Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Budownictwa i Architektury - Civil Engineering (S2)
specjalność: International Construction Management

Sylabus przedmiotu Theory of Constructions:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Civil Engineering
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister
Obszary studiów nauki techniczne, studia inżynierskie
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Theory of Constructions
Specjalność Engineering Structures
Jednostka prowadząca Katedra Teorii Konstrukcji
Nauczyciel odpowiedzialny Hanna Weber <Hanna.Weber@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 3,0 ECTS (formy) 3,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język angielski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW1 15 1,00,33zaliczenie
projektyP1 15 1,00,33zaliczenie
laboratoriaL1 15 1,00,34zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Mathematics
W-2Physics
W-3Structural Mechanics
W-4Numerical Methods

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Knowledge in the field of Statics and limit states of continuous bars.
C-2Ability to construct influence lines and moment envelope in continuous beams.
C-3Ability to consider the beams on flexible ground.
C-4Ability to consider Statics of cables and chains.
C-5Ability to solve the problems of limit states of bar systems.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Plane state of stress3
T-L-2Torsion of thin-walled cross-section3
T-L-3Observation and visualization of vibrations3
T-L-4Elastic buckling of bar2
T-L-5Influence lines of continuous beam.2
T-L-6Stretching of non-symmetrical thin-walled cross-section2
15
projekty
T-P-1Influence lines of continuous beams.5
T-P-2Beams on flexible ground.5
T-P-3Limit states of beams and frames5
15
wykłady
T-W-1Static indeterminate continuous beams, influence lines.3
T-W-2Cables and chains2
T-W-3Beams on flexible ground4
T-W-4Limit states of beams and frames6
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1Attending the laboratory classes.15
A-L-2Preparation for laboratory classes15
30
projekty
A-P-1Attending the project classes15
A-P-2Preparation for project classes5
A-P-3Execution of project assignment10
30
wykłady
A-W-1Attending the lectures.15
A-W-2Studying/revision for the final exam.13
A-W-3Participation in the exam.2
30

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Lecture
M-2Project class
M-3Laboratory class

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Written exam
S-2Ocena formująca: Assesment of project assignment
S-3Ocena formująca: Assesment during the laboratory classes

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
B-A_2A_A/C/01_W01
Student knows how to create numerical models for static indeterminate bar systems with permanent and live loads.
B-A_2A_W05C-1T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4M-1S-1

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
B-A_2A_A/C/01_U01
Student is able to create numerical and measuring models in accordance with the addressed problem
B-A_2A_U19C-2, C-3, C-4, C-5T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-P-1, T-P-2, T-P-3, T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-L-5, T-L-6M-1, M-2, M-3S-1, S-2, S-3

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
B-A_2A_A/C/01_K01
Student is aware of responsibility for his computation
B-A_2A_K02C-2, C-3, C-4, C-5T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-P-1, T-P-2, T-P-3M-1, M-2S-1, S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
B-A_2A_A/C/01_W01
Student knows how to create numerical models for static indeterminate bar systems with permanent and live loads.
2,0
3,0Ability to apply simple sollutions in the area of lecture.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
B-A_2A_A/C/01_U01
Student is able to create numerical and measuring models in accordance with the addressed problem
2,0
3,0Ability to solve task in the field covered by classes
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
B-A_2A_A/C/01_K01
Student is aware of responsibility for his computation
2,0
3,0Ability to use gained knowledge to solve assined problems, individual execution of projects and taking exam.
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Kenneth M. Leet, Chia-Ming Uang, Anne M. Gilbert, Fundamentals of Structural Analysis, McGraw-Hill, 2011, Fourth edition
  2. Jacques Heyman, Elements of the theory of Structures, Cambridge University Press, 1996

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Plane state of stress3
T-L-2Torsion of thin-walled cross-section3
T-L-3Observation and visualization of vibrations3
T-L-4Elastic buckling of bar2
T-L-5Influence lines of continuous beam.2
T-L-6Stretching of non-symmetrical thin-walled cross-section2
15

Treści programowe - projekty

KODTreść programowaGodziny
T-P-1Influence lines of continuous beams.5
T-P-2Beams on flexible ground.5
T-P-3Limit states of beams and frames5
15

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Static indeterminate continuous beams, influence lines.3
T-W-2Cables and chains2
T-W-3Beams on flexible ground4
T-W-4Limit states of beams and frames6
15

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1Attending the laboratory classes.15
A-L-2Preparation for laboratory classes15
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - projekty

KODForma aktywnościGodziny
A-P-1Attending the project classes15
A-P-2Preparation for project classes5
A-P-3Execution of project assignment10
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Attending the lectures.15
A-W-2Studying/revision for the final exam.13
A-W-3Participation in the exam.2
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaB-A_2A_A/C/01_W01Student knows how to create numerical models for static indeterminate bar systems with permanent and live loads.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB-A_2A_W05Has theory-based, detailed knowledge related to selected issues in civil engineering
Cel przedmiotuC-1Knowledge in the field of Statics and limit states of continuous bars.
Treści programoweT-W-1Static indeterminate continuous beams, influence lines.
T-W-2Cables and chains
T-W-3Beams on flexible ground
T-W-4Limit states of beams and frames
Metody nauczaniaM-1Lecture
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Written exam
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Ability to apply simple sollutions in the area of lecture.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaB-A_2A_A/C/01_U01Student is able to create numerical and measuring models in accordance with the addressed problem
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB-A_2A_U19Is able to select, for solving of an engineering task, methods, techniques and tools (analytic or numerical ones), adjust the existing tools and develop new ones
Cel przedmiotuC-2Ability to construct influence lines and moment envelope in continuous beams.
C-3Ability to consider the beams on flexible ground.
C-4Ability to consider Statics of cables and chains.
C-5Ability to solve the problems of limit states of bar systems.
Treści programoweT-W-1Static indeterminate continuous beams, influence lines.
T-W-2Cables and chains
T-W-3Beams on flexible ground
T-W-4Limit states of beams and frames
T-P-1Influence lines of continuous beams.
T-P-2Beams on flexible ground.
T-P-3Limit states of beams and frames
T-L-1Plane state of stress
T-L-2Torsion of thin-walled cross-section
T-L-3Observation and visualization of vibrations
T-L-4Elastic buckling of bar
T-L-5Influence lines of continuous beam.
T-L-6Stretching of non-symmetrical thin-walled cross-section
Metody nauczaniaM-1Lecture
M-2Project class
M-3Laboratory class
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Written exam
S-2Ocena formująca: Assesment of project assignment
S-3Ocena formująca: Assesment during the laboratory classes
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Ability to solve task in the field covered by classes
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaB-A_2A_A/C/01_K01Student is aware of responsibility for his computation
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB-A_2A_K02Is responsible for reliability of the obtained results of his/her work and evaluation of the work of a team of subordinates.
Cel przedmiotuC-2Ability to construct influence lines and moment envelope in continuous beams.
C-3Ability to consider the beams on flexible ground.
C-4Ability to consider Statics of cables and chains.
C-5Ability to solve the problems of limit states of bar systems.
Treści programoweT-W-1Static indeterminate continuous beams, influence lines.
T-W-2Cables and chains
T-W-3Beams on flexible ground
T-W-4Limit states of beams and frames
T-P-1Influence lines of continuous beams.
T-P-2Beams on flexible ground.
T-P-3Limit states of beams and frames
Metody nauczaniaM-1Lecture
M-2Project class
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Written exam
S-2Ocena formująca: Assesment of project assignment
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Ability to use gained knowledge to solve assined problems, individual execution of projects and taking exam.
3,5
4,0
4,5
5,0