Wydział Ekonomiczny - Ekonomia (N1)
specjalność: Analityka gospodarcza
Sylabus przedmiotu Seminarium I:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Ekonomia | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | licencjat | ||
Obszary studiów | nauki społeczne | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Seminarium I | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra/Zakład | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | prowadzący seminarium Nauczyciel akademicki <wekon@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Anna Oleńczuk-Paszel <Anna.Olenczuk-Paszel@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 1,0 | ECTS (formy) | 1,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | ogólna wiedza ekonomiczna |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | przygotowanie do napisania pracy dyplomowej |
C-2 | przygotowanie do uczesticzenia w badaniach naukowych i napisania pracy dyplomowej |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
seminaria | ||
T-S-1 | Omowienie procedury dyplomowania na Wydziale. Określenie głównych kierunków badań realizowanych na Wydziale i przez jednostkę. Prezentacja zakresów tematycznych i tematycznych potencjalnych tematów prac dyplomowych. Analiza przykładowych i proponowanych przez studentów ujęć tematów prac. | 5 |
T-S-2 | Zasady formułowania celu pracy i pytań badawczych. Techniki poszukiwania literatury przedmiotu i innych źródeł. Zbieranie, porządkowanie i analiza materiału badawczego. Prezentacja wyników badań | 4 |
9 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
seminaria | ||
A-S-1 | uczestnictwo w zajęciach | 9 |
A-S-2 | przygotowanie sie do zajęć | 10 |
A-S-3 | przygotowanie sie do prezentacji koncepcji i planu pracy | 12 |
31 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Prezentacja tematyki, zakresu prac dyplomowych i procesu dyplomowania. Ilustracja przykładami |
M-2 | Studium przypadków |
M-3 | Przykładowe tematy prac -referaty przygotowane przez studentów |
M-4 | Dyskusje po prezentacji referatów |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie na podstawie przygotowanego planu i koncepcji pracy |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
E_1A_A08_W01 student potrafi określić temat swoich zainteresowań w ramach ekonomii | E_1A_W12 | — | C-1, C-2 | T-S-1, T-S-2 | M-1, M-4, M-3, M-2 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
E_1A_A08_U02 umie określić problem badawczy, określić temat i zakres pracy dyplomowej | E_1A_U01, E_1A_U04 | — | C-2 | T-S-1, T-S-2 | M-1, M-4, M-3, M-2 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
E_1A_A08_W01 student potrafi określić temat swoich zainteresowań w ramach ekonomii | 2,0 | |
3,0 | student zna zasady dyplomowania obowiązujące na Wydziale, na postawie podanych przykładów, wie jak sformułowac temat pracy | |
3,5 | student zna zasady dyplomowania obowiązujące na Wydziale, potrafi objaśnić różnice między pracami teoretycznymi i paktycznymi, wie jak sformułowac temat pracy | |
4,0 | student zna zasady dyplomowania obowiązujące na Wydziale, potrafi objaśnić różnice między pracami teoretycznymi i paktycznymi oraz przeanlizować przykładowy temat pracy, definiuje istotę problemu badawczego | |
4,5 | student zna zasady dyplomowania obowiązujące na Wydziale, potrafi opisać wybrany problem badawczy w krótkich formach pisemnych i zna zalecaną strukturę takich prac | |
5,0 | student zna zasady dyplomowania obowiązujące na Wydziale, potrafi opisać wybrany problem badawczy w krótkich formach pisemnych i zna zalecaną strukturę prac dyplomowych, definiuje podstawowe metody badawcze |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
E_1A_A08_U02 umie określić problem badawczy, określić temat i zakres pracy dyplomowej | 2,0 | |
3,0 | student sformułował problem badawczy i temat pracy, określił materiały i metody badawcze | |
3,5 | student terminowo sformułował problem badawczy i temat pracy, poprawnie dobrał w materiał i metody badawcze | |
4,0 | student terminowo i poprawnie sformułował problem badawczy i temat pracy, poprawnie dobrał w materiał i metody badawcze, a także wskazał główne etapy realizacji pracy | |
4,5 | student terminowo i poprawnie sformułował problem badawczy i temat pracy, dobrał w materiał i metody badawcze, a także wskazał główne etapy i i harmonogram realizacji pracy | |
5,0 | student terminowo i poprawnie sformułował problem badawczy i temat pracy, dobrał w materiał i metody badawcze, a także wskazał główne etapy i i harmonogram realizacji pracy, a ponadto opracował wykaz literatury niezbędnej do napisania pracy |
Literatura podstawowa
- Stachak S., Wstęp do metodologii nauk ekonomicznych, Książka i Wiedza, Warszawa, 2006
Literatura dodatkowa
- Pioterek P., Zieleniecka B., Technika pisania prac dyplomowych, Poznań, 2000
- Kuzik M., Rzepczyński S., Jak pisać?, PWN, Warszawa, 2008
- Zenderowski R., Praca magisterska. Licencjat. Krótki przewodnik po metodologii pisania i obrony pracy dyplomowej, CeDeWu, Warszawa, 2009
- Grzybowski P.P., Sawicki K., Pisanie prac i sztuka ich prezentacji, Impuls, Kraków, 2010
- Wójcik K., Piszę akademicką pracę promocyjną - licencjacka, magisterską, doktorską, Wolters Kluwer, Warszawa, 2012, 8
- ., Standardy przygotowania prac dyplomowych na Wydziale Ekonomicznym ZUT w Szczecinie