 |
A-A-3 | poszukiwanie i studiowanie wskazanej literatury | 15 |
A-A-4 | udzial w konsultacjach | 8 |
A-A-5 | przygotowania do zaliczenia | 8 |
60 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Udział w wykładach: | 15 |
A-W-2 | Przygotowanie zadanej pracy: | 30 |
A-W-3 | Poszukiwanie i czytanie wskazanej literatury | 15 |
60 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Metody problemowe - wykład konwersatoryjny |
M-2 | Metody aktywizujące: metoda przypadków i sytuacyjna, dyskusja dydaktyczna (burza mózgow, dyskusja panelowa) |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Zaliczenie kolokwium |
S-2 | Ocena formująca: Zaliczenie na ocenę projektu w formie prezentacji |
S-3 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie całościowe jako wypadkowa ocen cząstkowych |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
E_2A_D4/7_W01 Opanował treść i istotę podstawowych funkcji zarządzania przedsieb. | E_2A_W02 | — | C-1 | T-W-5, T-W-2, T-W-1 | M-1, M-2 | S-1, S-2, S-3 |
E_2A_D4/7_W02 Opanował podstawowe systemy zarzadzania firmą turystyczna | E_2A_W03 | — | C-2 | T-W-7, T-W-5, T-W-6 | M-1, M-2 | S-3 |
E_2A_D4/7_W03 Ma wiedze o podstawowych problemach przedsiębiorstwa. | E_2A_W05 | — | C-1, C-2 | T-A-2, T-W-7, T-W-8 | M-1, M-2 | S-1, S-3 |
E_2A_D4/7_W05 Jest przygotowany do aktywnego uczestnictwa w gospodarowaniu. | E_2A_W02, E_2A_W03 | — | C-1, C-2 | T-A-1, T-A-4, T-A-5, T-A-2 | M-1, M-2 | S-1, S-2, S-3 |
E_2A_D4/7_W06 Ma wiedze o roli MSP w ekonomice regionu i kraju. | E_2A_W11 | — | C-1, C-2 | T-A-4, T-A-5, T-A-6 | M-1, M-2 | S-1, S-2, S-3 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
E_2A_D4/7_U01 Umie wykorzystać nabytą wiedzę do samodzielnej realizacji projektów | E_2A_U01 | — | C-1, C-2 | T-W-7, T-W-8, T-W-9 | M-1, M-2 | S-2 |
E_2A_D4/7_U02 Opanował umiejętność formułowania wlasnych ocen i wniosków | E_2A_U03, E_2A_U04, E_2A_U07, E_2A_U17, E_2A_U18 | — | C-1, C-2 | T-A-4, T-A-2, T-W-8 | M-2 | S-2, S-3 |
E_2A_D4/7_U03 Potrafi posługiwac sie podstawowymi kategoriami przedsiebiorczosci. | E_2A_U05, E_2A_U16, E_2A_U19 | — | C-1, C-2 | T-A-1, T-A-3, T-A-2, T-W-7 | M-1, M-2 | S-1, S-3 |
E_2A_D4/7_U05 Potrafi oceniac zjawiska gospodarcze w regionie i kraju. | E_2A_U07 | — | C-1, C-2 | T-A-4, T-A-6, T-A-8, T-A-9 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
E_2A_D4/7_U06 Ma umiejetnosc formulowania wlasnych wnioskow i ocen firmy, sektora. | E_2A_U01, E_2A_U04, E_2A_U08, E_2A_U19, E_2A_U20 | — | C-1, C-2 | T-A-3, T-A-4, T-A-7, T-A-8, T-W-9 | M-1, M-2 | S-2, S-3 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
E_2A_D4/7_K01 Potrafi uzupełniać i doskonalić nabytą wiedzę i umiejętności | E_2A_K01 | — | C-1 | T-W-7, T-W-3, T-W-8, T-W-4, T-W-2, T-W-1, T-W-9 | M-1, M-2 | S-1, S-2, S-3 |
E_2A_D4/7_K02 Potrafi uzasadniać i bronić w trakcie dyskusji stawianych tez | E_2A_K03 | — | C-1 | T-W-5, T-W-6, T-W-2, T-W-9 | M-1, M-2 | S-1, S-2, S-3 |
E_2A_D4/7_K03 Ma swiadomosc znaczenia przedsiębiorczosci i podmiotow gospodarczych. | E_2A_K05 | — | C-1, C-2 | T-W-7, T-W-8, T-W-4, T-W-9 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
E_2A_D4/7_K05 Potrafi myslec i dziaać w sposób przedsiębiorczy. | E_2A_K06 | — | C-1, C-2 | T-A-7, T-A-9, T-A-2 | M-2 | S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
E_2A_D4/7_W01 Opanował treść i istotę podstawowych funkcji zarządzania przedsieb. | 2,0 | |
3,0 | Student: opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoil zasadnicze tresci programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popełnia wiele drobnych błędów w treści i języku (jakość wypowiedzi w przewazajacej mierze błędna) | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
E_2A_D4/7_W02 Opanował podstawowe systemy zarzadzania firmą turystyczna | 2,0 | |
3,0 | Student: opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoil zasadnicze tresci programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popełnia wiele drobnych błędów w treści i języku (jakość wypowiedzi w przewazajacej mierze błędna) | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
E_2A_D4/7_W03 Ma wiedze o podstawowych problemach przedsiębiorstwa. | 2,0 | Student nie ma podstawowej wiedzy dotyczacej sposobow i obszarow zastosowania |
3,0 | Student: w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoil zasadnicze tresci programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popelnia wiele drobnych bledów w tresci i jezyku (jakosc wypowiedzi w przewazajacej mierze bledna) | |
3,5 | Student: w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoil zasadnicze tresci programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popelnia wiele drobnych bledów w tresci i jezyku (jakosc wypowiedzi w przewazajacej mierze bledna) | |
4,0 | Student: w zakresie wiedzy opanował prawie caly material programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanowal nieomal poprawnie calosc zakresu materialu, w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje zainteresowanie, w zakresie wyrazania wiedzy popelnia nieznaczne uchybienia (wypowiedzi naogół poprawne) | |
4,5 | Student" w zakresie wiedzy opanowal caly material programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanowal wszystkie tresci programowe, w zakreszie stosunku do wiedzy wykazzuje duze zainteresowanie, w zakresie wyrazania wiedzy i sposobu wypowiedzi - bez trudnosci. | |
5,0 | Student: w zakresie wiedzy wykracza poza material programowy, w zakresie rozumienia wiedzy - bez zastrzezen, w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duze zainteresowanie - ciekawosc poznawcza, odpowiada poprawnym jezykiem, prawidlowo i pewnie. | |
E_2A_D4/7_W05 Jest przygotowany do aktywnego uczestnictwa w gospodarowaniu. | 2,0 | Student nie ma podstawowej wiedzy dotyczacej sposobow i obszarow zastosowania |
3,0 | Student: w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoil zasadnicze tresci programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popelnia wiele drobnych bledów w tresci i jezyku (jakosc wypowiedzi w przewazajacej mierze bledna) | |
3,5 | Student: w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoil zasadnicze tresci programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popelnia wiele drobnych bledów w tresci i jezyku (jakosc wypowiedzi w przewazajacej mierze bledna) | |
4,0 | Student: w zakresie wiedzy opanował prawie caly material programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanowal nieomal poprawnie calosc zakresu materialu, w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje zainteresowanie, w zakresie wyrazania wiedzy popelnia nieznaczne uchybienia (wypowiedzi naogół poprawne) | |
4,5 | Student" w zakresie wiedzy opanowal caly material programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanowal wszystkie tresci programowe, w zakreszie stosunku do wiedzy wykazzuje duze zainteresowanie, w zakresie wyrazania wiedzy i sposobu wypowiedzi - bez trudnosci. | |
5,0 | Student: w zakresie wiedzy wykracza poza material programowy, w zakresie rozumienia wiedzy - bez zastrzezen, w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duze zainteresowanie - ciekawosc poznawcza, odpowiada poprawnym jezykiem, prawidlowo i pewnie. | |
E_2A_D4/7_W06 Ma wiedze o roli MSP w ekonomice regionu i kraju. | 2,0 | Student nie ma podstawowej wiedzy dotyczacej sposobow i obszarow zastosowania |
3,0 | Student: w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoil zasadnicze tresci programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popelnia wiele drobnych bledów w tresci i jezyku (jakosc wypowiedzi w przewazajacej mierze bledna) | |
3,5 | Student: w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoil zasadnicze tresci programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popelnia wiele drobnych bledów w tresci i jezyku (jakosc wypowiedzi w przewazajacej mierze bledna) | |
4,0 | Student: w zakresie wiedzy opanował prawie caly material programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanowal nieomal poprawnie calosc zakresu materialu, w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje zainteresowanie, w zakresie wyrazania wiedzy popelnia nieznaczne uchybienia (wypowiedzi naogół poprawne) | |
4,5 | Student" w zakresie wiedzy opanowal caly material programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanowal wszystkie tresci programowe, w zakreszie stosunku do wiedzy wykazzuje duze zainteresowanie, w zakresie wyrazania wiedzy i sposobu wypowiedzi - bez trudnosci. | |
5,0 | Student: w zakresie wiedzy wykracza poza material programowy, w zakresie rozumienia wiedzy - bez zastrzezen, w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duze zainteresowanie - ciekawosc poznawcza, odpowiada poprawnym jezykiem, prawidlowo i pewnie. |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
E_2A_D4/7_U01 Umie wykorzystać nabytą wiedzę do samodzielnej realizacji projektów | 2,0 | |
3,0 | Student: opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoil zasadnicze tresci programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popełnia wiele drobnych błędów w treści i języku (jakość wypowiedzi w przewazajacej mierze błędna) | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
E_2A_D4/7_U02 Opanował umiejętność formułowania wlasnych ocen i wniosków | 2,0 | |
3,0 | Student: opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoil zasadnicze tresci programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popełnia wiele drobnych błędów w treści i języku (jakość wypowiedzi w przewazajacej mierze błędna) | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
E_2A_D4/7_U03 Potrafi posługiwac sie podstawowymi kategoriami przedsiebiorczosci. | 2,0 | Student nie ma podstawowej wiedzy dotyczacej sposobow i obszarow zastosowania |
3,0 | Student: w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoil zasadnicze tresci programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popelnia wiele drobnych bledów w tresci i jezyku (jakosc wypowiedzi w przewazajacej mierze bledna) | |
3,5 | Student: w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoil zasadnicze tresci programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popelnia wiele drobnych bledów w tresci i jezyku (jakosc wypowiedzi w przewazajacej mierze bledna) | |
4,0 | Student: w zakresie wiedzy opanował prawie caly material programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanowal nieomal poprawnie calosc zakresu materialu, w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje zainteresowanie, w zakresie wyrazania wiedzy popelnia nieznaczne uchybienia (wypowiedzi naogół poprawne) | |
4,5 | Student" w zakresie wiedzy opanowal caly material programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanowal wszystkie tresci programowe, w zakreszie stosunku do wiedzy wykazzuje duze zainteresowanie, w zakresie wyrazania wiedzy i sposobu wypowiedzi - bez trudnosci. | |
5,0 | Student: w zakresie wiedzy wykracza poza material programowy, w zakresie rozumienia wiedzy - bez zastrzezen, w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duze zainteresowanie - ciekawosc poznawcza, odpowiada poprawnym jezykiem, prawidlowo i pewnie. | |
E_2A_D4/7_U05 Potrafi oceniac zjawiska gospodarcze w regionie i kraju. | 2,0 | Student nie ma podstawowej wiedzy dotyczacej sposobow i obszarow zastosowania |
3,0 | Student: w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoil zasadnicze tresci programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popelnia wiele drobnych bledów w tresci i jezyku (jakosc wypowiedzi w przewazajacej mierze bledna) | |
3,5 | Student: w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoil zasadnicze tresci programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popelnia wiele drobnych bledów w tresci i jezyku (jakosc wypowiedzi w przewazajacej mierze bledna) | |
4,0 | Student: w zakresie wiedzy opanował prawie caly material programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanowal nieomal poprawnie calosc zakresu materialu, w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje zainteresowanie, w zakresie wyrazania wiedzy popelnia nieznaczne uchybienia (wypowiedzi naogół poprawne) | |
4,5 | Student" w zakresie wiedzy opanowal caly material programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanowal wszystkie tresci programowe, w zakreszie stosunku do wiedzy wykazzuje duze zainteresowanie, w zakresie wyrazania wiedzy i sposobu wypowiedzi - bez trudnosci. | |
5,0 | Student: w zakresie wiedzy wykracza poza material programowy, w zakresie rozumienia wiedzy - bez zastrzezen, w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duze zainteresowanie - ciekawosc poznawcza, odpowiada poprawnym jezykiem, prawidlowo i pewnie. | |
E_2A_D4/7_U06 Ma umiejetnosc formulowania wlasnych wnioskow i ocen firmy, sektora. | 2,0 | Student nie ma podstawowej wiedzy dotyczacej sposobow i obszarow zastosowania |
3,0 | Student: w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoil zasadnicze tresci programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popelnia wiele drobnych bledów w tresci i jezyku (jakosc wypowiedzi w przewazajacej mierze bledna) | |
3,5 | Student: w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoil zasadnicze tresci programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popelnia wiele drobnych bledów w tresci i jezyku (jakosc wypowiedzi w przewazajacej mierze bledna) | |
4,0 | Student: w zakresie wiedzy opanował prawie caly material programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanowal nieomal poprawnie calosc zakresu materialu, w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje zainteresowanie, w zakresie wyrazania wiedzy popelnia nieznaczne uchybienia (wypowiedzi naogół poprawne) | |
4,5 | Student" w zakresie wiedzy opanowal caly material programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanowal wszystkie tresci programowe, w zakreszie stosunku do wiedzy wykazzuje duze zainteresowanie, w zakresie wyrazania wiedzy i sposobu wypowiedzi - bez trudnosci. | |
5,0 | Student: w zakresie wiedzy wykracza poza material programowy, w zakresie rozumienia wiedzy - bez zastrzezen, w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duze zainteresowanie - ciekawosc poznawcza, odpowiada poprawnym jezykiem, prawidlowo i pewnie. |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
E_2A_D4/7_K01 Potrafi uzupełniać i doskonalić nabytą wiedzę i umiejętności | 2,0 | |
3,0 | Student: opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoil zasadnicze tresci programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popełnia wiele drobnych błędów w treści i języku (jakość wypowiedzi w przewazajacej mierze błędna) | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
E_2A_D4/7_K02 Potrafi uzasadniać i bronić w trakcie dyskusji stawianych tez | 2,0 | |
3,0 | Student: opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoil zasadnicze tresci programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popełnia wiele drobnych błędów w treści i języku (jakość wypowiedzi w przewazajacej mierze błędna) | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
E_2A_D4/7_K03 Ma swiadomosc znaczenia przedsiębiorczosci i podmiotow gospodarczych. | 2,0 | Student nie ma podstawowej wiedzy dotyczacej sposobow i obszarow zastosowania |
3,0 | Student: w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoil zasadnicze tresci programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popelnia wiele drobnych bledów w tresci i jezyku (jakosc wypowiedzi w przewazajacej mierze bledna) | |
3,5 | Student: w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoil zasadnicze tresci programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popelnia wiele drobnych bledów w tresci i jezyku (jakosc wypowiedzi w przewazajacej mierze bledna) | |
4,0 | Student: w zakresie wiedzy opanował prawie caly material programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanowal nieomal poprawnie calosc zakresu materialu, w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje zainteresowanie, w zakresie wyrazania wiedzy popelnia nieznaczne uchybienia (wypowiedzi naogół poprawne) | |
4,5 | Student" w zakresie wiedzy opanowal caly material programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanowal wszystkie tresci programowe, w zakreszie stosunku do wiedzy wykazzuje duze zainteresowanie, w zakresie wyrazania wiedzy i sposobu wypowiedzi - bez trudnosci. | |
5,0 | Student: w zakresie wiedzy wykracza poza material programowy, w zakresie rozumienia wiedzy - bez zastrzezen, w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duze zainteresowanie - ciekawosc poznawcza, odpowiada poprawnym jezykiem, prawidlowo i pewnie. | |
E_2A_D4/7_K05 Potrafi myslec i dziaać w sposób przedsiębiorczy. | 2,0 | Student nie ma podstawowej wiedzy dotyczacej sposobow i obszarow zastosowania |
3,0 | Student: w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoil zasadnicze tresci programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popelnia wiele drobnych bledów w tresci i jezyku (jakosc wypowiedzi w przewazajacej mierze bledna) | |
3,5 | Student: w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoil zasadnicze tresci programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popelnia wiele drobnych bledów w tresci i jezyku (jakosc wypowiedzi w przewazajacej mierze bledna) | |
4,0 | Student: w zakresie wiedzy opanował prawie caly material programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanowal nieomal poprawnie calosc zakresu materialu, w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje zainteresowanie, w zakresie wyrazania wiedzy popelnia nieznaczne uchybienia (wypowiedzi naogół poprawne) | |
4,5 | Student" w zakresie wiedzy opanowal caly material programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanowal wszystkie tresci programowe, w zakreszie stosunku do wiedzy wykazzuje duze zainteresowanie, w zakresie wyrazania wiedzy i sposobu wypowiedzi - bez trudnosci. | |
5,0 | Student: w zakresie wiedzy wykracza poza material programowy, w zakresie rozumienia wiedzy - bez zastrzezen, w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duze zainteresowanie - ciekawosc poznawcza, odpowiada poprawnym jezykiem, prawidlowo i pewnie. |
Literatura podstawowa
- Bosuacki S., Sikora J., Wartecki A., Zarzadzanie przedsiębiorstwem turystycznym, AWF Poznan, Poznan, 2008
- Sarnowski J., Kirejczyk E, Zarzadzanie przedsiębiorstwem turystycznym, ALMAMER Wyzsza Szkoła Ekonomiczna, 2011
- Czekaj J., Dresler Z., Zarządzanie finansami przedsiębiorstw.Podstawy teorii., PWN, Warszawa, 1999
- Gołembski G, Przedsiębiorstwo turystyczne w gospodarce wolnorynkowej, AE Poznan, Poznan, 1997
- Jędrzejczyk J., Nowoczesny biznes turystyczny. Ekostrategie w zarzadzaniu firmą., PWN, Warszawa, 2011
Literatura dodatkowa
- Biczysko W., Tauber R.D., Zarządzanie finansami w hotelarstwie, gastronomii i turystyce, Wyzsza Szkoła Gastronomii i Hotelarstwa w Poznaniu, Poznan, 2009
- Biczysko W., Tauber R.D., Kalkulacje cenowe w hotelarstwie, gastronomi i turystyce., Wyzsza Szkoła Gastronomii i Hotelarstwa, Poznan, 2005