Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Biotechnologii i Hodowli Zwierząt - Zootechnika (S3)

Sylabus przedmiotu Prowadzenie zajęć dydaktycznych lub uczestniczenie w ich prowadzeniu:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Zootechnika
Forma studiów studia stacjonarne Poziom trzeciego stopnia
Stopnień naukowy absolwenta doktor
Obszary studiów studia trzeciego stopnia
Profil
Moduł
Przedmiot Prowadzenie zajęć dydaktycznych lub uczestniczenie w ich prowadzeniu
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Fizjologii, Cytobiologii i Proteomiki
Nauczyciel odpowiedzialny Wiesław Skrzypczak <Wieslaw.Skrzypczak@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Aleksandra Balicka-Ramisz <Aleksandra.Balicka-Ramisz@zut.edu.pl>, Piotr Baranowski <Piotr.Baranowski@zut.edu.pl>, Wioletta Biel <Wioletta.Biel@zut.edu.pl>, Barbara Błaszczyk <Barbara.Blaszczyk@zut.edu.pl>, Bożena Chuda-Mickiewicz <Bozena.Chuda-Mickiewicz@zut.edu.pl>, Angelika Cieśla <Angelika.Ciesla@zut.edu.pl>, Ewa Czerniawska-Piątkowska <Ewa.Czerniawska-Piatkowska@zut.edu.pl>, Alicja Dratwa-Chałupnik <Alicja.Dratwa-Chalupnik@zut.edu.pl>, Andrzej Dybus <Andrzej.Dybus@zut.edu.pl>, Lidia Felska-Błaszczyk <Lidia.Felska-Blaszczyk@zut.edu.pl>, Karol Fijałkowski <karol.fijalkowski@zut.edu.pl>, Wilhelm Grzesiak <Wilhelm.Grzesiak@zut.edu.pl>, Dariusz Gączarzewicz <dariusz.gaczarzewicz@zut.edu.pl>, Małgorzata Jakubowska <Malgorzata-Jakubowska@zut.edu.pl>, Dorota Jankowiak <dorota.jankowiak@zut.edu.pl>, Jolanta Karakulska <Jolanta.Karakulska@zut.edu.pl>, Tadeusz Karamucki <Tadeusz.Karamucki@zut.edu.pl>, Katarzyna Kavetska <katarzyna.kavetska@zut.edu.pl>, Maria Kawęcka <Maria.Kawecka@zut.edu.pl>, Marek Kmieć <Marek.Kmiec@zut.edu.pl>, Inga Kowalewska <inga.kowalewska-luczak@zut.edu.pl>, Anita Kołodziej-Skalska <Anita.Kolodziej@zut.edu.pl>, Hanna Kulig <Hanna.Kulig@zut.edu.pl>, Bogdan Lasota <Bogdan.Lasota@zut.edu.pl>, Danuta Majewska <Danuta.Majewska@zut.edu.pl>, Katarzyna Michałek <Katarzyna.Michalek@zut.edu.pl>, Paweł Nawrotek <Pawel.Nawrotek@zut.edu.pl>, Małgorzata Ożgo <Malgorzata.Ozgo@zut.edu.pl>, Arkadiusz Pietruszka <Arkadiusz.Pietruszka@zut.edu.pl>, Ryszard Pikuła <Ryszard.Pikula@zut.edu.pl>, Bogumiła Pilarczyk <Bogumila.Pilarczyk@zut.edu.pl>, Renata Pilarczyk <Renata.Pilarczyk@zut.edu.pl>, Artur Rybarczyk <Artur.Rybarczyk@zut.edu.pl>, Piotr Sablik <Piotr.Sablik@zut.edu.pl>, Beata Seremak <Beata.Seremak@zut.edu.pl>, Tomasz Stankiewicz <Tomasz.Stankiewicz@zut.edu.pl>, Iwona Szatkowska <Iwona.Szatkowska@zut.edu.pl>, Danuta Szczerbińska <Danuta.Szczerbinska@zut.edu.pl>, Małgorzata Szewczuk <Malgorzata.Szewczuk@zut.edu.pl>, Arkadiusz Terman <Arkadiusz.Terman@zut.edu.pl>, Agnieszka Tomza-Marciniak <Agnieszka.Tomza-Marciniak@zut.edu.pl>, Jan Udała <Jan.Udala@zut.edu.pl>, Katarzyna Wojdak-Maksymiec <Katarzyna.Wojdak-Maksymiec@zut.edu.pl>, Jerzy Wójcik <Jerzy.Wojcik@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 4,0 ECTS (formy) 4,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
praktykiPR1 15 0,51,00zaliczenie
praktykiPR2 15 0,51,00zaliczenie
praktykiPR3 15 0,51,00zaliczenie
praktykiPR4 15 0,51,00zaliczenie
praktykiPR5 15 0,51,00zaliczenie
praktykiPR6 15 0,51,00zaliczenie
praktykiPR7 15 0,51,00zaliczenie
praktykiPR8 15 0,51,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Znajomość tematyki prowadzonych zajęc dydaktycznych

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Nabycie umiejętności praktycznych projektowania zajęć dydaktycznych

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
praktyki
T-PR-1Przygotowanie i orgaznizacja zajęć5
T-PR-2Metody weryfikacji nabytej wiedzy5
T-PR-3Inspirowanie do aktywności indywidualnej i zespołowej na zajęziach.5
15
praktyki
T-PR-1Przygotowanie i orgaznizacja zajęć5
T-PR-2Metody weryfikacji nabytej wiedzy5
T-PR-3Inspirowanie do aktywności indywidualnej i zespołowej na zajęziach.5
15
praktyki
T-PR-1Przygotowanie i orgaznizacja zajęć5
T-PR-2Metody weryfikacji nabytej wiedzy5
T-PR-3Inspirowanie do aktywności indywidualnej i zespołowej na zajęciach.5
15
praktyki
T-PR-1Przygotowanie i orgaznizacja zajęć5
T-PR-2Metody weryfikacji nabytej wiedzy5
T-PR-3Inspirowanie do aktywności indywidualnej i zespołowej na zajęciach.5
15
praktyki
T-PR-1Przygotowanie i orgaznizacja zajęć5
T-PR-2Metody weryfikacji nabytej wiedzy5
T-PR-3Inspirowanie do aktywności indywidualnej i zespołowej na zajęciach.5
15
praktyki
T-PR-1Przygotowanie i orgaznizacja zajęć5
T-PR-2Metody weryfikacji nabytej wiedzy5
T-PR-3Inspirowanie do aktywności indywidualnej i zespołowej na zajęciach.5
15
praktyki
T-PR-1Przygotowanie i orgaznizacja zajęć5
T-PR-2Metody weryfikacji nabytej wiedzy5
T-PR-3Inspirowanie do aktywności indywidualnej i zespołowej na zajęciach.5
15
praktyki
T-PR-1Przygotowanie i orgaznizacja zajęć5
T-PR-2Metody weryfikacji nabytej wiedzy5
T-PR-3Inspirowanie do aktywności indywidualnej i zespołowej na zajęciach.5
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
praktyki
A-PR-1Prowadzenie zajęć15
15
praktyki
A-PR-1Prowadzenie zajęć15
15
praktyki
A-PR-1Prowadzenie zajęć15
15
praktyki
A-PR-1Prowadzenie zajęć15
15
praktyki
A-PR-1Prowadzenie zajęć15
15
praktyki
A-PR-1Prowadzenie zajęć15
15
praktyki
A-PR-1Prowadzenie zajęć15
15
praktyki
A-PR-1Prowadzenie zajęć15
15

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Praktyczne zdobywanie doświadczenia w pracy dydaktycznej

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Ocena prowadzenia zajęc dydaktycznych przez opikuna naukowego

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ZoD_3A_D-S-A-24_W01
Wykazuje znajomość wiedzy pedagogicznej dotyczącej szczególnie pracy ze studentem, kształtowaniem jego osobowości oraz z samodoskonaleniem zawodowym.
ZoD_3-_W01C-1T-PR-1, T-PR-3, T-PR-2M-1S-1

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ZoD_3-_2b.1_U01
Nabycie umiejętności kształcenia studentów.
ZoD_3-_U01, ZoD_3-_U03C-1T-PR-2M-1S-1

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ZoD_3A_D-S-A-24_K01
Wykazuje kompetencje twórczego i inspirującego przekazywania wiedzy i umiejętności.
ZoD_3-_K01C-1T-PR-3M-1S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
ZoD_3A_D-S-A-24_W01
Wykazuje znajomość wiedzy pedagogicznej dotyczącej szczególnie pracy ze studentem, kształtowaniem jego osobowości oraz z samodoskonaleniem zawodowym.
2,0
3,0Przygotowanie do prowadzenia zajęć dydaktycznych i podstawowa umiejętność przekazywania wiedzy.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
ZoD_3-_2b.1_U01
Nabycie umiejętności kształcenia studentów.
2,0
3,0Potrafi właściwie oceniać wiedzę i umiejętności studentów oraz weryfikować własną wiedzę i umiejętności.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
ZoD_3A_D-S-A-24_K01
Wykazuje kompetencje twórczego i inspirującego przekazywania wiedzy i umiejętności.
2,0
3,0Wykazuje kompetencje w zakresie przekazywania wiedzy i potrafi mobilizować studentów do aktywności na zajęciach.
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Kunowski S., Podstawy współczesnej pedagogiki, Wydawnictwo Salezjańskie, Warszawa, 2007

Treści programowe - praktyki

KODTreść programowaGodziny
T-PR-1Przygotowanie i orgaznizacja zajęć5
T-PR-2Metody weryfikacji nabytej wiedzy5
T-PR-3Inspirowanie do aktywności indywidualnej i zespołowej na zajęziach.5
15

Treści programowe - praktyki

KODTreść programowaGodziny
T-PR-1Przygotowanie i orgaznizacja zajęć5
T-PR-2Metody weryfikacji nabytej wiedzy5
T-PR-3Inspirowanie do aktywności indywidualnej i zespołowej na zajęziach.5
15

Treści programowe - praktyki

KODTreść programowaGodziny
T-PR-1Przygotowanie i orgaznizacja zajęć5
T-PR-2Metody weryfikacji nabytej wiedzy5
T-PR-3Inspirowanie do aktywności indywidualnej i zespołowej na zajęciach.5
15

Treści programowe - praktyki

KODTreść programowaGodziny
T-PR-1Przygotowanie i orgaznizacja zajęć5
T-PR-2Metody weryfikacji nabytej wiedzy5
T-PR-3Inspirowanie do aktywności indywidualnej i zespołowej na zajęciach.5
15

Treści programowe - praktyki

KODTreść programowaGodziny
T-PR-1Przygotowanie i orgaznizacja zajęć5
T-PR-2Metody weryfikacji nabytej wiedzy5
T-PR-3Inspirowanie do aktywności indywidualnej i zespołowej na zajęciach.5
15

Treści programowe - praktyki

KODTreść programowaGodziny
T-PR-1Przygotowanie i orgaznizacja zajęć5
T-PR-2Metody weryfikacji nabytej wiedzy5
T-PR-3Inspirowanie do aktywności indywidualnej i zespołowej na zajęciach.5
15

Treści programowe - praktyki

KODTreść programowaGodziny
T-PR-1Przygotowanie i orgaznizacja zajęć5
T-PR-2Metody weryfikacji nabytej wiedzy5
T-PR-3Inspirowanie do aktywności indywidualnej i zespołowej na zajęciach.5
15

Treści programowe - praktyki

KODTreść programowaGodziny
T-PR-1Przygotowanie i orgaznizacja zajęć5
T-PR-2Metody weryfikacji nabytej wiedzy5
T-PR-3Inspirowanie do aktywności indywidualnej i zespołowej na zajęciach.5
15

Formy aktywności - praktyki

KODForma aktywnościGodziny
A-PR-1Prowadzenie zajęć15
15
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - praktyki

KODForma aktywnościGodziny
A-PR-1Prowadzenie zajęć15
15
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - praktyki

KODForma aktywnościGodziny
A-PR-1Prowadzenie zajęć15
15
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - praktyki

KODForma aktywnościGodziny
A-PR-1Prowadzenie zajęć15
15
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - praktyki

KODForma aktywnościGodziny
A-PR-1Prowadzenie zajęć15
15
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - praktyki

KODForma aktywnościGodziny
A-PR-1Prowadzenie zajęć15
15
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - praktyki

KODForma aktywnościGodziny
A-PR-1Prowadzenie zajęć15
15
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - praktyki

KODForma aktywnościGodziny
A-PR-1Prowadzenie zajęć15
15
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZoD_3A_D-S-A-24_W01Wykazuje znajomość wiedzy pedagogicznej dotyczącej szczególnie pracy ze studentem, kształtowaniem jego osobowości oraz z samodoskonaleniem zawodowym.
Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyZoD_3-_W01ma pogłębioną i uporządkowaną wiedzę o współczesnych kierunkachrozwoju zootechniki; rozumie jej historyczne i kulturowe uwarunkowania; ma pogłębioną i uporządkowaną wiedzę na temat specyfiki przedmiotowej i metodologicznej zootechniki; zna najnowsze pojęcia, teorie i problemy badawcze tej dyscypliny nauki systematyznie ugruntowywane w oparciu o światowe piśmiennictwo i kontakty, również międzynarodowe
Cel przedmiotuC-1Nabycie umiejętności praktycznych projektowania zajęć dydaktycznych
Treści programoweT-PR-1Przygotowanie i orgaznizacja zajęć
T-PR-3Inspirowanie do aktywności indywidualnej i zespołowej na zajęziach.
T-PR-2Metody weryfikacji nabytej wiedzy
Metody nauczaniaM-1Praktyczne zdobywanie doświadczenia w pracy dydaktycznej
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena prowadzenia zajęc dydaktycznych przez opikuna naukowego
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Przygotowanie do prowadzenia zajęć dydaktycznych i podstawowa umiejętność przekazywania wiedzy.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZoD_3-_2b.1_U01Nabycie umiejętności kształcenia studentów.
Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyZoD_3-_U01posiada pogłębione umiejętności obserwowania, wyszukiwania i przetwarzania informacji na temat zjawisk przyrodniczych
ZoD_3-_U03potrafi w sposób spójny i precyzyjny konstruować uzasadnienia różnorodnych zagadnień związanych z wykorzystaniem wiedzy przyrodniczej w praktyce
Cel przedmiotuC-1Nabycie umiejętności praktycznych projektowania zajęć dydaktycznych
Treści programoweT-PR-2Metody weryfikacji nabytej wiedzy
Metody nauczaniaM-1Praktyczne zdobywanie doświadczenia w pracy dydaktycznej
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena prowadzenia zajęc dydaktycznych przez opikuna naukowego
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Potrafi właściwie oceniać wiedzę i umiejętności studentów oraz weryfikować własną wiedzę i umiejętności.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZoD_3A_D-S-A-24_K01Wykazuje kompetencje twórczego i inspirującego przekazywania wiedzy i umiejętności.
Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyZoD_3-_K01ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności, a jednocześnie rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się zawodowego i rozwoju osobistego, w powiązaniu z pogłębioną samooceną
Cel przedmiotuC-1Nabycie umiejętności praktycznych projektowania zajęć dydaktycznych
Treści programoweT-PR-3Inspirowanie do aktywności indywidualnej i zespołowej na zajęciach.
Metody nauczaniaM-1Praktyczne zdobywanie doświadczenia w pracy dydaktycznej
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena prowadzenia zajęc dydaktycznych przez opikuna naukowego
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Wykazuje kompetencje w zakresie przekazywania wiedzy i potrafi mobilizować studentów do aktywności na zajęciach.
3,5
4,0
4,5
5,0