Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Ekonomiczny - Ekonomia (S2)
specjalność: Gospodarka turystyczna

Sylabus przedmiotu Krajoznawstwo:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Ekonomia
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister
Obszary studiów nauki społeczne
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Krajoznawstwo
Specjalność Gospodarka turystyczna
Jednostka prowadząca Katedra Studiów Regionalnych i Europejskich
Nauczyciel odpowiedzialny Wojciech Lewicki <Wojciech.Lewicki@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
konwersatoriaK3 15 2,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Wiedza z przedmiotów: geografia i przyroda na poziomie szkoły śreniej

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Rozbudzenie zainteresowania szeroko pojetym krajoznawstwem
C-2Rozbudzenie i ugruntowanie umiłowania kraju ojczystego, jego historii, tradycji i obyczajów ludowych
C-3Zapoznaie studentów z metodyka działalności krajoznawczej w różnych etapach życia

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
konwersatoria
T-K-1Atrakcje turystyczne regionów6
T-K-2Metody i techniki pracy przewodnika6
T-K-3Źródła wiedzy o walorach turystycznych Polski, regionów i środowisk lokalnych3
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
konwersatoria
A-K-1Udział w zajęciach i sprawdzianie zaliczeniowym15
A-K-2Praca własna studenta obejmująca studiowanie literatury porzedmioty, opracowywanie zagadnień tematycznych, uczestnictwo w konsultacjach45
60

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład z prezentacja multimedialna.
M-2Dyskusja.
M-3Analiza studiów przypadków.
M-4Samodzielne prezentacje studentów.

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Ocena kolokwium czastkowego.
S-2Ocena formująca: Ocena kompetencji wspoldzialania i pracy w grupie podczas tworzenia prezentacji.
S-3Ocena formująca: Ocena kompetencji wspoldzialania i pracy w grupie podczas przygotowania studium przypadku.
S-4Ocena formująca: Ocena umiejetnosci samodzielnego wyszukiwania, analizowania, oceniania i uzytkowania informacji.
S-5Ocena formująca: Ocena samodzielnego wyszukiwania zdobywania wiedzy i rozwijania umiejetnosci logicznego myslenia i prezentacji wlasnych pogladow.
S-6Ocena formująca: Ocena umiejetnosci i kompetencji w dziedzinie krajoznawstwa.
S-7Ocena podsumowująca: Ocena zaliczeniowa z cwiczen (sredniaz wszystkich ocen formujacych)
S-8Ocena podsumowująca: Ocena z egzaminu (egzamin pisemny obejmujacy pytania testowe, zadania do rozwiazania oraz pytania problemowe)

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_2A_D4/3_W01
Uzyskał podstawowa wiedze o roli krajoznawstwa w turystyce
E_2A_W01, E_2A_W04C-1, C-2T-K-1, T-K-2, T-K-3M-1S-8, S-7
E_2A_D4/3_W02
Ma wiedzę o specyfice krajoznawczej regionów
E_2A_W04C-1, C-3T-K-1, T-K-3M-1, M-3, M-2S-1, S-7, S-5
E_2A_D4/3_W03
Ma wiedze o metodyce stosowanej w krajoznawstwie
E_2A_W03, E_2A_W13C-3T-K-2, T-K-3M-1, M-2S-8, S-1, S-7, S-4
E_2A_D4/3_W04
Ma wiedzę o lokalnych osobliwościach turystycznych głównych regionów
E_2A_W01C-1, C-3T-K-1, T-K-2, T-K-3M-1, M-3, M-4S-1, S-2, S-7
E_2A_D4/3_W05
Potrafi uzupelniac nabyta wiedze i umiejetnosci
E_2A_W03, E_2A_W14, E_2A_W15C-1, C-2, C-3T-K-1, T-K-2, T-K-3M-2, M-4S-8, S-7, S-5

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_2A_D4/3_U01
Potrafi omówić główne atrakcje turystyczne kraju
E_2A_U03C-1, C-2, C-3T-K-1, T-K-3M-1, M-3, M-2, M-4S-1, S-7, S-5
E_2A_D4/3_U02
Potrafi oceniac zjawiska gospodarcze w regionie i kraju.
E_2A_U03, E_2A_U07, E_2A_U18C-1, C-2T-K-1, T-K-2, T-K-3M-1, M-2, M-4S-6, S-3, S-5

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_2A_D4/3_K02
Ma świadomość znaczenia atrakcyjności turystycznej dla wizerunku regionów
E_2A_K04, E_2A_K06C-1, C-2, C-3T-K-1, T-K-2, T-K-3M-1, M-3, M-2, M-4S-1, S-2, S-7, S-4

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
E_2A_D4/3_W01
Uzyskał podstawowa wiedze o roli krajoznawstwa w turystyce
2,0
3,0Student: opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoil zasadnicze tresci programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popełnia wiele drobnych błędów w treści i języku (jakość wypowiedzi w przewazajacej mierze błędna)
3,5
4,0
4,5
5,0
E_2A_D4/3_W02
Ma wiedzę o specyfice krajoznawczej regionów
2,0
3,0Student: opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoil zasadnicze tresci programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popełnia wiele drobnych błędów w treści i języku (jakość wypowiedzi w przewazajacej mierze błędna)
3,5
4,0
4,5
5,0
E_2A_D4/3_W03
Ma wiedze o metodyce stosowanej w krajoznawstwie
2,0
3,0Student: opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoil zasadnicze tresci programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popełnia wiele drobnych błędów w treści i języku (jakość wypowiedzi w przewazajacej mierze błędna)
3,5
4,0
4,5
5,0
E_2A_D4/3_W04
Ma wiedzę o lokalnych osobliwościach turystycznych głównych regionów
2,0
3,0Student: opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoil zasadnicze tresci programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popełnia wiele drobnych błędów w treści i języku (jakość wypowiedzi w przewazajacej mierze błędna)
3,5
4,0
4,5
5,0
E_2A_D4/3_W05
Potrafi uzupelniac nabyta wiedze i umiejetnosci
2,0
3,0Student: opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoil zasadnicze tresci programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popełnia wiele drobnych błędów w treści i języku (jakość wypowiedzi w przewazajacej mierze błędna)
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
E_2A_D4/3_U01
Potrafi omówić główne atrakcje turystyczne kraju
2,0
3,0Student: opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoil zasadnicze tresci programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popełnia wiele drobnych błędów w treści i języku (jakość wypowiedzi w przewazajacej mierze błędna)
3,5
4,0
4,5
5,0
E_2A_D4/3_U02
Potrafi oceniac zjawiska gospodarcze w regionie i kraju.
2,0Student nie ma podstawowej wiedzy dotyczacej sposobow i obszarow zastosowania
3,0Student: w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoil zasadnicze tresci programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popelnia wiele drobnych bledów w tresci i jezyku (jakosc wypowiedzi w przewazajacej mierze bledna)
3,5Student: w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoil zasadnicze tresci programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popelnia wiele drobnych bledów w tresci i jezyku (jakosc wypowiedzi w przewazajacej mierze bledna)
4,0Student: w zakresie wiedzy opanował prawie caly material programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanowal nieomal poprawnie calosc zakresu materialu, w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje zainteresowanie, w zakresie wyrazania wiedzy popelnia nieznaczne uchybienia (wypowiedzi naogół poprawne)
4,5Student" w zakresie wiedzy opanowal caly material programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanowal wszystkie tresci programowe, w zakreszie stosunku do wiedzy wykazzuje duze zainteresowanie, w zakresie wyrazania wiedzy i sposobu wypowiedzi - bez trudnosci.
5,0Student: w zakresie wiedzy wykracza poza material programowy, w zakresie rozumienia wiedzy - bez zastrzezen, w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duze zainteresowanie - ciekawosc poznawcza, odpowiada poprawnym jezykiem, prawidlowo i pewnie.

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
E_2A_D4/3_K02
Ma świadomość znaczenia atrakcyjności turystycznej dla wizerunku regionów
2,0
3,0Student: opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoil zasadnicze tresci programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popełnia wiele drobnych błędów w treści i języku (jakość wypowiedzi w przewazajacej mierze błędna)
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Kruczek Z., Kruczek A.,Nowacki M., Krajoznastwo, PROKSENIA, Kraków, 2003
  2. Gordon A. i inni, Cudze chwile..., Agencja Wydawniczo - Reklamowa DINO, Warszawa, 1994
  3. PTTK, Krajoznastwo iturystyka w szkole, ZG PTTK, Warszawa, 2002

Literatura dodatkowa

  1. Czamowski A., Krajoznawstwo - poradnik metodyczny dla instruktorów krajoznawstwa, ZG PTTK, Warszawa, 1979
  2. Kruczek Z, Metodyka krajoznawstwa, skrypt., AWF, Kraków, 1979
  3. Harajda R., Zarys metodyki kształcenia turystyczno - krajoznawczego, Wydawnictwo "Kraj", Warszawa, 1982
  4. PTTK, Inwentaryzacja Krajoznawcza Polski, ZG PTTK Komisja Krajoznawcza, Warszawa, 1990

Treści programowe - konwersatoria

KODTreść programowaGodziny
T-K-1Atrakcje turystyczne regionów6
T-K-2Metody i techniki pracy przewodnika6
T-K-3Źródła wiedzy o walorach turystycznych Polski, regionów i środowisk lokalnych3
15

Formy aktywności - konwersatoria

KODForma aktywnościGodziny
A-K-1Udział w zajęciach i sprawdzianie zaliczeniowym15
A-K-2Praca własna studenta obejmująca studiowanie literatury porzedmioty, opracowywanie zagadnień tematycznych, uczestnictwo w konsultacjach45
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_2A_D4/3_W01Uzyskał podstawowa wiedze o roli krajoznawstwa w turystyce
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_W01Ma rozszerzoną wiedzę z zakresu ekonomii, jej miejscu w systemie nauk społecznych oraz powiązaniach z innymi dyscyplinami naukowymi
E_2A_W04Ma wiedzę o różnych rodzajach więzi społecznych i występujących między nimi prawidłowościach oraz wiedzę pogłębioną o wybranych kategoriach tych więzi
Cel przedmiotuC-1Rozbudzenie zainteresowania szeroko pojetym krajoznawstwem
C-2Rozbudzenie i ugruntowanie umiłowania kraju ojczystego, jego historii, tradycji i obyczajów ludowych
Treści programoweT-K-1Atrakcje turystyczne regionów
T-K-2Metody i techniki pracy przewodnika
T-K-3Źródła wiedzy o walorach turystycznych Polski, regionów i środowisk lokalnych
Metody nauczaniaM-1Wykład z prezentacja multimedialna.
Sposób ocenyS-8Ocena podsumowująca: Ocena z egzaminu (egzamin pisemny obejmujacy pytania testowe, zadania do rozwiazania oraz pytania problemowe)
S-7Ocena podsumowująca: Ocena zaliczeniowa z cwiczen (sredniaz wszystkich ocen formujacych)
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student: opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoil zasadnicze tresci programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popełnia wiele drobnych błędów w treści i języku (jakość wypowiedzi w przewazajacej mierze błędna)
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_2A_D4/3_W02Ma wiedzę o specyfice krajoznawczej regionów
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_W04Ma wiedzę o różnych rodzajach więzi społecznych i występujących między nimi prawidłowościach oraz wiedzę pogłębioną o wybranych kategoriach tych więzi
Cel przedmiotuC-1Rozbudzenie zainteresowania szeroko pojetym krajoznawstwem
C-3Zapoznaie studentów z metodyka działalności krajoznawczej w różnych etapach życia
Treści programoweT-K-1Atrakcje turystyczne regionów
T-K-3Źródła wiedzy o walorach turystycznych Polski, regionów i środowisk lokalnych
Metody nauczaniaM-1Wykład z prezentacja multimedialna.
M-3Analiza studiów przypadków.
M-2Dyskusja.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena kolokwium czastkowego.
S-7Ocena podsumowująca: Ocena zaliczeniowa z cwiczen (sredniaz wszystkich ocen formujacych)
S-5Ocena formująca: Ocena samodzielnego wyszukiwania zdobywania wiedzy i rozwijania umiejetnosci logicznego myslenia i prezentacji wlasnych pogladow.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student: opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoil zasadnicze tresci programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popełnia wiele drobnych błędów w treści i języku (jakość wypowiedzi w przewazajacej mierze błędna)
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_2A_D4/3_W03Ma wiedze o metodyce stosowanej w krajoznawstwie
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_W03Ma pogłębioną wiedzę na temat relacji między strukturami i instytucjami społecznymi w odniesieniu do wybranych struktur i instytucji społecznych i kategorii więzi społecznych lub wybranych kręgów kulturowych
E_2A_W13Ma pogłębioną wiedzę o poglądach na temat struktur, zjawisk i instytucji społecznych oraz rodzajów więzi społecznych a także o ich historycznej ewolucji
Cel przedmiotuC-3Zapoznaie studentów z metodyka działalności krajoznawczej w różnych etapach życia
Treści programoweT-K-2Metody i techniki pracy przewodnika
T-K-3Źródła wiedzy o walorach turystycznych Polski, regionów i środowisk lokalnych
Metody nauczaniaM-1Wykład z prezentacja multimedialna.
M-2Dyskusja.
Sposób ocenyS-8Ocena podsumowująca: Ocena z egzaminu (egzamin pisemny obejmujacy pytania testowe, zadania do rozwiazania oraz pytania problemowe)
S-1Ocena formująca: Ocena kolokwium czastkowego.
S-7Ocena podsumowująca: Ocena zaliczeniowa z cwiczen (sredniaz wszystkich ocen formujacych)
S-4Ocena formująca: Ocena umiejetnosci samodzielnego wyszukiwania, analizowania, oceniania i uzytkowania informacji.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student: opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoil zasadnicze tresci programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popełnia wiele drobnych błędów w treści i języku (jakość wypowiedzi w przewazajacej mierze błędna)
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_2A_D4/3_W04Ma wiedzę o lokalnych osobliwościach turystycznych głównych regionów
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_W01Ma rozszerzoną wiedzę z zakresu ekonomii, jej miejscu w systemie nauk społecznych oraz powiązaniach z innymi dyscyplinami naukowymi
Cel przedmiotuC-1Rozbudzenie zainteresowania szeroko pojetym krajoznawstwem
C-3Zapoznaie studentów z metodyka działalności krajoznawczej w różnych etapach życia
Treści programoweT-K-1Atrakcje turystyczne regionów
T-K-2Metody i techniki pracy przewodnika
T-K-3Źródła wiedzy o walorach turystycznych Polski, regionów i środowisk lokalnych
Metody nauczaniaM-1Wykład z prezentacja multimedialna.
M-3Analiza studiów przypadków.
M-4Samodzielne prezentacje studentów.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena kolokwium czastkowego.
S-2Ocena formująca: Ocena kompetencji wspoldzialania i pracy w grupie podczas tworzenia prezentacji.
S-7Ocena podsumowująca: Ocena zaliczeniowa z cwiczen (sredniaz wszystkich ocen formujacych)
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student: opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoil zasadnicze tresci programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popełnia wiele drobnych błędów w treści i języku (jakość wypowiedzi w przewazajacej mierze błędna)
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_2A_D4/3_W05Potrafi uzupelniac nabyta wiedze i umiejetnosci
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_W03Ma pogłębioną wiedzę na temat relacji między strukturami i instytucjami społecznymi w odniesieniu do wybranych struktur i instytucji społecznych i kategorii więzi społecznych lub wybranych kręgów kulturowych
E_2A_W14Zna i rozumie podstawowe pojęcia i zasady z zakresu ochrony własności przemysłowej i prawa autorskiego oraz konieczność zarządzania zasobami własności intelektualnej
E_2A_W15Zna zasady tworzenia i rozwoju form indywidualnej przedsiębiorczości wykorzystującej wiedzę z zakresu ekonomii
Cel przedmiotuC-1Rozbudzenie zainteresowania szeroko pojetym krajoznawstwem
C-2Rozbudzenie i ugruntowanie umiłowania kraju ojczystego, jego historii, tradycji i obyczajów ludowych
C-3Zapoznaie studentów z metodyka działalności krajoznawczej w różnych etapach życia
Treści programoweT-K-1Atrakcje turystyczne regionów
T-K-2Metody i techniki pracy przewodnika
T-K-3Źródła wiedzy o walorach turystycznych Polski, regionów i środowisk lokalnych
Metody nauczaniaM-2Dyskusja.
M-4Samodzielne prezentacje studentów.
Sposób ocenyS-8Ocena podsumowująca: Ocena z egzaminu (egzamin pisemny obejmujacy pytania testowe, zadania do rozwiazania oraz pytania problemowe)
S-7Ocena podsumowująca: Ocena zaliczeniowa z cwiczen (sredniaz wszystkich ocen formujacych)
S-5Ocena formująca: Ocena samodzielnego wyszukiwania zdobywania wiedzy i rozwijania umiejetnosci logicznego myslenia i prezentacji wlasnych pogladow.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student: opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoil zasadnicze tresci programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popełnia wiele drobnych błędów w treści i języku (jakość wypowiedzi w przewazajacej mierze błędna)
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_2A_D4/3_U01Potrafi omówić główne atrakcje turystyczne kraju
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_U03Umie organizować pracę własną i zespołu, dostrzegać problemy i je rozwiązywać
Cel przedmiotuC-1Rozbudzenie zainteresowania szeroko pojetym krajoznawstwem
C-2Rozbudzenie i ugruntowanie umiłowania kraju ojczystego, jego historii, tradycji i obyczajów ludowych
C-3Zapoznaie studentów z metodyka działalności krajoznawczej w różnych etapach życia
Treści programoweT-K-1Atrakcje turystyczne regionów
T-K-3Źródła wiedzy o walorach turystycznych Polski, regionów i środowisk lokalnych
Metody nauczaniaM-1Wykład z prezentacja multimedialna.
M-3Analiza studiów przypadków.
M-2Dyskusja.
M-4Samodzielne prezentacje studentów.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena kolokwium czastkowego.
S-7Ocena podsumowująca: Ocena zaliczeniowa z cwiczen (sredniaz wszystkich ocen formujacych)
S-5Ocena formująca: Ocena samodzielnego wyszukiwania zdobywania wiedzy i rozwijania umiejetnosci logicznego myslenia i prezentacji wlasnych pogladow.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student: opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoil zasadnicze tresci programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popełnia wiele drobnych błędów w treści i języku (jakość wypowiedzi w przewazajacej mierze błędna)
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_2A_D4/3_U02Potrafi oceniac zjawiska gospodarcze w regionie i kraju.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_U03Umie organizować pracę własną i zespołu, dostrzegać problemy i je rozwiązywać
E_2A_U07Rozwiązuje problemy makro-i mikroekonomiczne z wykorzystaniem zaawansowanych narzędzi analitycznych, w tym nowoczesnych technologii informatycznych
E_2A_U18Potrafi weryfikować swoje działania ze względu na ich skutki ekonomiczno-finansowe, prawne i moralne
Cel przedmiotuC-1Rozbudzenie zainteresowania szeroko pojetym krajoznawstwem
C-2Rozbudzenie i ugruntowanie umiłowania kraju ojczystego, jego historii, tradycji i obyczajów ludowych
Treści programoweT-K-1Atrakcje turystyczne regionów
T-K-2Metody i techniki pracy przewodnika
T-K-3Źródła wiedzy o walorach turystycznych Polski, regionów i środowisk lokalnych
Metody nauczaniaM-1Wykład z prezentacja multimedialna.
M-2Dyskusja.
M-4Samodzielne prezentacje studentów.
Sposób ocenyS-6Ocena formująca: Ocena umiejetnosci i kompetencji w dziedzinie krajoznawstwa.
S-3Ocena formująca: Ocena kompetencji wspoldzialania i pracy w grupie podczas przygotowania studium przypadku.
S-5Ocena formująca: Ocena samodzielnego wyszukiwania zdobywania wiedzy i rozwijania umiejetnosci logicznego myslenia i prezentacji wlasnych pogladow.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie ma podstawowej wiedzy dotyczacej sposobow i obszarow zastosowania
3,0Student: w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoil zasadnicze tresci programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popelnia wiele drobnych bledów w tresci i jezyku (jakosc wypowiedzi w przewazajacej mierze bledna)
3,5Student: w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoil zasadnicze tresci programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popelnia wiele drobnych bledów w tresci i jezyku (jakosc wypowiedzi w przewazajacej mierze bledna)
4,0Student: w zakresie wiedzy opanował prawie caly material programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanowal nieomal poprawnie calosc zakresu materialu, w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje zainteresowanie, w zakresie wyrazania wiedzy popelnia nieznaczne uchybienia (wypowiedzi naogół poprawne)
4,5Student" w zakresie wiedzy opanowal caly material programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanowal wszystkie tresci programowe, w zakreszie stosunku do wiedzy wykazzuje duze zainteresowanie, w zakresie wyrazania wiedzy i sposobu wypowiedzi - bez trudnosci.
5,0Student: w zakresie wiedzy wykracza poza material programowy, w zakresie rozumienia wiedzy - bez zastrzezen, w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duze zainteresowanie - ciekawosc poznawcza, odpowiada poprawnym jezykiem, prawidlowo i pewnie.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_2A_D4/3_K02Ma świadomość znaczenia atrakcyjności turystycznej dla wizerunku regionów
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_K04Prawidłowej identyfikacji i rozstrzygania dylematów związanych z wykonywaniem zawodu
E_2A_K06Myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy
Cel przedmiotuC-1Rozbudzenie zainteresowania szeroko pojetym krajoznawstwem
C-2Rozbudzenie i ugruntowanie umiłowania kraju ojczystego, jego historii, tradycji i obyczajów ludowych
C-3Zapoznaie studentów z metodyka działalności krajoznawczej w różnych etapach życia
Treści programoweT-K-1Atrakcje turystyczne regionów
T-K-2Metody i techniki pracy przewodnika
T-K-3Źródła wiedzy o walorach turystycznych Polski, regionów i środowisk lokalnych
Metody nauczaniaM-1Wykład z prezentacja multimedialna.
M-3Analiza studiów przypadków.
M-2Dyskusja.
M-4Samodzielne prezentacje studentów.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena kolokwium czastkowego.
S-2Ocena formująca: Ocena kompetencji wspoldzialania i pracy w grupie podczas tworzenia prezentacji.
S-7Ocena podsumowująca: Ocena zaliczeniowa z cwiczen (sredniaz wszystkich ocen formujacych)
S-4Ocena formująca: Ocena umiejetnosci samodzielnego wyszukiwania, analizowania, oceniania i uzytkowania informacji.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student: opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoil zasadnicze tresci programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popełnia wiele drobnych błędów w treści i języku (jakość wypowiedzi w przewazajacej mierze błędna)
3,5
4,0
4,5
5,0