Wydział Biotechnologii i Hodowli Zwierząt - Zootechnika (S3)
Sylabus przedmiotu Prowadzenie zajęć dydaktycznych lub uczestniczenie w ich prowadzeniu:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Zootechnika | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | trzeciego stopnia |
Stopnień naukowy absolwenta | doktor | ||
Obszary studiów | studia trzeciego stopnia | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Prowadzenie zajęć dydaktycznych lub uczestniczenie w ich prowadzeniu | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Fizjologii, Cytobiologii i Proteomiki | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Wiesław Skrzypczak <Wieslaw.Skrzypczak@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Aleksandra Balicka-Ramisz <Aleksandra.Balicka-Ramisz@zut.edu.pl>, Piotr Baranowski <Piotr.Baranowski@zut.edu.pl>, Wioletta Biel <Wioletta.Biel@zut.edu.pl>, Barbara Błaszczyk <Barbara.Blaszczyk@zut.edu.pl>, Bożena Chuda-Mickiewicz <Bozena.Chuda-Mickiewicz@zut.edu.pl>, Angelika Cieśla <Angelika.Ciesla@zut.edu.pl>, Ewa Czerniawska-Piątkowska <Ewa.Czerniawska-Piatkowska@zut.edu.pl>, Alicja Dratwa-Chałupnik <Alicja.Dratwa-Chalupnik@zut.edu.pl>, Andrzej Dybus <Andrzej.Dybus@zut.edu.pl>, Lidia Felska-Błaszczyk <Lidia.Felska-Blaszczyk@zut.edu.pl>, Karol Fijałkowski <karol.fijalkowski@zut.edu.pl>, Wilhelm Grzesiak <Wilhelm.Grzesiak@zut.edu.pl>, Dariusz Gączarzewicz <dariusz.gaczarzewicz@zut.edu.pl>, Małgorzata Jakubowska <Malgorzata-Jakubowska@zut.edu.pl>, Dorota Jankowiak <dorota.jankowiak@zut.edu.pl>, Jolanta Karakulska <Jolanta.Karakulska@zut.edu.pl>, Tadeusz Karamucki <Tadeusz.Karamucki@zut.edu.pl>, Katarzyna Kavetska <katarzyna.kavetska@zut.edu.pl>, Maria Kawęcka <Maria.Kawecka@zut.edu.pl>, Marek Kmieć <Marek.Kmiec@zut.edu.pl>, Inga Kowalewska <inga.kowalewska-luczak@zut.edu.pl>, Anita Kołodziej-Skalska <Anita.Kolodziej@zut.edu.pl>, Hanna Kulig <Hanna.Kulig@zut.edu.pl>, Bogdan Lasota <Bogdan.Lasota@zut.edu.pl>, Danuta Majewska <Danuta.Majewska@zut.edu.pl>, Katarzyna Michałek <Katarzyna.Michalek@zut.edu.pl>, Paweł Nawrotek <Pawel.Nawrotek@zut.edu.pl>, Małgorzata Ożgo <Malgorzata.Ozgo@zut.edu.pl>, Arkadiusz Pietruszka <Arkadiusz.Pietruszka@zut.edu.pl>, Ryszard Pikuła <Ryszard.Pikula@zut.edu.pl>, Bogumiła Pilarczyk <Bogumila.Pilarczyk@zut.edu.pl>, Renata Pilarczyk <Renata.Pilarczyk@zut.edu.pl>, Artur Rybarczyk <Artur.Rybarczyk@zut.edu.pl>, Piotr Sablik <Piotr.Sablik@zut.edu.pl>, Beata Seremak <Beata.Seremak@zut.edu.pl>, Tomasz Stankiewicz <Tomasz.Stankiewicz@zut.edu.pl>, Iwona Szatkowska <Iwona.Szatkowska@zut.edu.pl>, Danuta Szczerbińska <Danuta.Szczerbinska@zut.edu.pl>, Małgorzata Szewczuk <Malgorzata.Szewczuk@zut.edu.pl>, Arkadiusz Terman <Arkadiusz.Terman@zut.edu.pl>, Agnieszka Tomza-Marciniak <Agnieszka.Tomza-Marciniak@zut.edu.pl>, Jan Udała <Jan.Udala@zut.edu.pl>, Katarzyna Wojdak-Maksymiec <Katarzyna.Wojdak-Maksymiec@zut.edu.pl>, Jerzy Wójcik <Jerzy.Wojcik@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 4,0 | ECTS (formy) | 4,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Forma dydaktyczna | KOD | Semestr | Godziny | ECTS | Waga | Zaliczenie |
---|---|---|---|---|---|---|
praktyki | PR | 1 | 15 | 0,5 | 1,00 | zaliczenie |
praktyki | PR | 2 | 15 | 0,5 | 1,00 | zaliczenie |
praktyki | PR | 3 | 15 | 0,5 | 1,00 | zaliczenie |
praktyki | PR | 4 | 15 | 0,5 | 1,00 | zaliczenie |
praktyki | PR | 5 | 15 | 0,5 | 1,00 | zaliczenie |
praktyki | PR | 6 | 15 | 0,5 | 1,00 | zaliczenie |
praktyki | PR | 7 | 15 | 0,5 | 1,00 | zaliczenie |
praktyki | PR | 8 | 15 | 0,5 | 1,00 | zaliczenie |
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Znajomość tematyki prowadzonych zajęc dydaktycznych |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Nabycie umiejętności praktycznych projektowania zajęć dydaktycznych |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
praktyki | ||
T-PR-1 | Przygotowanie i orgaznizacja zajęć | 5 |
T-PR-2 | Metody weryfikacji nabytej wiedzy | 5 |
T-PR-3 | Inspirowanie do aktywności indywidualnej i zespołowej na zajęziach. | 5 |
15 | ||
praktyki | ||
T-PR-1 | Przygotowanie i orgaznizacja zajęć | 5 |
T-PR-2 | Metody weryfikacji nabytej wiedzy | 5 |
T-PR-3 | Inspirowanie do aktywności indywidualnej i zespołowej na zajęziach. | 5 |
15 | ||
praktyki | ||
T-PR-1 | Przygotowanie i orgaznizacja zajęć | 5 |
T-PR-2 | Metody weryfikacji nabytej wiedzy | 5 |
T-PR-3 | Inspirowanie do aktywności indywidualnej i zespołowej na zajęciach. | 5 |
15 | ||
praktyki | ||
T-PR-1 | Przygotowanie i orgaznizacja zajęć | 5 |
T-PR-2 | Metody weryfikacji nabytej wiedzy | 5 |
T-PR-3 | Inspirowanie do aktywności indywidualnej i zespołowej na zajęciach. | 5 |
15 | ||
praktyki | ||
T-PR-1 | Przygotowanie i orgaznizacja zajęć | 5 |
T-PR-2 | Metody weryfikacji nabytej wiedzy | 5 |
T-PR-3 | Inspirowanie do aktywności indywidualnej i zespołowej na zajęciach. | 5 |
15 | ||
praktyki | ||
T-PR-1 | Przygotowanie i orgaznizacja zajęć | 5 |
T-PR-2 | Metody weryfikacji nabytej wiedzy | 5 |
T-PR-3 | Inspirowanie do aktywności indywidualnej i zespołowej na zajęciach. | 5 |
15 | ||
praktyki | ||
T-PR-1 | Przygotowanie i orgaznizacja zajęć | 5 |
T-PR-2 | Metody weryfikacji nabytej wiedzy | 5 |
T-PR-3 | Inspirowanie do aktywności indywidualnej i zespołowej na zajęciach. | 5 |
15 | ||
praktyki | ||
T-PR-1 | Przygotowanie i orgaznizacja zajęć | 5 |
T-PR-2 | Metody weryfikacji nabytej wiedzy | 5 |
T-PR-3 | Inspirowanie do aktywności indywidualnej i zespołowej na zajęciach. | 5 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
praktyki | ||
A-PR-1 | Prowadzenie zajęć | 15 |
15 | ||
praktyki | ||
A-PR-1 | Prowadzenie zajęć | 15 |
15 | ||
praktyki | ||
A-PR-1 | Prowadzenie zajęć | 15 |
15 | ||
praktyki | ||
A-PR-1 | Prowadzenie zajęć | 15 |
15 | ||
praktyki | ||
A-PR-1 | Prowadzenie zajęć | 15 |
15 | ||
praktyki | ||
A-PR-1 | Prowadzenie zajęć | 15 |
15 | ||
praktyki | ||
A-PR-1 | Prowadzenie zajęć | 15 |
15 | ||
praktyki | ||
A-PR-1 | Prowadzenie zajęć | 15 |
15 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Praktyczne zdobywanie doświadczenia w pracy dydaktycznej |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Ocena prowadzenia zajęc dydaktycznych przez opikuna naukowego |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
ZoD_3A_D-S-A-24_W01 Wykazuje znajomość wiedzy pedagogicznej dotyczącej szczególnie pracy ze studentem, kształtowaniem jego osobowości oraz z samodoskonaleniem zawodowym. | ZoD_3-_W01 | — | C-1 | T-PR-1, T-PR-3, T-PR-2 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
ZoD_3-_2b.1_U01 Nabycie umiejętności kształcenia studentów. | ZoD_3-_U01, ZoD_3-_U03 | — | C-1 | T-PR-2 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
ZoD_3A_D-S-A-24_K01 Wykazuje kompetencje twórczego i inspirującego przekazywania wiedzy i umiejętności. | ZoD_3-_K01 | — | C-1 | T-PR-3 | M-1 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ZoD_3A_D-S-A-24_W01 Wykazuje znajomość wiedzy pedagogicznej dotyczącej szczególnie pracy ze studentem, kształtowaniem jego osobowości oraz z samodoskonaleniem zawodowym. | 2,0 | |
3,0 | Przygotowanie do prowadzenia zajęć dydaktycznych i podstawowa umiejętność przekazywania wiedzy. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ZoD_3-_2b.1_U01 Nabycie umiejętności kształcenia studentów. | 2,0 | |
3,0 | Potrafi właściwie oceniać wiedzę i umiejętności studentów oraz weryfikować własną wiedzę i umiejętności. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ZoD_3A_D-S-A-24_K01 Wykazuje kompetencje twórczego i inspirującego przekazywania wiedzy i umiejętności. | 2,0 | |
3,0 | Wykazuje kompetencje w zakresie przekazywania wiedzy i potrafi mobilizować studentów do aktywności na zajęciach. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Kunowski S., Podstawy współczesnej pedagogiki, Wydawnictwo Salezjańskie, Warszawa, 2007