Wydział Ekonomiczny - Ekonomia (S2)
specjalność: Gospodarka turystyczna
Sylabus przedmiotu Strategie personalne:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Ekonomia | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister | ||
Obszary studiów | nauki społeczne | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Strategie personalne | ||
Specjalność | Gospodarowanie kapitałem ludzkim | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Zarządzania Przedsiębiorstwami | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Anna Sworowska-Baranowska <Anna.Sworowska@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Ewa Kołoszycz <Ewa.Koloszycz@zut.edu.pl>, Robert Rusielik <Robert.Rusielik@zut.edu.pl>, Artur Wilczyński <Artur.Wilczynski@zut.edu.pl>, Michał Świtłyk <Michal.Switlyk@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 4,0 | ECTS (formy) | 4,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Brak |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Pozyskanie wiedzy praktycznej na temat zastosowania teorii zarządzania zasobami ludzkimi w konkretnych przypadkach, z uwzględnieniem strategii i misji organizacji. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
T-W-1 | Wprowadzenie do przedmiotu. Modele strategii personalnych. | 6 |
T-W-2 | Menedżer jako przywódca. Praktyczne zastosowanie stylów zarządzania | 3 |
T-W-3 | Kultura organizacyjna jako sposób kształtowania zachowań. | 3 |
T-W-4 | Metody analizy personelu. | 6 |
T-W-5 | Pracownik HR wobec sytuacji kryzysowej w przedsiębiorstwie. | 3 |
T-W-6 | Kierowanie konfliktem w organizacji. | 3 |
T-W-7 | Omówienie przykładów i prezentacje własne | 16 |
40 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
A-W-1 | Uczestnictwo na zajęciach | 40 |
A-W-2 | Studiowanie literatury | 20 |
A-W-3 | Opracowanie projektów własnych | 30 |
A-W-4 | Przygotowanie do zaliczenia | 25 |
A-W-5 | Prezentacja opracowanych przykładów | 2 |
A-W-6 | Zaliczenie | 2 |
119 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykłady problemowe |
M-2 | Wykład konwersatoryjny |
M-3 | Wykład informacyjny |
M-4 | Wykład konwersatoryjny |
M-5 | Ćwiczenia przedmiotowe |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Ocena formująca |
S-2 | Ocena formująca: Prace zespołowe do oddania |
S-3 | Ocena podsumowująca: Egzamin |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
E_2A_D2/8_W01 W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien być w stanie zdefiniować koncepcje strategicznego zarządzania zasobami ludzkimi. | E_2A_W02, E_2A_W15 | — | C-1 | T-W-6, T-W-7, T-W-2, T-W-1, T-W-3, T-W-4, T-W-5 | M-4 | S-2 |
E_2A_D2/8_W02 W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien być w stanie tłumaczyć strategiczne aspekty uwarunkowujące podejmowanie decyzji kadrowych w organizacji | E_2A_W04, E_2A_W08 | — | C-1 | T-W-6, T-W-7, T-W-2, T-W-1, T-W-3, T-W-4, T-W-5 | M-5, M-4 | S-3 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
E_2A_D2/8_U01 W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien być w stanie analizować jakie kluczowe czynniki decydują o metodach i technikach zarządzania ludźmi w organizacji | E_2A_U02, E_2A_U07 | — | C-1 | T-W-6, T-W-7, T-W-2, T-W-1, T-W-3, T-W-4, T-W-5 | M-3, M-5 | S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
E_2A_D2/8_W01 W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien być w stanie zdefiniować koncepcje strategicznego zarządzania zasobami ludzkimi. | 2,0 | Student nie umie definiować koncepcji strategicznego zarządzania ludźmi |
3,0 | Student jest w stanie wytłumaczyć koncepcje strategicznego zarządzania ludźmi | |
3,5 | Student jest w stanie wytłumaczyć koncepcje strategicznego zarządzania ludźmi i wybrać odpowiednie w danym przypadku | |
4,0 | Student jest w stanie wytłumaczyć koncepcje strategicznego zarządzania ludźmi i wybrać odpowiednie w danym przypadku i wymienić ich wady i zalety | |
4,5 | Student jest w stanie wytłumaczyć koncepcje strategicznego zarządzania ludźmi i wybrać odpowiednie w danym przypadku i wymienić ich wady i zalety oraz objaśniać czym można je komplementować | |
5,0 | Student jest w stanie wytłumaczyć koncepcje strategicznego zarządzania ludźmi i wybrać odpowiednie w danym przypadku i wymienić ich wady i zalety oraz objaśniać czym można je komplementować a ponadto wskazać na niestandardowe sposoby rozwiązywania | |
E_2A_D2/8_W02 W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien być w stanie tłumaczyć strategiczne aspekty uwarunkowujące podejmowanie decyzji kadrowych w organizacji | 2,0 | Student nie jest w stanie tłumaczyć najważniejszych aspektów uwarunkowujących decyzje z danego zakresu |
3,0 | Student jest w stanie w sposób ogólny tłumaczyć najważniejszych aspektów uwarunkowujących decyzje z danego zakresu | |
3,5 | Student jest w stanie w sposób ogólny tłumaczyć najważniejszych aspektów uwarunkowujących decyzje z danego zakresu oraz scharakteryzować jak to działa w praktyce | |
4,0 | Student jest w stanie w sposób ogólny tłumaczyć najważniejszych aspektów uwarunkowujących decyzje z danego zakresu oraz scharakteryzować jak to działa w praktyce i wymieniać przyczyny | |
4,5 | Student jest w stanie w sposób pełny tłumaczyć najważniejszych aspektów uwarunkowujących decyzje z danego zakresu oraz scharakteryzować jak to działa w praktyce i wymieniać przyczyny | |
5,0 | Student jest w stanie w sposób ponadprzeciętny tłumaczyć najważniejszych aspektów uwarunkowujących decyzje z danego zakresu oraz scharakteryzować jak to działa w praktyce i wymieniać przyczyny |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
E_2A_D2/8_U01 W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien być w stanie analizować jakie kluczowe czynniki decydują o metodach i technikach zarządzania ludźmi w organizacji | 2,0 | Student nie umie analizować czynników wpływających na zarządzanie ludźmi w organizacji |
3,0 | Student potrafi w sposób ogólny ocenić stan organizacji w zakresie zarządzania ludźmi | |
3,5 | Student umie ocenić stan organizacji i sformułować rozwiązanie w zakresie strategii zarządzania ludźmi | |
4,0 | Student umie ocenić stan organizacji i sformułować rozwiązanie mając na uwadze najważniejsze czynniki wpływające na zarządzanie ludźmi w organizacji | |
4,5 | Student umie dokona oceny organizacji i sformułować rozwiązanie adekwatne do problemu oraz potrafi dobrać metody ich identyfikacji w zakresie zarządzania ludźmi | |
5,0 | Student umie dokona oceny organizacji i sformułować rozwiązanie adekwatne do problemu oraz potrafi dobrać metody zarządzania ludźmi ich identyfikacji oceniając jednocześnie potencjalne scenariusze organizacji w przyszłości |
Literatura podstawowa
- Anna Rakowska, Kompetencje menedżerskie kadry kierowniczej we współczesnych organizacjach, Wydawnictwo Uniwersytetu M.C. Skłodowskiej, Lublin, 2007
- Avery, G., Avery, G. (2009) Przywództwo w organizacji. Paradygmaty i studia przypadków, PWE, Warszawa, 2009
Literatura dodatkowa
- Prahalad C. K., Hamel G., The Core Competence of the Corporation, Harvard Business Review Nr 3, pp. 79-91., Warszawa, 1990