Wydział Budownictwa i Architektury - Bezpieczeństwo i higiena pracy
Sylabus przedmiotu Techniczne bezpieczeństwo pracy:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Bezpieczeństwo i higiena pracy | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | podyplomowe |
Tytuł zawodowy absolwenta | |||
Obszary studiów | nauki techniczne | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Techniczne bezpieczeństwo pracy | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Zespół Dydaktyczny Ekonomiki, Organizacji i Zarządzania w Budownictwie | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Paweł Sikora <Pawel.Sikora@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Wiesława Cieślewicz <Wieslawa.Cieslewicz@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 4,0 | ECTS (formy) | 4,0 |
Forma zaliczenia | egzamin | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Brak wymagań |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Celem jest poznanie podstawowych wymagań BHP dotyczących budynków, pomieszczeń pracy i terenów z nimi związanych |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
T-P-1 | Słuchacz realizuje indywidualną pracę, której celem jest prezentacja wykorzystania zdobytej wiedzy do rozwiązania określonego problemu z zaktresu bezpieczeństwa i higieny pracy | 8 |
8 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Wymagania BHP dotyczące budynków i znajdujących się w nich pomieszczeń pracy oraz terenów z nimi związanych | 1 |
T-W-2 | Wymagania dotyczące pomieszczeń i urządzeń higieniczno-sanitarnych | 1 |
T-W-3 | Wymagania bezpieczeństwa i higieny pracy dotyczące maszyn i innch urządzeń technicznych oraz instalacji | 1 |
T-W-4 | Wymagania bezpieczeństwa i higieny pracy w procesach pracy | 1 |
T-W-5 | Metody eliminowania lub ograniczania zagrożeńi ryzyka związanego z tymi zagrożeniami | 1 |
T-W-6 | Znaki i sygnały bezpieczeństwa na stanowisku pracy | 1 |
T-W-7 | Środki ochrony zbiorowej i indywidualnej | 1 |
T-W-8 | Egzamin | 1 |
8 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
A-P-1 | Uczestnictwo w zajęciach | 8 |
A-P-2 | Przygotowanie materiałów do projektu | 25 |
A-P-3 | Realizacja projektu | 27 |
60 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Uczestnictwo w zajęciach | 8 |
A-W-2 | Przegląd literatury fachowej,aktów prawnych, norm polskich | 22 |
A-W-3 | Przygotowanie do egzaminu | 30 |
60 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład informacyjny |
M-2 | Wykład problemowy |
M-3 | Metoda projektów |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Ocena aktywności na zajęciach |
S-2 | Ocena podsumowująca: Ocena projektu |
S-3 | Ocena podsumowująca: Test wyboru - egzamin |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
BHP_10A_06/BHP_W01 Ma wiedzę o podstawowych wymaganiach BHP dotyczących budunków i znajdujących się w nich pomieszczeń pracy | BHP_10-_W03 | — | C-1 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-6, T-W-7, T-W-8 | M-1, M-2 | S-3 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
BHP_10A_06/BHP_U01 Zna metody eliminowania lub ograniczania zagrożeń i ryzyka związanego z tymi zagrożeniami | BHP_10-_U04 | — | C-1 | T-W-5, T-P-1 | M-3 | S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
BHP_10A_06/BHP_K01 Potrafi uzupełniać i doskonalić nabytą wiedzę i umiejętności | BHP_10-_K01 | — | C-1 | T-W-1, T-P-1 | M-3 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
BHP_10A_06/BHP_W01 Ma wiedzę o podstawowych wymaganiach BHP dotyczących budunków i znajdujących się w nich pomieszczeń pracy | 2,0 | |
3,0 | Słuchacz ma niepełną wiedzę opodstawowych wymaganaich BHP dotyczących budynków, pomieszczeń i terenów z nim izwiązanych | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
BHP_10A_06/BHP_U01 Zna metody eliminowania lub ograniczania zagrożeń i ryzyka związanego z tymi zagrożeniami | 2,0 | |
3,0 | Słuchacz zna wybrane metody eliminowania i ograniczania zagrożeń iryzyka związanego z tymi zagrożeniami | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
BHP_10A_06/BHP_K01 Potrafi uzupełniać i doskonalić nabytą wiedzę i umiejętności | 2,0 | |
3,0 | Słuchacz słabo angażuje się w uzupełnianie i doskonalenie nabytej wiedzy i umiejętności | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Przędzik J., Wymagania stawiane budynkom i pomieszczeniom użyteczności publicznej, Wyd. Politechniki Krakowskiej, Kraków, 2013
Literatura dodatkowa
- Rączkowski B., BHP w praktyce, ODDK, Gdańsk, 2012