Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | PAWiO_1A_S1/C/09_K01 | rozumie potrzebę permanentnej nauki, potrafi inspirować inne osoby do nauki |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | PAWiO_1A_K01 | rozumie potrzebę permanentnej nauki, potrafi inspirować inne osoby do nauki |
---|
Cel przedmiotu | C-1 | Nabycie umiejętności zastosowania zagadnień technologicznych,
materiałowych, technicznych i środowiskowych w projektowaniu wnętrz mieszkalnych i wielkokubaturowych pomieszczeń użyteczności publicznej. |
---|
C-2 | Nabycie umiejętności zastosowania wiedzy z zakresu przepisów BHP, wymagań sanitarno-higienicznych, p. poż oraz ochrony środowiska w projektowaniu wielkokubaturowych pomieszczeń użyteczności publicznej. |
Treści programowe | T-W-1 | Podstawowe rodzaje lokali gastronomicznych a kształtowanie wnętrz; lokale tematyczne. Struktura przestrzenna i funkcjonalna lokali gastronomicznych – układ funkcjonalny pomieszczeń, drogi technologiczne, lokalizacja pomieszczeń w zależności od wymogów środowiskowych. |
---|
T-W-2 | Zmienność funkcjonalno-przestrzenna lokali gastronomicznych oraz adaptacyjne możliwości istniejących struktur budowlanych; podstawowe parametry wymiarowe i układy modularne w projektowaniu lokali. |
T-W-3 | SALA KONSUMENCKA - Projektowanie sali konsumenckiej; system obsługi konsumenta (samoobsługa, obsługa kelnerska); miejsce dla muzyków, boksy, wyodrębniona mała sala, sala dla palących …,; materiały wykończeniowe wnętrz; akustyka. |
T-W-4 | BUFET – centralny punkt lokalu, ekspozycja produktów, ekspozycja kuchni; projektowanie oświetlenia w lokalu. |
T-W-5 | MIEJSCE SPOŻYWANIA POSIŁKÓW – wybór stołów, miejsca rodzinne, „najlepsze miejsce”, miejsce siedzące jako obszar pracy lub zabawy; meble do sali konsumenckiej. |
T-W-6 | POMIESZCZENIA HIGIENICZNO-SANITARNE – zasady projektowanie publicznych pomieszczeń higieniczno-sanitarnych; wentylacja i klimatyzacja. |
T-W-7 | Kształtowanie zaplecza kuchennego w lokalach gastronomicznych – zasady określania powierzchni, wyposażenia oraz warunków składowania surowców i artykułów w pomieszczeniach magazynowych (dział magazynowy). |
T-W-8 | Kształtowanie zaplecza kuchennego w lokalach gastronomicznych – zasady projektowania pomieszczeń produkcyjnych i wyposażenia technologicznego (dział produkcyjny); dział ekspedycyjny (rozdzielnia kelnerska, zmywalnia naczyń stołowych, transport wewnętrzny); dział administracyjno-socjalny. |
T-W-9 | STREFA WEJŚCIOWA RESTAURACJI – elewacja lokalu (pierwsze wrażenie), szatnia, punkt informacji konsumenta; ochrona przeciwpożarowa. |
T-W-10 | TARASY I PRZEDOGRÓDKI – projektowanie miejsc konsumpcyjnych na świeżym powietrzu, meble, zieleń, kurtyny; miejsca postojowe. |
T-W-11 | Historia wnętrz lokali gastronomicznych, przykłady kreatywnego wykorzystania tradycji we współczesnych rozwiązaniach. |
T-P-1 | Omówienie celu, tematu ćwiczeń, literatury przedmiotu oraz formy zaliczeń i kryteriów oceny. Prezentacja przykładowych rozwiązań. Korekta grupowa. |
T-P-2 | Przygotowanie wytycznych programowo – funkcjonalnych. Omówienie norm i materiałów wyjściowych do projektu lokalu gastronomicznego. Korekta grupowa. |
T-P-3 | Przykładowe aranżacje wnętrz lokali gastronomicznych, meble, wyposażenie. Analizy oraz szkice koncepcyjne projektu lokalu gastronomicznego w skali 1:50. Korekta grupowa. |
T-P-4 | Wstępny projekt wnętrza lokalu gastronomicznego z uwzględnieniem motywu przewodniego – rzuty, przekroje, rozwinięcia ścian w skali 1:50, szkic motywu przewodniego. Korekty indywidualne. |
T-P-5 | Projekt wnętrza lokalu gastronomicznego z uwzględnieniem sali konsumpcyjnej i bufetu – rzuty, przekroje, rozwinięcia ścian w skali 1:50, projekt wstępny bufetu w skali 1:20. Korekty indywidualne. |
T-P-6 | Projekt wnętrza lokalu gastronomicznego z uwzględnieniem sali konsumpcyjnej i bufetu – analizy, rzuty, przekroje, rozwinięcia w skali 1:50, projekt bufetu w skali 1:20 wstępne wizualizacje. Rozwiązania materiałowe i konstrukcyjne. Korekty indywidualne. |
T-P-7 | Projekt wnętrza pomieszczeń higieniczno-sanitarnych– analizy, rzuty, przekroje, rozwinięcia w skali 1:20, wstępne wizualizacje. Rozwiązania materiałowe i dobór urządzeń. Korekty indywidualne. |
T-P-8 | Przegląd – sprawdzenie stopnia zaawansowania projektów. Korekta grupowa. |
T-P-9 | Przygotowanie wytycznych programowo – funkcjonalnych. Omówienie norm i materiałów wyjściowych do projektu pomieszczeń zaplecza kuchennego w lokalu gastronomicznym. Korekta grupowa. |
T-P-10 | Projekt wnętrza pomieszczeń zaplecza kuchennego w lokalu gastronomicznym (dział magazynowy i produkcyjny) – analizy, rzuty w skali 1:20. Rozwiązania materiałowe i dobór urządzeń. Korekty indywidualne. |
T-P-11 | Projekt wnętrza pomieszczeń zaplecza kuchennego w lokalu gastronomicznym (dział ekspedycyjny i administracyjno-socjalny) – analizy, rzuty w skali 1:20. Rozwiązania materiałowe i dobór urządzeń, kolorystyka. Korekty indywidualne. |
T-P-12 | Omówienie projektów technicznych lokalu gastronomicznego. Wstępny projekt planszy podsumowującej semestralne zadania projektowe. Korekty grupowe i indywidualne. |
T-P-13 | Końcowe korekty/zmiany w projektach. Projekt planszy podsumowującej semestralne zadania projektowe. Korekty indywidualne. |
T-P-14 | Prezentacje końcowe projektów semestralnych. Oddanie opracowań. |
T-P-15 | Omówienie i ocena opracowań. |
T-W-8 | POKÓJ DZIECKA – ergonomia dziecka, wieloaspektowe kształtowanie wnętrza pokoju z uwzględnieniem cech psychofizycznych dziecka. |
T-W-2 | STREFA DZIENNA – wielowariantowe projektowanie przestrzeni dziennej; pomieszczenia satelitarne, ogrody zimowe, werandy, dominanty we wnętrzach. |
T-W-3 | KOMUNIKACJA – wymogi funkcjonalne i techniczne; wiatrołap, hol, korytarze, garderoby zimowe, schody, małe windy. |
T-W-4 | SCHODY – wytyczne norm budowlanych, sposoby konstruowania i budowania formy; wybrane realizacje schodów (element dominanty wnętrza). |
T-W-5 | KOMINEK – rodzaje i zagadnienia techniczne, wybrane realizacje współczesne, twórczość D. Imberta |
T-W-6 | ZAGADNIENIA TECHNICZNE W PROJEKTOWANIU WNĘTRZ MIESZKALNYCH - wentylacja, klimatyzacja, rekuperacja, instalacje elektryczne i hydrauliczne; wpływ rozmieszczenia instalacji techn. na sposób kształtowania przestrzeni wnętrza; pomieszczenia gospodarcze (pralnia i kotłownia, spiżarnie) |
T-W-1 | UKŁADY PRZESTRZENNE WNĘTRZ W BUDYNKACH MIESZKALNYCH - rodzaje wnętrz mieszkalnych, standardy mieszkaniowe, strefowanie przestrzeni mieszkalnych, wymogi funkcjonalne i środowiskowe, przykłady rozwiązań. |
T-W-7 | STREFA NOCNA – sypialnie i garderoby, pokój gościnny; wytyczne funkcjonalne i materiałowe do projektowania szaf i garderób. |
T-W-9 | MATERIAŁY WYKOŃCZENIOWE – właściwości i wymogi materiałów do pomieszczeń mieszkalnych, sposoby kształtowania sufitów i podłóg, iluminacja świetlna wnętrz mieszkalnych, nowości materiałowe. |
T-W-10 | UKŁADY PRZESTRZENNE WNĘTRZ MIESZKALNYCH – adaptacja pomieszczeń industrialnych i historycznych. Przykłady kreatywnego wykorzystania tradycji we współczesnych rozwiązaniach. |
T-W-1 | Technologia i program funkcjonalny bibliotek i hoteli |
T-W-2 | Kategoryzacja hoteli a kształtowanie wnętrz. Rola i ukształtowanie zespołu wejściowego hotelu – recepcja; hotelowe przestrzenie komunikacji ogólnej; ochrona przeciwpożarowa. |
T-W-3 | Kształtowanie przestrzeni publicznych w bibliotece; recepcja, punkty informacyjne, sale wykładowe, czytelnie, sale interaktywne; ochrona przeciwpożarowa. |
T-W-4 | Regały biblioteczne – rodzaje i wymiarowanie; projektowanie magazynów bibliotecznych. Miejsca pracy indywidualnej w bibliotece. |
T-W-5 | Pokój hotelowy – standard a indywidualność; meble hotelowe. Wnętrze pomieszczeń sanitarnych i zespołów rekreacyjnych w hotelu; zieleń w hotelu. |
T-W-6 | Projektowanie barów i restauracji hotelowych. Kształtowanie zaplecza kuchennego restauracji hotelowej. |
T-W-7 | Oświetlenie czytelni i biblioteki; oświetlenie w hotelu. Akustyka biblioteki i hotelu; materiały wykończeniowe wnętrz. Urządzenia techniczne wspomagające pracę biblioteki; system kontroli w bibliotece; biblioteka w systemie informatycznym. |
T-W-8 | PODSUMOWANIE ZAJĘĆ. |
T-P-1 | Omówienie celu, tematu ćwiczeń, literatury przedmiotu oraz formy zaliczeń i kryteriów oceny. Prezentacja przykładowych rozwiązań. |
T-P-2 | Przygotowanie wytycznych programowo – funkcjonalnych. Omówienie norm ergonomicznych i materiałów wyjściowych do projektu przestrzeni mieszkalnej. |
T-P-3 | Przykładowe aranżacje wnętrz strefy dziennej, meble, wyposażenie. Analizy ergonomiczne oraz szkice koncepcyjne projektu strefy dziennej w skali 1:20. Korekta grupowa. |
T-P-4 | Wstępny projekt przestrzeni dziennej z uwzględnieniem projektu kominka i schodów (wymogi instalacji technicznych) – rzuty, przekroje, rozwinięcia ścian w skali 1:20. Korekty indywidualne. |
T-P-5 | Projekt kominka – rzuty, przekroje, rozwinięcia ścian w skali 1:10, wstępne wizualizacje. Rozwiązania materiałowe i techniczne. Korekty indywidualne. |
T-P-6 | Projekt schodów – rzuty, przekroje, rozwinięcia w skali 1:20, wstępne wizualizacje. Rozwiązania materiałowe i konstrukcyjne. Korekty indywidualne. |
T-P-7 | Ostateczny projekt techniczny kominka i schodów zintegrowany z przestrzenią dzienną - rzuty, przekroje, rozwinięcia ścian w skali 1:20, detale w skali 1:10, wizualizacje. Korekta grupowa (oddanie projektu technicznego schodów i kominka w teczce A4). |
T-P-8 | Przygotowanie wytycznych programowo – funkcjonalnych. Omówienie norm ergonomicznych i materiałów wyjściowych do projektu strefy nocnej lub pokoju dziecka. Omówienie projektu technicznego schodów i kominka. Korekta grupowa. |
T-P-9 | Przykładowe aranżacje wnętrz strefy nocnej lub pokoju dziecka, meble, wyposażenie. Analizy ergonomiczne oraz szkice koncepcyjne projektów w skali 1:20. Korekta grupowa. |
T-P-10 | Wstępny projekt sypialni z garderobą lub pokoju dziecka– rzuty, przekroje, rozwinięcia ścian w skali 1:20. Korekty indywidualne. |
T-P-11 | Projekt sypialni z garderobą lub pokoju dziecka z uwzględnieniem projektów technicznych mebli – rzuty, przekroje, rozwinięcia ścian w skali 1:20, wstępne wizualizacje. Rozwiązania materiałowe i kolorystyczne. Korekty indywidualne. |
T-P-12 | Omówienia projektów technicznych mebli w garderobie lub mebli dziecięcych. Wstępny projekt planszy podsumowującej semestralne zadania projektowe. Korekty grupowe i indywidualne. |
T-P-13 | Końcowe korekty/zmiany w projektach strefy dziennej i nocnej. Projekt planszy podsumowującej semestralne zadania projektowe. Korekty indywidualne. |
T-P-14 | Prezentacje końcowe projektów semestralnych. Oddanie opracowań. |
T-P-15 | Omówienie i ocena opracowań. |
T-P-13 | Prezentacje końcowe projektów semestralnych. Oddanie opracowań. |
T-P-14 | Omówienie i ocena opracowań. |
T-P-1 | Omówienie celu, tematu ćwiczeń, literatury przedmiotu oraz formy zaliczeń i kryteriów oceny. Prezentacja przykładowych rozwiązań. Korekta grupowa. |
T-P-2 | Przygotowanie wytycznych programowo – funkcjonalnych. Omówienie norm i materiałów wyjściowych do projektu wnętrza biblioteki i wnętrza hotelu. Korekta grupowa |
T-P-3 | Przykładowe aranżacje wnętrz hotelowych lub bibliotek, meble, wyposażenie. Analizy oraz szkice koncepcyjne projektu w skali 1:50. Korekta grupowa. |
T-P-4 | Wstępny projekt wnętrza hotelu lub biblioteki – rzuty, przekroje, rozwinięcia ścian w skali 1:50. Korekty indywidualne. |
T-P-5 | Projekt wnętrza hotelu lub biblioteki z uwzględnieniem zespołu wejściowego; recepcji i komunikacji ogólnej – analizy, rzuty, przekroje, rozwinięcia w skali 1:50, detal w skali 1:20 wstępne wizualizacje. Rozwiązania materiałowe i konstrukcyjne. Korekty indywidualne. |
T-P-6 | Projekt wnętrza hotelu lub biblioteki z uwzględnieniem pomieszczeń technicznych i magazynowych – analizy, rzuty, przekroje, rozwinięcia w skali 1:50, detal w skali 1:20, wstępne wizualizacje. Rozwiązania materiałowe i konstrukcyjne. Korekty indywidualne. |
T-P-7 | Przegląd – sprawdzenie stopnia zaawansowania projektów. Korekta grupowa. |
T-P-8 | Przygotowanie wytycznych programowo – funkcjonalnych. Omówienie norm ergonomicznych i materiałów wyjściowych do projektu miejsca pracy indywidualnej w bibliotece i projektu regałów bibliotecznych lub pokoju hotelowego. Korekta grupowa |
T-P-9 | Przykładowe aranżacje wnętrz, meble, wyposażenie. Analizy ergonomiczne oraz szkice koncepcyjne projektów w skali 1:20. Korekta grupowa. |
T-P-10 | Projekt miejsca pracy indywidualnej w bibliotece i regałów bibliotecznych lub pokoju hotelowego z uwzględnieniem projektów technicznych mebli – rzuty, przekroje, rozwinięcia ścian w skali 1:20, detal w skali 1:10, wstępne wizualizacje. Rozwiązania materiałowe i kolorystyczne. Korekty indywidualne |
T-P-11 | Omówienia projektów technicznych mebli. Wstępny projekt planszy podsumowującej semestralne zadania projektowe. Korekty grupowe i indywidualne. |
T-P-12 | Końcowe korekty/zmiany w projektach hotelu lub biblioteki. Projekt planszy podsumowującej semestralne zadania projektowe. Korekty indywidualne. |
Metody nauczania | M-2 | Grupowe i indywidualne korekty rozwiązań projektowanych. |
---|
Sposób oceny | S-2 | Ocena formująca: Ocena ćwiczeń projektowych składa się prezentacji zaawansowania zadań projektowych oraz oceny końcowej zadania semestralnego przedstawionego na planszach. |
---|
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | |
3,0 | Umiejętność czytelnego przedstawienia rozwiązania szczegółu architektonicznego i budowlanego (wraz z wymiarowaniem), który zawiera podstawowe cechy pozwalające określić jego niezawodność i trwałość oraz użyte materiały. |
3,5 | |
4,0 | |
4,5 | |
5,0 | |