Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Biotechnologii i Hodowli Zwierząt - Kynologia (S2)

Sylabus przedmiotu Podstawy prawa pracy i marketing w kynologii:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Kynologia
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister inżynier
Obszary studiów nauki rolnicze, leśne i weterynaryjne, studia inżynierskie
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Podstawy prawa pracy i marketing w kynologii
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Nauk o Zwierzętach Przeżuwających
Nauczyciel odpowiedzialny Piotr Sablik <Piotr.Sablik@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
ćwiczenia audytoryjneA1 10 1,00,50zaliczenie
wykładyW1 20 1,00,50zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Znajomość zagadnień z podstaw zarządzania i ekonomii oraz wiedza z zakresu nauk humanistycznych
W-2Obsługa podstawowych progamów informatycznych i Internetu

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Uzyskanie wiedzy z zakresu podstaw prawa pracy oraz marketingu i jego roli we współczesnym sposobie zarządzania firmą. Umiejętność stworzenia prostej startegii marketingowej w small biznesie.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Badania marketingowe w kynologii. Proces i metody badań marketingowych.2
T-A-2Analiza i interpretacja wyników badania marketingowego.2
T-A-3Zdefiniowanie marki, budowa i rozwój na przykładzie hodowli psów rasowych.2
T-A-4Określenie grupy docelowej i kształtowanie wizerunku kynologa w social mediach.2
T-A-5Kontakt z klientem i utrzymywanie relacji, rozwiązywanie sytuacji problemowych czyli jak cię widzą tak cię piszą.2
10
wykłady
T-W-1Podstawowe pojęcia i zasady prawa pracy.2
T-W-2Rodzaje umów o pracę. Rozwiązywanie umów o pracę. Czas pracy2
T-W-3Odpowiedzialność materialna pracowników. Wynagrodzenia. Zasady postępowania przed sądami pracy.2
T-W-4Definicja i podstawowe pojęcia marketingu, specyfika marketingu w kynologii.2
T-W-5Istota marketingu i otoczenie działalności gospodarczej zorientowanej marketingowo.2
T-W-6Klient i jego potrzeby. Badania rynkowe i marketingowe dla potrzeb kynologii.2
T-W-7Istota produktu, kształtowanie jakości i asortymentu. Opakowanie i znak towarowy.2
T-W-8Elementy gry rynkowej – cena, dystrybucja, organizacja sprzedaży. Specyfika komunikacji marketingu kynologicznego.2
T-W-9Wizerunek firmy – public relations. Narzędzia kształtujące wizerunek firmy wykorzystywane w kynologii. Cele i strategie marketingowe2
T-W-10Planowanie i organizacja marketingu w kynologii. Kontrola marketingu. Zastosowanie informatyki w marketingu kynologicznym.2
20

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1Uczestniczenie w zajęciach10
A-A-2Przygotowanie projektu10
A-A-3Konsultacje6
A-A-4Ocena i dyskucja nad projektami4
30
wykłady
A-W-1Udział w wykładzie20
A-W-2Studiowanie tematyki wykładów i zadanego piśmiennictwa5
A-W-3Konsultacje3
A-W-4Zaliczenie pisemne tematyki wykładów2
30

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjny
M-2Ćwiczenia przedmiotowe, metoda projektów

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Test wyboru z zakresu treści wykładowych
S-2Ocena podsumowująca: Ocena i dyskusja nad projektem

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Kn_2A_04_W01
Posiada poszerzoną wiedzę z zakresu nauk ekonomicznych w dziedzinie marketingu i obowiązujących w tym zakresie prawa, norm etycznych i humanistycznych
Kn_2A_W01C-1T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-W-9, T-W-10M-1S-1

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Kn_2A_04_U01
Umie zastosować podstawowe normy prawa pracy oraz przeprowadzić analizę marketingową w działalności gospodarczej
Kn_2A_U04C-1T-A-1, T-A-2, T-A-3, T-A-4, T-A-5M-2S-2

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Kn_2A_04_K01
Absolwent ma kompetencje do prowadzenia samodzielnej działalności gospodarczej w zakresie studiowanego kierunku
Kn_2A_K03C-1T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-W-9, T-W-10, T-A-1, T-A-2, T-A-3, T-A-4, T-A-5, T-W-1, T-W-2, T-W-3M-1, M-2S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
Kn_2A_04_W01
Posiada poszerzoną wiedzę z zakresu nauk ekonomicznych w dziedzinie marketingu i obowiązujących w tym zakresie prawa, norm etycznych i humanistycznych
2,0
3,0Zna w stopniu zadawalającym zagadnienia z zakresu prawa pracy i marketingu
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
Kn_2A_04_U01
Umie zastosować podstawowe normy prawa pracy oraz przeprowadzić analizę marketingową w działalności gospodarczej
2,0
3,0W stopniu zadawlającym przygotowuje projekt prostej strategii marketinowej dla small biznesu
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
Kn_2A_04_K01
Absolwent ma kompetencje do prowadzenia samodzielnej działalności gospodarczej w zakresie studiowanego kierunku
2,0
3,0W stopniu dostatecznym ma kopetencje do podejmowania samodzielnych decyzji w zakresie marketingu własnej działalności gospodarczej
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Praca zbiorowa pod redakcją naukową Jana Karwowskiego, PODSTAWY MARKETINGU, Wydawnictwo Zachodniopomorskiej Szkoły Biznesu w Szczecinie, Szczecin, 1998
  2. Teodor Kramer, Podstawy marketingu, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa, 2004

Literatura dodatkowa

  1. Hanna Górska-Warsewicz; Monika Świątkowska; Karol Krajewski, Marketing żywności, Wolters Kluwer SA, Warszawa, 2013

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Badania marketingowe w kynologii. Proces i metody badań marketingowych.2
T-A-2Analiza i interpretacja wyników badania marketingowego.2
T-A-3Zdefiniowanie marki, budowa i rozwój na przykładzie hodowli psów rasowych.2
T-A-4Określenie grupy docelowej i kształtowanie wizerunku kynologa w social mediach.2
T-A-5Kontakt z klientem i utrzymywanie relacji, rozwiązywanie sytuacji problemowych czyli jak cię widzą tak cię piszą.2
10

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Podstawowe pojęcia i zasady prawa pracy.2
T-W-2Rodzaje umów o pracę. Rozwiązywanie umów o pracę. Czas pracy2
T-W-3Odpowiedzialność materialna pracowników. Wynagrodzenia. Zasady postępowania przed sądami pracy.2
T-W-4Definicja i podstawowe pojęcia marketingu, specyfika marketingu w kynologii.2
T-W-5Istota marketingu i otoczenie działalności gospodarczej zorientowanej marketingowo.2
T-W-6Klient i jego potrzeby. Badania rynkowe i marketingowe dla potrzeb kynologii.2
T-W-7Istota produktu, kształtowanie jakości i asortymentu. Opakowanie i znak towarowy.2
T-W-8Elementy gry rynkowej – cena, dystrybucja, organizacja sprzedaży. Specyfika komunikacji marketingu kynologicznego.2
T-W-9Wizerunek firmy – public relations. Narzędzia kształtujące wizerunek firmy wykorzystywane w kynologii. Cele i strategie marketingowe2
T-W-10Planowanie i organizacja marketingu w kynologii. Kontrola marketingu. Zastosowanie informatyki w marketingu kynologicznym.2
20

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1Uczestniczenie w zajęciach10
A-A-2Przygotowanie projektu10
A-A-3Konsultacje6
A-A-4Ocena i dyskucja nad projektami4
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Udział w wykładzie20
A-W-2Studiowanie tematyki wykładów i zadanego piśmiennictwa5
A-W-3Konsultacje3
A-W-4Zaliczenie pisemne tematyki wykładów2
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaKn_2A_04_W01Posiada poszerzoną wiedzę z zakresu nauk ekonomicznych w dziedzinie marketingu i obowiązujących w tym zakresie prawa, norm etycznych i humanistycznych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówKn_2A_W01Posiada pogłębioną wiedzę w zakresie aspektów ekonomicznych, prawnych, etycznych i humanistycznych w kynologii
Cel przedmiotuC-1Uzyskanie wiedzy z zakresu podstaw prawa pracy oraz marketingu i jego roli we współczesnym sposobie zarządzania firmą. Umiejętność stworzenia prostej startegii marketingowej w small biznesie.
Treści programoweT-W-4Definicja i podstawowe pojęcia marketingu, specyfika marketingu w kynologii.
T-W-5Istota marketingu i otoczenie działalności gospodarczej zorientowanej marketingowo.
T-W-6Klient i jego potrzeby. Badania rynkowe i marketingowe dla potrzeb kynologii.
T-W-7Istota produktu, kształtowanie jakości i asortymentu. Opakowanie i znak towarowy.
T-W-8Elementy gry rynkowej – cena, dystrybucja, organizacja sprzedaży. Specyfika komunikacji marketingu kynologicznego.
T-W-9Wizerunek firmy – public relations. Narzędzia kształtujące wizerunek firmy wykorzystywane w kynologii. Cele i strategie marketingowe
T-W-10Planowanie i organizacja marketingu w kynologii. Kontrola marketingu. Zastosowanie informatyki w marketingu kynologicznym.
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Test wyboru z zakresu treści wykładowych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Zna w stopniu zadawalającym zagadnienia z zakresu prawa pracy i marketingu
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaKn_2A_04_U01Umie zastosować podstawowe normy prawa pracy oraz przeprowadzić analizę marketingową w działalności gospodarczej
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówKn_2A_U04Samodzielnie analizuje czynniki wpływające na produkcję i jakość pożywienia oraz zdrowotność psów i innych zwierząt
Cel przedmiotuC-1Uzyskanie wiedzy z zakresu podstaw prawa pracy oraz marketingu i jego roli we współczesnym sposobie zarządzania firmą. Umiejętność stworzenia prostej startegii marketingowej w small biznesie.
Treści programoweT-A-1Badania marketingowe w kynologii. Proces i metody badań marketingowych.
T-A-2Analiza i interpretacja wyników badania marketingowego.
T-A-3Zdefiniowanie marki, budowa i rozwój na przykładzie hodowli psów rasowych.
T-A-4Określenie grupy docelowej i kształtowanie wizerunku kynologa w social mediach.
T-A-5Kontakt z klientem i utrzymywanie relacji, rozwiązywanie sytuacji problemowych czyli jak cię widzą tak cię piszą.
Metody nauczaniaM-2Ćwiczenia przedmiotowe, metoda projektów
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Ocena i dyskusja nad projektem
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0W stopniu zadawlającym przygotowuje projekt prostej strategii marketinowej dla small biznesu
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaKn_2A_04_K01Absolwent ma kompetencje do prowadzenia samodzielnej działalności gospodarczej w zakresie studiowanego kierunku
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówKn_2A_K03Rozumie znaczenie wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych
Cel przedmiotuC-1Uzyskanie wiedzy z zakresu podstaw prawa pracy oraz marketingu i jego roli we współczesnym sposobie zarządzania firmą. Umiejętność stworzenia prostej startegii marketingowej w small biznesie.
Treści programoweT-W-4Definicja i podstawowe pojęcia marketingu, specyfika marketingu w kynologii.
T-W-5Istota marketingu i otoczenie działalności gospodarczej zorientowanej marketingowo.
T-W-6Klient i jego potrzeby. Badania rynkowe i marketingowe dla potrzeb kynologii.
T-W-7Istota produktu, kształtowanie jakości i asortymentu. Opakowanie i znak towarowy.
T-W-8Elementy gry rynkowej – cena, dystrybucja, organizacja sprzedaży. Specyfika komunikacji marketingu kynologicznego.
T-W-9Wizerunek firmy – public relations. Narzędzia kształtujące wizerunek firmy wykorzystywane w kynologii. Cele i strategie marketingowe
T-W-10Planowanie i organizacja marketingu w kynologii. Kontrola marketingu. Zastosowanie informatyki w marketingu kynologicznym.
T-A-1Badania marketingowe w kynologii. Proces i metody badań marketingowych.
T-A-2Analiza i interpretacja wyników badania marketingowego.
T-A-3Zdefiniowanie marki, budowa i rozwój na przykładzie hodowli psów rasowych.
T-A-4Określenie grupy docelowej i kształtowanie wizerunku kynologa w social mediach.
T-A-5Kontakt z klientem i utrzymywanie relacji, rozwiązywanie sytuacji problemowych czyli jak cię widzą tak cię piszą.
T-W-1Podstawowe pojęcia i zasady prawa pracy.
T-W-2Rodzaje umów o pracę. Rozwiązywanie umów o pracę. Czas pracy
T-W-3Odpowiedzialność materialna pracowników. Wynagrodzenia. Zasady postępowania przed sądami pracy.
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2Ćwiczenia przedmiotowe, metoda projektów
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Ocena i dyskusja nad projektem
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0W stopniu dostatecznym ma kopetencje do podejmowania samodzielnych decyzji w zakresie marketingu własnej działalności gospodarczej
3,5
4,0
4,5
5,0