Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Biotechnologii i Hodowli Zwierząt - Zootechnika (S1)

Sylabus przedmiotu Język francuski:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Zootechnika
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów nauki rolnicze, leśne i weterynaryjne, studia inżynierskie
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Język francuski
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Studium Praktycznej Nauki Języków Obcych
Nauczyciel odpowiedzialny Dorota Karelus <Dorota.Karelus@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Paweł Bandur <Pawel.Bandur@zut.edu.pl>, Teresa Bernat-Chmielarska <Teresa.Bernat-Chmielarska@zut.edu.pl>, Ewa Sobczak <Ewa.Sobczak@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 7,0 ECTS (formy) 7,0
Forma zaliczenia egzamin Język polski
Blok obieralny 18 Grupa obieralna 2

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
laboratoriaL3 30 2,01,00zaliczenie
laboratoriaL4 60 2,01,00zaliczenie
laboratoriaL5 60 3,01,00egzamin

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Matura z języka na poziomie podstawowym lub rozszerzonym.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Posługiwanie się wybranym językiem obcym w różnych sytuacjach życia codziennego poprzez umiejętne stosowanie zasad gramatyki i słownictwa na poziomie biegłości językowej B2.
C-2Rozumienie i posługiwanie się podstawowym słownictwem specjalistycznym zgodnym z kierunkiem studiów.
C-3Wyrobienie świadomości potrzeby ustawicznego i autonomicznego kształcenia się.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Polska i świat (rodzaje podróży, środki transportu, motywacje podróżowania). Relacjonowanie wydarzeń, planowanie. Krytyka i zażalenie. Zdania oznajmujące,pytające,przeczące.10
T-L-2Surowce, materiały, produkty. Opis i prezentacja. Reklama. Reklamacja. Porównywanie (deklinacja i stopniowanie przymiotników, zdania porównawcze).10
T-L-3Wybrane tematy i słownictwo specjalistyczne z dziedziny zgodnej z kierunkiem studiów. Komparatystyka czasów przyszłych.10
30
laboratoria
T-L-1Współczesne formy wymiany towarowej (handel tradycyjny i online). Definiowanie (zdania względne). Zdania bezokolicznikowe. Mowa zależna.8
T-L-2Kooperacja. Spory i konflikty. Negocjacje. Mediacje. Normy społeczne. Czasowniki w passé composé z posikowym avoir, être.8
T-L-3Człowiek i społeczeństwo. Struktury społeczne. Formułowanie hipotez, uprzejmych próśb, porad (zdania warunkowe). Spekulowanie na tematy przeszłości, teraźniejszości i przyszłości ( tryb przypuszczający).8
T-L-4Proces rekrutacyjny. Praca i zatrudnienie. Pomysły innowacyjne. Praktyki studenckie. List motywacyjny, CV. Opisywanie procesów i zjawisk (strona bierna).Czasowniki zwrotne8
T-L-5Zjawisko globalizacji. Problemy społeczne i ekonomiczne. Zwroty frazeologiczne . Mowa zależna.8
T-L-6Wybrane tematy i słownictwo specjalistyczne z dziedziny zgodnej z kierunkiem studiów.Komparatystyka czasów przyszłych.20
60
laboratoria
T-L-1Zjawisko globalizacji. Problemy społeczne i ekonomiczne. Zwroty frazeologiczne . Mowa zależna.10
T-L-2Natura i jej zjawiska (pogoda, katastrofy naturalne, ochrona środowiska). Przytaczanie wypowiedzi (mowa zależna).Strona bierna.10
T-L-3Zdrowy styl życia (żywność, diety, aktywność). Żywność modyfikowana genetycznie. Nauka i technika. Komparatystyka czasów przeszłych.10
T-L-4Wybrane tematy i słownictwo specjalistyczne z dziedziny zgodnej z kierunkiem studiów.Komparatystyka czasów przyszłych10
T-L-5Trening egzaminacyjny (słuchanie ze zrozumieniem, czytanie ze zrozumieniem, ćwiczenia leksykalno-gramatyczne, pisanie listów formalnych, prowadzenie dialogów na różne tematy – argumentowanie, szukanie rozwiązań i kompromisów) Bilans stosowania czasów,zgodność czasów z zdaniu.20
60

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1Zajęcia praktyczne30
A-L-2Przygotowanie się do zajęć25
A-L-3Konsultacje5
60
laboratoria
A-L-1Zajęcia praktyczne60
A-L-2Udział w konsultacjach1
61
laboratoria
A-L-1Zajęcia praktyczne60
A-L-2Przygotowanie się do zajęć12
A-L-3Udział w konsultacjach5
A-L-4Przygotowanie się do egzaminu10
A-L-5Egzamin3
90

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1zajęcia praktyczne
M-2praca w grupach
M-3prezentacja
M-4dyskusja
M-5praca z tekstem
M-6słuchanie ze zrozumieniem
M-7pisanie listów formalnych

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: test diagnostyczny (F)
S-2Ocena formująca: test kontrolny / kolokwium (F)
S-3Ocena formująca: kartkówka (F)
S-4Ocena formująca: prezentacja (F)
S-5Ocena podsumowująca: egzamin pisemny (P)
S-6Ocena podsumowująca: egzamin ustny (P)

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ZO_1A_ZO-S1-A9.2_W01
posiada wiedzę dotyczącą gramatyki, słownictwa, fonetyki oraz zna zasady stosowania rejestru formalnego i nieformalnego na poziomie B2
ZO_1A_W03C-1T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-L-1, T-L-4, T-L-2, T-L-2, T-L-5, T-L-1M-6, M-7, M-5, M-1, M-2S-6, S-5, S-2, S-3, S-4
ZO_1A_ZO-S1-A9.2_W02
zna podstawy słownictwa specjalistycznego zgodnego z kierunkiem studiów
ZO_1A_W03C-2T-L-3M-3, M-5, M-1S-2, S-3, S-4

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ZO_1A_ZO-S1-A9.2_U01
posiada umiejętność porozumiewania się na poziomie B2 z różnymi podmiotami w formie werbalnej i pisemnej oraz czyta ze zrozumieniem artykuły i reportaże dotyczące współczesnego świata
ZO_1A_U06C-1T-L-3, T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-L-1, T-L-6, T-L-4, T-L-2, T-L-2, T-L-5, T-L-1, T-L-4M-4, M-7, M-1, M-2S-6, S-5, S-2
ZO_1A_ZO-S1-A9.2_U02
posiada umiejętność rozumienia tekstów i użycia podstawowego słownictwa specjalistycznego ze swojej dziedziny
ZO_1A_U06C-2T-L-4M-3, M-5, M-1S-2, S-3, S-4

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ZO_1A_ZO-S1-A9.2_K01
rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie i rozwijania kompetencji językowych
ZO_1A_K06C-3T-L-3, T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-L-1, T-L-6, T-L-4, T-L-2, T-L-2, T-L-5, T-L-1, T-L-4M-4, M-1, M-2S-6, S-5, S-2, S-3, S-4

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
ZO_1A_ZO-S1-A9.2_W01
posiada wiedzę dotyczącą gramatyki, słownictwa, fonetyki oraz zna zasady stosowania rejestru formalnego i nieformalnego na poziomie B2
2,0
3,0Student posiada podstawową wiedzę dotyczącą gramatyki, słownictwa oraz fonetyki wybranego języka obcego na poziomie B2.
3,5
4,0
4,5
5,0
ZO_1A_ZO-S1-A9.2_W02
zna podstawy słownictwa specjalistycznego zgodnego z kierunkiem studiów
2,0
3,0Student zna 60 % z podstawy słownictwa specjalistycznego zgodnego z kierunkiem studiów.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
ZO_1A_ZO-S1-A9.2_U01
posiada umiejętność porozumiewania się na poziomie B2 z różnymi podmiotami w formie werbalnej i pisemnej oraz czyta ze zrozumieniem artykuły i reportaże dotyczące współczesnego świata
2,0
3,0Student potrafi w stopniu podstawowym porozumiewać się z różnymi podmiotami w formie werbalnej i pisemnej.
3,5
4,0
4,5
5,0
ZO_1A_ZO-S1-A9.2_U02
posiada umiejętność rozumienia tekstów i użycia podstawowego słownictwa specjalistycznego ze swojej dziedziny
2,0
3,0Student rozumie podstawowe słownictwo specjalistyczne w swojej dziedzinie i używa je w ograniczonym zakresie.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
ZO_1A_ZO-S1-A9.2_K01
rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie i rozwijania kompetencji językowych
2,0
3,0Student dostrzega potrzebę uczenia się i rozwijania swoich kompetencji językowych.
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. XYZ, Café crème’’ I tom, Podręcznik podstawowy+Cwiczenia.Płyty DVD., Hachette, Paris, 2011
  2. Mauger, Cours de langue et de civilisation françaises, Alliance Française, Paris, 2011
  3. XYZ, Twoje testy.Język francuski, PWN, Warszawa, 2011
  4. Krystyna Sławińska, Repetytorium z gramatyki języka francuskiego, Warszawa, 2003
  5. Rosss Steele, Civilisation progressive du français, 2011

Literatura dodatkowa

  1. Mariusz Skoraszewski, Repetorium tematyczno-leksykalne, 2011
  2. Lucia Bonato & Franca Bruera, A TOUTE LA France, 2011

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Polska i świat (rodzaje podróży, środki transportu, motywacje podróżowania). Relacjonowanie wydarzeń, planowanie. Krytyka i zażalenie. Zdania oznajmujące,pytające,przeczące.10
T-L-2Surowce, materiały, produkty. Opis i prezentacja. Reklama. Reklamacja. Porównywanie (deklinacja i stopniowanie przymiotników, zdania porównawcze).10
T-L-3Wybrane tematy i słownictwo specjalistyczne z dziedziny zgodnej z kierunkiem studiów. Komparatystyka czasów przyszłych.10
30

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Współczesne formy wymiany towarowej (handel tradycyjny i online). Definiowanie (zdania względne). Zdania bezokolicznikowe. Mowa zależna.8
T-L-2Kooperacja. Spory i konflikty. Negocjacje. Mediacje. Normy społeczne. Czasowniki w passé composé z posikowym avoir, être.8
T-L-3Człowiek i społeczeństwo. Struktury społeczne. Formułowanie hipotez, uprzejmych próśb, porad (zdania warunkowe). Spekulowanie na tematy przeszłości, teraźniejszości i przyszłości ( tryb przypuszczający).8
T-L-4Proces rekrutacyjny. Praca i zatrudnienie. Pomysły innowacyjne. Praktyki studenckie. List motywacyjny, CV. Opisywanie procesów i zjawisk (strona bierna).Czasowniki zwrotne8
T-L-5Zjawisko globalizacji. Problemy społeczne i ekonomiczne. Zwroty frazeologiczne . Mowa zależna.8
T-L-6Wybrane tematy i słownictwo specjalistyczne z dziedziny zgodnej z kierunkiem studiów.Komparatystyka czasów przyszłych.20
60

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Zjawisko globalizacji. Problemy społeczne i ekonomiczne. Zwroty frazeologiczne . Mowa zależna.10
T-L-2Natura i jej zjawiska (pogoda, katastrofy naturalne, ochrona środowiska). Przytaczanie wypowiedzi (mowa zależna).Strona bierna.10
T-L-3Zdrowy styl życia (żywność, diety, aktywność). Żywność modyfikowana genetycznie. Nauka i technika. Komparatystyka czasów przeszłych.10
T-L-4Wybrane tematy i słownictwo specjalistyczne z dziedziny zgodnej z kierunkiem studiów.Komparatystyka czasów przyszłych10
T-L-5Trening egzaminacyjny (słuchanie ze zrozumieniem, czytanie ze zrozumieniem, ćwiczenia leksykalno-gramatyczne, pisanie listów formalnych, prowadzenie dialogów na różne tematy – argumentowanie, szukanie rozwiązań i kompromisów) Bilans stosowania czasów,zgodność czasów z zdaniu.20
60

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1Zajęcia praktyczne30
A-L-2Przygotowanie się do zajęć25
A-L-3Konsultacje5
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1Zajęcia praktyczne60
A-L-2Udział w konsultacjach1
61
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1Zajęcia praktyczne60
A-L-2Przygotowanie się do zajęć12
A-L-3Udział w konsultacjach5
A-L-4Przygotowanie się do egzaminu10
A-L-5Egzamin3
90
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZO_1A_ZO-S1-A9.2_W01posiada wiedzę dotyczącą gramatyki, słownictwa, fonetyki oraz zna zasady stosowania rejestru formalnego i nieformalnego na poziomie B2
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZO_1A_W03wykazuje znajomość języka obcego na poziomie B2 oraz podstawowego słownictwa w języku obcym w zakresie nauk zootechnicznych
Cel przedmiotuC-1Posługiwanie się wybranym językiem obcym w różnych sytuacjach życia codziennego poprzez umiejętne stosowanie zasad gramatyki i słownictwa na poziomie biegłości językowej B2.
Treści programoweT-L-1Polska i świat (rodzaje podróży, środki transportu, motywacje podróżowania). Relacjonowanie wydarzeń, planowanie. Krytyka i zażalenie. Zdania oznajmujące,pytające,przeczące.
T-L-2Surowce, materiały, produkty. Opis i prezentacja. Reklama. Reklamacja. Porównywanie (deklinacja i stopniowanie przymiotników, zdania porównawcze).
T-L-3Człowiek i społeczeństwo. Struktury społeczne. Formułowanie hipotez, uprzejmych próśb, porad (zdania warunkowe). Spekulowanie na tematy przeszłości, teraźniejszości i przyszłości ( tryb przypuszczający).
T-L-1Współczesne formy wymiany towarowej (handel tradycyjny i online). Definiowanie (zdania względne). Zdania bezokolicznikowe. Mowa zależna.
T-L-4Proces rekrutacyjny. Praca i zatrudnienie. Pomysły innowacyjne. Praktyki studenckie. List motywacyjny, CV. Opisywanie procesów i zjawisk (strona bierna).Czasowniki zwrotne
T-L-2Kooperacja. Spory i konflikty. Negocjacje. Mediacje. Normy społeczne. Czasowniki w passé composé z posikowym avoir, être.
T-L-2Natura i jej zjawiska (pogoda, katastrofy naturalne, ochrona środowiska). Przytaczanie wypowiedzi (mowa zależna).Strona bierna.
T-L-5Trening egzaminacyjny (słuchanie ze zrozumieniem, czytanie ze zrozumieniem, ćwiczenia leksykalno-gramatyczne, pisanie listów formalnych, prowadzenie dialogów na różne tematy – argumentowanie, szukanie rozwiązań i kompromisów) Bilans stosowania czasów,zgodność czasów z zdaniu.
T-L-1Zjawisko globalizacji. Problemy społeczne i ekonomiczne. Zwroty frazeologiczne . Mowa zależna.
Metody nauczaniaM-6słuchanie ze zrozumieniem
M-7pisanie listów formalnych
M-5praca z tekstem
M-1zajęcia praktyczne
M-2praca w grupach
Sposób ocenyS-6Ocena podsumowująca: egzamin ustny (P)
S-5Ocena podsumowująca: egzamin pisemny (P)
S-2Ocena formująca: test kontrolny / kolokwium (F)
S-3Ocena formująca: kartkówka (F)
S-4Ocena formująca: prezentacja (F)
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student posiada podstawową wiedzę dotyczącą gramatyki, słownictwa oraz fonetyki wybranego języka obcego na poziomie B2.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZO_1A_ZO-S1-A9.2_W02zna podstawy słownictwa specjalistycznego zgodnego z kierunkiem studiów
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZO_1A_W03wykazuje znajomość języka obcego na poziomie B2 oraz podstawowego słownictwa w języku obcym w zakresie nauk zootechnicznych
Cel przedmiotuC-2Rozumienie i posługiwanie się podstawowym słownictwem specjalistycznym zgodnym z kierunkiem studiów.
Treści programoweT-L-3Wybrane tematy i słownictwo specjalistyczne z dziedziny zgodnej z kierunkiem studiów. Komparatystyka czasów przyszłych.
Metody nauczaniaM-3prezentacja
M-5praca z tekstem
M-1zajęcia praktyczne
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: test kontrolny / kolokwium (F)
S-3Ocena formująca: kartkówka (F)
S-4Ocena formująca: prezentacja (F)
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student zna 60 % z podstawy słownictwa specjalistycznego zgodnego z kierunkiem studiów.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZO_1A_ZO-S1-A9.2_U01posiada umiejętność porozumiewania się na poziomie B2 z różnymi podmiotami w formie werbalnej i pisemnej oraz czyta ze zrozumieniem artykuły i reportaże dotyczące współczesnego świata
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZO_1A_U06Umie posługiwać się nowożytnym językiem obcym. Wykorzystuje słownictwo z zakresu produkcji zwierzęcej i roślinnej na poziomie biegłości B2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego Rady Europy
Cel przedmiotuC-1Posługiwanie się wybranym językiem obcym w różnych sytuacjach życia codziennego poprzez umiejętne stosowanie zasad gramatyki i słownictwa na poziomie biegłości językowej B2.
Treści programoweT-L-3Wybrane tematy i słownictwo specjalistyczne z dziedziny zgodnej z kierunkiem studiów. Komparatystyka czasów przyszłych.
T-L-1Polska i świat (rodzaje podróży, środki transportu, motywacje podróżowania). Relacjonowanie wydarzeń, planowanie. Krytyka i zażalenie. Zdania oznajmujące,pytające,przeczące.
T-L-2Surowce, materiały, produkty. Opis i prezentacja. Reklama. Reklamacja. Porównywanie (deklinacja i stopniowanie przymiotników, zdania porównawcze).
T-L-3Człowiek i społeczeństwo. Struktury społeczne. Formułowanie hipotez, uprzejmych próśb, porad (zdania warunkowe). Spekulowanie na tematy przeszłości, teraźniejszości i przyszłości ( tryb przypuszczający).
T-L-1Współczesne formy wymiany towarowej (handel tradycyjny i online). Definiowanie (zdania względne). Zdania bezokolicznikowe. Mowa zależna.
T-L-6Wybrane tematy i słownictwo specjalistyczne z dziedziny zgodnej z kierunkiem studiów.Komparatystyka czasów przyszłych.
T-L-4Proces rekrutacyjny. Praca i zatrudnienie. Pomysły innowacyjne. Praktyki studenckie. List motywacyjny, CV. Opisywanie procesów i zjawisk (strona bierna).Czasowniki zwrotne
T-L-2Kooperacja. Spory i konflikty. Negocjacje. Mediacje. Normy społeczne. Czasowniki w passé composé z posikowym avoir, être.
T-L-2Natura i jej zjawiska (pogoda, katastrofy naturalne, ochrona środowiska). Przytaczanie wypowiedzi (mowa zależna).Strona bierna.
T-L-5Trening egzaminacyjny (słuchanie ze zrozumieniem, czytanie ze zrozumieniem, ćwiczenia leksykalno-gramatyczne, pisanie listów formalnych, prowadzenie dialogów na różne tematy – argumentowanie, szukanie rozwiązań i kompromisów) Bilans stosowania czasów,zgodność czasów z zdaniu.
T-L-1Zjawisko globalizacji. Problemy społeczne i ekonomiczne. Zwroty frazeologiczne . Mowa zależna.
T-L-4Wybrane tematy i słownictwo specjalistyczne z dziedziny zgodnej z kierunkiem studiów.Komparatystyka czasów przyszłych
Metody nauczaniaM-4dyskusja
M-7pisanie listów formalnych
M-1zajęcia praktyczne
M-2praca w grupach
Sposób ocenyS-6Ocena podsumowująca: egzamin ustny (P)
S-5Ocena podsumowująca: egzamin pisemny (P)
S-2Ocena formująca: test kontrolny / kolokwium (F)
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student potrafi w stopniu podstawowym porozumiewać się z różnymi podmiotami w formie werbalnej i pisemnej.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZO_1A_ZO-S1-A9.2_U02posiada umiejętność rozumienia tekstów i użycia podstawowego słownictwa specjalistycznego ze swojej dziedziny
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZO_1A_U06Umie posługiwać się nowożytnym językiem obcym. Wykorzystuje słownictwo z zakresu produkcji zwierzęcej i roślinnej na poziomie biegłości B2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego Rady Europy
Cel przedmiotuC-2Rozumienie i posługiwanie się podstawowym słownictwem specjalistycznym zgodnym z kierunkiem studiów.
Treści programoweT-L-4Wybrane tematy i słownictwo specjalistyczne z dziedziny zgodnej z kierunkiem studiów.Komparatystyka czasów przyszłych
Metody nauczaniaM-3prezentacja
M-5praca z tekstem
M-1zajęcia praktyczne
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: test kontrolny / kolokwium (F)
S-3Ocena formująca: kartkówka (F)
S-4Ocena formująca: prezentacja (F)
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student rozumie podstawowe słownictwo specjalistyczne w swojej dziedzinie i używa je w ograniczonym zakresie.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZO_1A_ZO-S1-A9.2_K01rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie i rozwijania kompetencji językowych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZO_1A_K06potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych źródeł w zakresie studiowanego kierunku
Cel przedmiotuC-3Wyrobienie świadomości potrzeby ustawicznego i autonomicznego kształcenia się.
Treści programoweT-L-3Wybrane tematy i słownictwo specjalistyczne z dziedziny zgodnej z kierunkiem studiów. Komparatystyka czasów przyszłych.
T-L-1Polska i świat (rodzaje podróży, środki transportu, motywacje podróżowania). Relacjonowanie wydarzeń, planowanie. Krytyka i zażalenie. Zdania oznajmujące,pytające,przeczące.
T-L-2Surowce, materiały, produkty. Opis i prezentacja. Reklama. Reklamacja. Porównywanie (deklinacja i stopniowanie przymiotników, zdania porównawcze).
T-L-3Człowiek i społeczeństwo. Struktury społeczne. Formułowanie hipotez, uprzejmych próśb, porad (zdania warunkowe). Spekulowanie na tematy przeszłości, teraźniejszości i przyszłości ( tryb przypuszczający).
T-L-1Współczesne formy wymiany towarowej (handel tradycyjny i online). Definiowanie (zdania względne). Zdania bezokolicznikowe. Mowa zależna.
T-L-6Wybrane tematy i słownictwo specjalistyczne z dziedziny zgodnej z kierunkiem studiów.Komparatystyka czasów przyszłych.
T-L-4Proces rekrutacyjny. Praca i zatrudnienie. Pomysły innowacyjne. Praktyki studenckie. List motywacyjny, CV. Opisywanie procesów i zjawisk (strona bierna).Czasowniki zwrotne
T-L-2Kooperacja. Spory i konflikty. Negocjacje. Mediacje. Normy społeczne. Czasowniki w passé composé z posikowym avoir, être.
T-L-2Natura i jej zjawiska (pogoda, katastrofy naturalne, ochrona środowiska). Przytaczanie wypowiedzi (mowa zależna).Strona bierna.
T-L-5Trening egzaminacyjny (słuchanie ze zrozumieniem, czytanie ze zrozumieniem, ćwiczenia leksykalno-gramatyczne, pisanie listów formalnych, prowadzenie dialogów na różne tematy – argumentowanie, szukanie rozwiązań i kompromisów) Bilans stosowania czasów,zgodność czasów z zdaniu.
T-L-1Zjawisko globalizacji. Problemy społeczne i ekonomiczne. Zwroty frazeologiczne . Mowa zależna.
T-L-4Wybrane tematy i słownictwo specjalistyczne z dziedziny zgodnej z kierunkiem studiów.Komparatystyka czasów przyszłych
Metody nauczaniaM-4dyskusja
M-1zajęcia praktyczne
M-2praca w grupach
Sposób ocenyS-6Ocena podsumowująca: egzamin ustny (P)
S-5Ocena podsumowująca: egzamin pisemny (P)
S-2Ocena formująca: test kontrolny / kolokwium (F)
S-3Ocena formująca: kartkówka (F)
S-4Ocena formująca: prezentacja (F)
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student dostrzega potrzebę uczenia się i rozwijania swoich kompetencji językowych.
3,5
4,0
4,5
5,0