Wydział Ekonomiczny - Ekonomia (S2)
specjalność: Gospodarka turystyczna
Sylabus przedmiotu Audyt personalny:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Ekonomia | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister | ||
Obszary studiów | nauki społeczne | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Audyt personalny | ||
Specjalność | Gospodarowanie kapitałem ludzkim | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Zarządzania Przedsiębiorstwami | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Artur Wilczyński <Artur.Wilczynski@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Lesław Rządziński <lrzadzinski@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 4,0 | ECTS (formy) | 4,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Podstawowa wiedza z zakresu zarządzania zasobami ludzkimi |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zapoznanie studentów z celem i korzyściami wynikającymi z audytu personalnego |
C-2 | Budowa umiejętności przygotowania i przeprowadzenia audytu personalnego w organizacji |
C-3 | Pogłębianie wiedzy dotyczącej roli i metod pracy audytora |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
T-A-1 | Diagnoza kompetencji pracowniczych | 6 |
T-A-2 | Metody i narzędzia controllingu personalnego | 5 |
T-A-3 | Koszty personalne | 2 |
T-A-4 | Raport diagnostyczny z audytu personalnego | 2 |
15 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Znaczenie audytu personalnego w doskonaleniu organizacji | 2 |
T-W-2 | Organizacja działu personalnego | 2 |
T-W-3 | Audyt stanowiskowy | 3 |
T-W-4 | Dokumentacja audytowa | 2 |
T-W-5 | Ryzyko kadrowe | 2 |
T-W-6 | Controlling personalny | 4 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
A-A-1 | Uczestnictwo w zajęciach | 15 |
A-A-2 | Przygotowanie do ćwiczeń audytoryjnych i studiowanie wskazanej literatury | 22 |
A-A-3 | Przygotowanie prezentacji | 20 |
A-A-4 | Udział w konsultacjach dotyczących prezentacji | 3 |
60 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Uczestnictwo w zajęciach | 15 |
A-W-2 | Przygotowanie do kolokwium zaliczeniowego | 24 |
A-W-3 | Udział w kolokwium zaliczeniowym | 3 |
A-W-4 | Zapoznanie się ze wskazaną literaturą fachową | 10 |
A-W-5 | Przygotowanie do wykładu konwersatoryjnego | 8 |
60 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład informacyjny |
M-2 | Wykład konwersatoryjny |
M-3 | Ćwiczenia przedmiotowe |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Ocena wykonania projektów |
S-2 | Ocena podsumowująca: Kolokwium zaliczeniowe pisemne |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
E_2A_D2/3_W01 W wyniku przeprowadzonych zajęć student potrafi wyjaśnić znaczenie audytu personalnego w gospodarowaniu kapitałem ludzkim | E_2A_W05, E_2A_W10 | — | C-1 | T-W-2, T-W-1 | M-1, M-2 | S-2 |
E_2A_D2/3_W02 W wyniku przeprowadzonych zajęć student potrafi charakteryzować przebieg procesu audytu personalnego | E_2A_W05, E_2A_W10 | — | C-2, C-3 | T-W-5, T-W-6, T-W-4, T-W-3 | M-1, M-2 | S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
E_2A_D2/3_U01 W wyniku przeprowadzonych zajęć student umie sporządzić plan audytu personalnego | E_2A_U02, E_2A_U05, E_2A_U12 | — | C-2, C-3 | T-A-3, T-A-4, T-A-2, T-A-1 | M-3 | S-2 |
E_2A_D2/3_U02 W wyniku przeprowadzonych zajęć student potrafi wykorzystać w praktyce metody controllingu personalnego | E_2A_U02, E_2A_U05, E_2A_U12 | — | C-3 | T-A-2 | M-3 | S-2 |
E_2A_D2/3_U03 W wyniku przeprowadzonych zajęć student potrafi prezentować wyniki z realizacji zadań ćwiczeniowych | E_2A_U13, E_2A_U14 | — | C-2 | T-A-3, T-A-4 | M-3 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
E_2A_D2/3_W01 W wyniku przeprowadzonych zajęć student potrafi wyjaśnić znaczenie audytu personalnego w gospodarowaniu kapitałem ludzkim | 2,0 | Student nie potrafi wyjaśnić jakie jest znaczenie audytu personalnego w gospodarowaniu kapitałem ludzkim |
3,0 | Student potrafi zdefiniować w sposób ogólny znaczenie audytu personalnego w gospodarowaniu kapitałem ludzkim | |
3,5 | Student potrafi precyzyjnie scharakteryzować znaczenie audytu personalnego w gospodarowaniu kapitałem ludzkim | |
4,0 | Student potrafi dokładnie objaśnić znaczenie audytu personalnego w gospodarowaniu kapitałem ludzkim oraz jego celowość w poszczególnych procedurach kadrowych | |
4,5 | Student potrafi dokładnie scharakteryzować znaczenie audytu personalnego, wskazać jego cel w poszczególnych procedurach kadrowych oraz wskazać wnioski jakie płyną z audytu dla działu personalnego | |
5,0 | Student potrafi szczegółowo wyjaśnić znaczenie audytu personalnego, wskazać jego celowość w poszczególnych procedurach kadrowych, wskazać wnioski jakie płyną z audytu personalnego dla działalności działu personalnego oraz zaproponować własne koncepcje dotyczące możliwości jego wykorzystania | |
E_2A_D2/3_W02 W wyniku przeprowadzonych zajęć student potrafi charakteryzować przebieg procesu audytu personalnego | 2,0 | Student nie potrafi wymienić etapów wchodzących w skład procesu audytu personalnego oraz scharakteryzować w sposób zadowalający żadnego z nich |
3,0 | Student potrafi opisać w sposób ogólny proces audytu personalnego | |
3,5 | Student potrafi scharakteryzować proces audytu personalnego wraz z wymianą etapów w nim występujących | |
4,0 | Student potrafi szczegółowo scharakteryzować etapy i przebieg procesu audytu personalnego | |
4,5 | Student potrafi szczegółowo opisać etapy i przebieg procesu audytu personalnego, wskazać zależności pomiędzy nimi oraz poznane metody i techniki pozwalające na realizację poszczególnych etapów | |
5,0 | Student potrafi dokładnie scharakteryzować etapy i przebieg procesu audytu personalnego, wskazać zależności pomiędzy nimi oraz metody i techniki pozwalające na ich realizację wraz ze wskazaniem problemów mogących wystąpić w każdym z etapów procesu |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
E_2A_D2/3_U01 W wyniku przeprowadzonych zajęć student umie sporządzić plan audytu personalnego | 2,0 | Student nie umie sporządzić planu audytu personalnego oraz nie potrafi zorganizować procesu audytu personalnego |
3,0 | Student potrafi sporządzić ogólny plan audytu personalnego oraz umie zgodnie z nim postępować | |
3,5 | Student umie wykonać ogólny plan audytu personalnego oraz ocenić jego słabe punkty | |
4,0 | Student potrafi sporządzić dokładny plan audytu personalnego i dokonać jego wszechstronnej analizy | |
4,5 | Student potrafi sporządzić plan audytu personalnego, dokonać jego kompleksowej analizy oraz dobierać poznane w tym zakresie rozwiązania w zależności od organizacji, w której ma on być przeprowadzony | |
5,0 | Student umie sporządzić plan audytu personalnego, dokonać jego wszechstronnej analizy oraz przygotować własne zakresie rozwiązania w zależności od organizacji, w której ma on być przeprowadzony | |
E_2A_D2/3_U02 W wyniku przeprowadzonych zajęć student potrafi wykorzystać w praktyce metody controllingu personalnego | 2,0 | Student nie umie stosować poznanych metod controllingu personalnego |
3,0 | Student potrafi stosować jedynie poznane podstawowe metody szacowania kosztów personalnych w organizacji | |
3,5 | Student potrafi wykorzystywać metody szacowania kosztów personalnych w organizacji oraz poznane podstawowe metody analiz kadr | |
4,0 | Student potrafi wykorzystywać metody szacowania kosztów personalnych w organizacji oraz większość metod analizy kadr | |
4,5 | Student potrafi wykorzystywać metody szacowania kosztów personalnych w organizacji oraz wszystkie poznane metody analizy kadr | |
5,0 | Student potrafi wykorzystywać metody szacowania kosztów personalnych w organizacji oraz wszystkie metody analizy kadr wraz umie opracowywać ogólne wnioski z wykonanych analiz | |
E_2A_D2/3_U03 W wyniku przeprowadzonych zajęć student potrafi prezentować wyniki z realizacji zadań ćwiczeniowych | 2,0 | Student nie potrafi dokonać ustnej prezentacji wyników powierzonego mu zadania ćwiczeniowego |
3,0 | Student potrafi dokonać pobieżnej prezentacji otrzymanych wyników zadań ćwiczeniowych | |
3,5 | Student potrafi dokładnie przedstawić wyniki zrealizowanego zadania ćwiczeniowego oraz potrafi przeprowadzić analizę otrzymanych wyników | |
4,0 | Student umie wszechstronnie zaprezentować wyniki zrealizowanego zadania ćwiczeniowego oraz dokonać odniesienia otrzymanych wyników do treści literatury przedmiotu | |
4,5 | Student umie przedstawić otrzymane wyniki zadań ćwiczeniowych oraz potrafi przeprowadzić dyskusję wyników wyrażając swoje spostrzeżenia | |
5,0 | Student w sposób precyzyjny umie przedstawić wyniki zadania ćwiczeniowego, przeprowadzić analizę otrzymanych wyników oraz wskazuje na wady i zalety proponowanych rozwiązań |
Literatura podstawowa
- Maciniak J., Audyt funkcji personalnej w przedsiębiorstwie, Wolters Kluwer, Kraków, 2010
- Nowak M., Controlling personalny, Wolters Kluwer, Kraków, 2008
Literatura dodatkowa
- Davis T., Ewaluacja talentu. Nowa strategia zarządzania talentami w organizacji., Wolters Kluwer, Kraków, 2010
- Ulrich D., Becker B., Huselid M., Karta wyników zarządzania zasobami ludzkimi, Wolters Kluwer, Kraków, 2002