Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Biotechnologii i Hodowli Zwierząt - Kynologia (S1)

Sylabus przedmiotu Tworzenie grafiki prezentacyjnej i stron WWW:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Kynologia
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów nauki rolnicze, leśne i weterynaryjne, studia inżynierskie
Profil praktyczny
Moduł
Przedmiot Tworzenie grafiki prezentacyjnej i stron WWW
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Nauk o Zwierzętach Przeżuwających
Nauczyciel odpowiedzialny Daniel Zaborski <Daniel.Zaborski@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
laboratoriaL4 20 2,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Znajomość podstaw informatyki ze szkoły średniej

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Ukształtowanie umiejętności tworzenia profesjonalnych prezentacji multimedialnych oraz stron internetowych

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Wprowadzenie do grafiki prezentacyjnej. Ogólne zasady tworzenia dobrej prezentacji. Planowanie prezentacji w zależności od grupy docelowej2
T-L-2Tworzenie nowych i modyfikacja gotowych szablonów prezentacji. Dobór i formatowanie tła slajdu2
T-L-3Wykorzystanie zawartych w programie narzędzi do tworzenia i edycji grafiki umieszczanej w prezentacji multimedialnej. Tworzenie i formatowanie tabel, wykresów, diagramów. Umieszczanie animacji w prezentacji4
T-L-4Wstawianie plików multimedialnych do prezentacji i zarządzanie nimi2
T-L-5Zastosowanie zaawansowanych opcji programu do tworzenia prezentacji (umieszczanie obiektów osadzonych, ustawianie niestandardowych parametrów prezentacji, eksport gotowej prezentacji do innych formatów)2
T-L-6Tworzenie strony internetowej w wybranym edytorze WYSIWYG: wprowadzanie i formatowanie tekstu, tabel, wstawianie list i odnośników na stronie4
T-L-7Wstawianie grafiki i elementów multimedialnych na stronie WWW. Tworzenie mapy obrazkowej. Zakładanie bloga tematycznego4
20

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1uczestnictwo w zajęciach20
A-L-2Przygotowanie prezentacji o tematyce kynologicznej na zaliczenie25
A-L-3Przygotowanie do zaliczenia i zaliczenie15
60

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Ćwiczenia laboratoryjne z wykorzystaniem komputera

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne części teoretycznej
S-2Ocena podsumowująca: Przygotowanie prezentacji na zaliczenie
S-3Ocena podsumowująca: Zaliczenie praktyczne ćwiczeń laboratoryjnych (przy komputerze)
S-4Ocena formująca: Obserwacja pracy studenta, indywidualnej i w grupie

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Kn_1P_B07_W01
Student charakteryzuje cechy dobrej prezentacji, podaje przykłady programów do tworzenia prezentacji i stron WWW; objaśnia zasady umieszczania witryny internetowej na serwerze
Kn_1P_W01, Kn_1P_W05, Kn_1P_W23C-1T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-L-5, T-L-6, T-L-7M-1S-1

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Kn_1P_B07_U01
Student potrafi przygotować prezentację multimedialną z wykorzystaniem zaawansowanych opcji programu do grafiki prezentacyjnej; wprowadzić i odpowiednio sformatować zawartość strony WWW, zaprojektować i umieścić na stronie elementy graficzne i materiały multimedialne
Kn_1P_U04, Kn_1P_U02, Kn_1P_U09C-1T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-L-5, T-L-6, T-L-7M-1S-3, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Kn_1P_B07_K01
Student jest świadom korzyści i zagrożeń płynących z użytkowania Internetu, przestrzega praw własności intelektualnej przy korzystaniu z oprogramowania, utworów muzycznych i filmowych w formie elektronicznej, a w szczególności przy umieszczeniu materiałów chronionych prawem autorskim lub wymagających zgody na publikację ze strony innych osób na własnej stronie WWW
Kn_1P_K06C-1T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-L-5, T-L-6, T-L-7M-1S-4

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
Kn_1P_B07_W01
Student charakteryzuje cechy dobrej prezentacji, podaje przykłady programów do tworzenia prezentacji i stron WWW; objaśnia zasady umieszczania witryny internetowej na serwerze
2,0
3,0Student charakteryzuje podstawowe cechy dobrej prezentacji, wymienia wybrane przykłady programów do tworzenia prezentacji i stron WWW; objaśnia podstawowe zasady umieszczania witryny internetowej na serwerze
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
Kn_1P_B07_U01
Student potrafi przygotować prezentację multimedialną z wykorzystaniem zaawansowanych opcji programu do grafiki prezentacyjnej; wprowadzić i odpowiednio sformatować zawartość strony WWW, zaprojektować i umieścić na stronie elementy graficzne i materiały multimedialne
2,0
3,0Student przygotowuje prezentację multimedialną z wykorzystaniem wybranych funkcji programu do grafiki prezentacyjnej; wprowadza i formatuje zawartość strony WWW, projektuje i umieszcza na stronie proste elementy graficzne i pliki multimedialne
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
Kn_1P_B07_K01
Student jest świadom korzyści i zagrożeń płynących z użytkowania Internetu, przestrzega praw własności intelektualnej przy korzystaniu z oprogramowania, utworów muzycznych i filmowych w formie elektronicznej, a w szczególności przy umieszczeniu materiałów chronionych prawem autorskim lub wymagających zgody na publikację ze strony innych osób na własnej stronie WWW
2,0
3,0Student postępuje etycznie przy korzystaniu z zasobów elektronicznych
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Buszman W, Prosto do celu: HTML - ćwiczenia, RM, Warszawa, 2001
  2. Tomaszewska A, Tworzenie stron WWW, Helion, Gliwice, 2011
  3. Sokół M, OpenOffice.ux.pl 2.0 ćwiczenia praktyczne, Helion, Gliwice, 2006

Literatura dodatkowa

  1. Welling L., Thomson L., PHP i MySQL. Tworzenie stron WWW. Vademecum profesjonalisty, Helion, Gliwice, 2005

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Wprowadzenie do grafiki prezentacyjnej. Ogólne zasady tworzenia dobrej prezentacji. Planowanie prezentacji w zależności od grupy docelowej2
T-L-2Tworzenie nowych i modyfikacja gotowych szablonów prezentacji. Dobór i formatowanie tła slajdu2
T-L-3Wykorzystanie zawartych w programie narzędzi do tworzenia i edycji grafiki umieszczanej w prezentacji multimedialnej. Tworzenie i formatowanie tabel, wykresów, diagramów. Umieszczanie animacji w prezentacji4
T-L-4Wstawianie plików multimedialnych do prezentacji i zarządzanie nimi2
T-L-5Zastosowanie zaawansowanych opcji programu do tworzenia prezentacji (umieszczanie obiektów osadzonych, ustawianie niestandardowych parametrów prezentacji, eksport gotowej prezentacji do innych formatów)2
T-L-6Tworzenie strony internetowej w wybranym edytorze WYSIWYG: wprowadzanie i formatowanie tekstu, tabel, wstawianie list i odnośników na stronie4
T-L-7Wstawianie grafiki i elementów multimedialnych na stronie WWW. Tworzenie mapy obrazkowej. Zakładanie bloga tematycznego4
20

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1uczestnictwo w zajęciach20
A-L-2Przygotowanie prezentacji o tematyce kynologicznej na zaliczenie25
A-L-3Przygotowanie do zaliczenia i zaliczenie15
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaKn_1P_B07_W01Student charakteryzuje cechy dobrej prezentacji, podaje przykłady programów do tworzenia prezentacji i stron WWW; objaśnia zasady umieszczania witryny internetowej na serwerze
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówKn_1P_W01Posiada wiedzę ogólną o charakterze aplikacyjnym oraz zna nomenklaturę oraz pojęcia, teorie i prawa z zakresu biologii, chemii, matematyki i informatyki
Kn_1P_W05Zna budowę i zastosowanie podstawowych przyrządów pomiarowych, maszyn, urządzeń oraz obiektów technicznych wykorzystywanych w ramach studiowanego kierunku
Kn_1P_W23Posiada wiedzę o technicznych zadaniach inżynierskich dostosowanych do studiowanego kierunku
Cel przedmiotuC-1Ukształtowanie umiejętności tworzenia profesjonalnych prezentacji multimedialnych oraz stron internetowych
Treści programoweT-L-1Wprowadzenie do grafiki prezentacyjnej. Ogólne zasady tworzenia dobrej prezentacji. Planowanie prezentacji w zależności od grupy docelowej
T-L-2Tworzenie nowych i modyfikacja gotowych szablonów prezentacji. Dobór i formatowanie tła slajdu
T-L-3Wykorzystanie zawartych w programie narzędzi do tworzenia i edycji grafiki umieszczanej w prezentacji multimedialnej. Tworzenie i formatowanie tabel, wykresów, diagramów. Umieszczanie animacji w prezentacji
T-L-4Wstawianie plików multimedialnych do prezentacji i zarządzanie nimi
T-L-5Zastosowanie zaawansowanych opcji programu do tworzenia prezentacji (umieszczanie obiektów osadzonych, ustawianie niestandardowych parametrów prezentacji, eksport gotowej prezentacji do innych formatów)
T-L-6Tworzenie strony internetowej w wybranym edytorze WYSIWYG: wprowadzanie i formatowanie tekstu, tabel, wstawianie list i odnośników na stronie
T-L-7Wstawianie grafiki i elementów multimedialnych na stronie WWW. Tworzenie mapy obrazkowej. Zakładanie bloga tematycznego
Metody nauczaniaM-1Ćwiczenia laboratoryjne z wykorzystaniem komputera
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne części teoretycznej
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student charakteryzuje podstawowe cechy dobrej prezentacji, wymienia wybrane przykłady programów do tworzenia prezentacji i stron WWW; objaśnia podstawowe zasady umieszczania witryny internetowej na serwerze
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaKn_1P_B07_U01Student potrafi przygotować prezentację multimedialną z wykorzystaniem zaawansowanych opcji programu do grafiki prezentacyjnej; wprowadzić i odpowiednio sformatować zawartość strony WWW, zaprojektować i umieścić na stronie elementy graficzne i materiały multimedialne
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówKn_1P_U04Wykorzystuje w sposób umiejętny narzędzia informatyczne, internetowe źródła informacji oraz metody statystyczne do rozwiązywania praktycznych problemów, charakterystycznych dla studiowanego kierunku
Kn_1P_U02W oparciu o powszechnie stosowane metody diagnostyki laboratoryjnej i molekularnej potrafi przeprowadzić podstawowe procedury analityczne, w tym także z zastosowaniem podstawowych narzędzi bioinformatycznych; interpretuje wyniki przeprowadzonych doświadczeń
Kn_1P_U09Posiada zdolność podejmowania działań z wykorzystaniem odpowiednich metod, technik i narzędzi, rozwiązujących problemy dotyczące zadań inżynierskich zgodnych ze studiowanym kierunkiem
Cel przedmiotuC-1Ukształtowanie umiejętności tworzenia profesjonalnych prezentacji multimedialnych oraz stron internetowych
Treści programoweT-L-1Wprowadzenie do grafiki prezentacyjnej. Ogólne zasady tworzenia dobrej prezentacji. Planowanie prezentacji w zależności od grupy docelowej
T-L-2Tworzenie nowych i modyfikacja gotowych szablonów prezentacji. Dobór i formatowanie tła slajdu
T-L-3Wykorzystanie zawartych w programie narzędzi do tworzenia i edycji grafiki umieszczanej w prezentacji multimedialnej. Tworzenie i formatowanie tabel, wykresów, diagramów. Umieszczanie animacji w prezentacji
T-L-4Wstawianie plików multimedialnych do prezentacji i zarządzanie nimi
T-L-5Zastosowanie zaawansowanych opcji programu do tworzenia prezentacji (umieszczanie obiektów osadzonych, ustawianie niestandardowych parametrów prezentacji, eksport gotowej prezentacji do innych formatów)
T-L-6Tworzenie strony internetowej w wybranym edytorze WYSIWYG: wprowadzanie i formatowanie tekstu, tabel, wstawianie list i odnośników na stronie
T-L-7Wstawianie grafiki i elementów multimedialnych na stronie WWW. Tworzenie mapy obrazkowej. Zakładanie bloga tematycznego
Metody nauczaniaM-1Ćwiczenia laboratoryjne z wykorzystaniem komputera
Sposób ocenyS-3Ocena podsumowująca: Zaliczenie praktyczne ćwiczeń laboratoryjnych (przy komputerze)
S-2Ocena podsumowująca: Przygotowanie prezentacji na zaliczenie
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student przygotowuje prezentację multimedialną z wykorzystaniem wybranych funkcji programu do grafiki prezentacyjnej; wprowadza i formatuje zawartość strony WWW, projektuje i umieszcza na stronie proste elementy graficzne i pliki multimedialne
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaKn_1P_B07_K01Student jest świadom korzyści i zagrożeń płynących z użytkowania Internetu, przestrzega praw własności intelektualnej przy korzystaniu z oprogramowania, utworów muzycznych i filmowych w formie elektronicznej, a w szczególności przy umieszczeniu materiałów chronionych prawem autorskim lub wymagających zgody na publikację ze strony innych osób na własnej stronie WWW
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówKn_1P_K06Ma przekonanie o konieczności przestrzegania zasad etyki zawodowej przy pracy ze zwierzętami; zachowuje ostrożność w formułowaniu sądów na temat kwestii społecznych i światopoglądowych nawiązujących do teorii i praktyki chowu, hodowli i użytkowania psów. Przejawia pozytywne postawy wobec ludzi, organizmów żywych i środowiska oraz wrażliwość na ich potrzeby i problemy.
Cel przedmiotuC-1Ukształtowanie umiejętności tworzenia profesjonalnych prezentacji multimedialnych oraz stron internetowych
Treści programoweT-L-1Wprowadzenie do grafiki prezentacyjnej. Ogólne zasady tworzenia dobrej prezentacji. Planowanie prezentacji w zależności od grupy docelowej
T-L-2Tworzenie nowych i modyfikacja gotowych szablonów prezentacji. Dobór i formatowanie tła slajdu
T-L-3Wykorzystanie zawartych w programie narzędzi do tworzenia i edycji grafiki umieszczanej w prezentacji multimedialnej. Tworzenie i formatowanie tabel, wykresów, diagramów. Umieszczanie animacji w prezentacji
T-L-4Wstawianie plików multimedialnych do prezentacji i zarządzanie nimi
T-L-5Zastosowanie zaawansowanych opcji programu do tworzenia prezentacji (umieszczanie obiektów osadzonych, ustawianie niestandardowych parametrów prezentacji, eksport gotowej prezentacji do innych formatów)
T-L-6Tworzenie strony internetowej w wybranym edytorze WYSIWYG: wprowadzanie i formatowanie tekstu, tabel, wstawianie list i odnośników na stronie
T-L-7Wstawianie grafiki i elementów multimedialnych na stronie WWW. Tworzenie mapy obrazkowej. Zakładanie bloga tematycznego
Metody nauczaniaM-1Ćwiczenia laboratoryjne z wykorzystaniem komputera
Sposób ocenyS-4Ocena formująca: Obserwacja pracy studenta, indywidualnej i w grupie
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student postępuje etycznie przy korzystaniu z zasobów elektronicznych
3,5
4,0
4,5
5,0