Wydział Biotechnologii i Hodowli Zwierząt - Biotechnologia (S3)
Sylabus przedmiotu Innowacyjne metody analityczne w badaniach z zakresu tematyki pracy doktorskiej:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Biotechnologia | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | trzeciego stopnia |
Stopnień naukowy absolwenta | doktor | ||
Obszary studiów | studia trzeciego stopnia | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Innowacyjne metody analityczne w badaniach z zakresu tematyki pracy doktorskiej | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Fizjologii, Cytobiologii i Proteomiki | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Wiesław Skrzypczak <Wieslaw.Skrzypczak@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Piotr Baranowski <Piotr.Baranowski@zut.edu.pl>, Wioletta Biel <Wioletta.Biel@zut.edu.pl>, Barbara Błaszczyk <Barbara.Blaszczyk@zut.edu.pl>, Ewa Czerniawska-Piątkowska <Ewa.Czerniawska-Piatkowska@zut.edu.pl>, Andrzej Dybus <Andrzej.Dybus@zut.edu.pl>, Wilhelm Grzesiak <Wilhelm.Grzesiak@zut.edu.pl>, Małgorzata Jakubowska <Malgorzata-Jakubowska@zut.edu.pl>, Dorota Jankowiak <dorota.jankowiak@zut.edu.pl>, Jolanta Karakulska <Jolanta.Karakulska@zut.edu.pl>, Tadeusz Karamucki <Tadeusz.Karamucki@zut.edu.pl>, Katarzyna Kavetska <katarzyna.kavetska@zut.edu.pl>, Marek Kmieć <Marek.Kmiec@zut.edu.pl>, Inga Kowalewska <inga.kowalewska-luczak@zut.edu.pl>, Anita Kołodziej-Skalska <Anita.Kolodziej@zut.edu.pl>, Hanna Kulig <Hanna.Kulig@zut.edu.pl>, Bogdan Lasota <Bogdan.Lasota@zut.edu.pl>, Danuta Majewska <Danuta.Majewska@zut.edu.pl>, Paweł Nawrotek <Pawel.Nawrotek@zut.edu.pl>, Małgorzata Ożgo <Malgorzata.Ozgo@zut.edu.pl>, Arkadiusz Pietruszka <Arkadiusz.Pietruszka@zut.edu.pl>, Bogumiła Pilarczyk <Bogumila.Pilarczyk@zut.edu.pl>, Artur Rybarczyk <Artur.Rybarczyk@zut.edu.pl>, Piotr Sablik <Piotr.Sablik@zut.edu.pl>, Beata Seremak <Beata.Seremak@zut.edu.pl>, Wiesław Skrzypczak <Wieslaw.Skrzypczak@zut.edu.pl>, Iwona Szatkowska <Iwona.Szatkowska@zut.edu.pl>, Danuta Szczerbińska <Danuta.Szczerbinska@zut.edu.pl>, Arkadiusz Terman <Arkadiusz.Terman@zut.edu.pl>, Agnieszka Tomza-Marciniak <Agnieszka.Tomza-Marciniak@zut.edu.pl>, Jan Udała <Jan.Udala@zut.edu.pl>, Katarzyna Wojdak-Maksymiec <Katarzyna.Wojdak-Maksymiec@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 1,0 | ECTS (formy) | 1,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Student posiada podstawową wiedzę i umięjętności w zakresie obsługi podstawowej aparatatury analalitycznej wykorzystywanej w pracy laboratoryjnej. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Opanowanie technik i procedur analitycznych. Poznanie zasady działania sprzętu analitycznego wykorzystywanego do realizacji pracy doktorskiej oraz przygotowania próbek, obsługi tych instrumentów oraz odczytu i interpretacji wyników. |
C-2 | Potrafi upowszechniać wiedzę i rozumie rolę nauki w dążeniu do wszechstronnego rozwoju społecznego. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
konwersatoria | ||
T-K-1 | Poznanie innowacyjnych technik i procedur analitycznych wykorzystywanych w wiodących ośrodkach naukowych. | 5 |
5 | ||
konwersatoria | ||
T-K-1 | Próba adaptacji tych metod do badań z zakresu wykonywanej pracy doktorskiej. | 5 |
5 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
konwersatoria | ||
A-K-1 | uczestnictwo w zajęciach | 5 |
A-K-2 | Przygotowanie teoretyczne do zajęć (dyskusji w ramach konwersatorium). | 10 |
15 | ||
konwersatoria | ||
A-K-1 | Uczestnictwo w zajęciach | 5 |
A-K-2 | Przygotowanie do zaprojektowania badań z wykorzystaniem innowacyjnej aparatury i najnowszych technik. | 10 |
15 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wyjaśnianie i omawianianie zasad działania, możliwości analitycznych i jakości uzyskiwanych danych z wykorzystaniem innowacyjnej aparatury. |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Ocena przygotowania teoretycznego do wykorzystania aparatury i właściwego przygotowania prób. |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
BCH_3-_3.8_W01 Student ma wiedzę w obszarze nowoczsnych metod analitycznych. | BCH_3-_W02, BCH_3-_W04 | — | C-1 | T-K-1, T-K-1 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
BCH_3-_3.8_U01 Doktorant nabył umiejętność planowania badań z wykorzystaniem innowacyjnej aparatury analitycznej. | BCH_3-_U02, BCH_3-_U04, BCH_3-_U03 | — | C-1 | T-K-1, T-K-1 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
BCH_3-_3.8_K01 Student potrafi dobrać odpowiednie instrumenty do wykoannia analizy prób biologicznych, potrafi kreatywnie podchodzić do metodologii analityki. | BCH_3-_K04, BCH_3-_K01 | — | C-2 | T-K-1, T-K-1 | M-1 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
BCH_3-_3.8_W01 Student ma wiedzę w obszarze nowoczsnych metod analitycznych. | 2,0 | |
3,0 | Student zna podstawowe metody i instrumenty do wykonywania wybranych alanliz | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
BCH_3-_3.8_U01 Doktorant nabył umiejętność planowania badań z wykorzystaniem innowacyjnej aparatury analitycznej. | 2,0 | |
3,0 | Student potrafi, z pomocą osoby nadzorującej, zaplanować przygotowanie próby i oznaczenie jej na wybranym aparacie. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
BCH_3-_3.8_K01 Student potrafi dobrać odpowiednie instrumenty do wykoannia analizy prób biologicznych, potrafi kreatywnie podchodzić do metodologii analityki. | 2,0 | |
3,0 | Potrafi dobierać procedury i urządzenia analityczne do wykonania określonych badań. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Literaturę przedmiotu podaje promotor, na początku semestru.
Literatura dodatkowa
- Gapiński J., Spektroskopia korelacji fluorescencji w badaniach fizycznych, biochemicznych i medycznych, Warszawa, 10.03.2010, Seminarium w IPPT PAN Warszawa, 10.03.2010, 2010, URLŁ http://fluid.ippt.gov.pl/seminar/text/Gapinski2010.pdf
- Jarosz M., Nowoczesne techniki analityczne, Oficyna wydawnicza Politechniki Warszawskiej, Warszawa, 2006
- Namieśnik J., Chrzanowski W., Szpinek P, Nowe horyzonty i wyzwania w analityce i monitoringu środowiska, Centrum Doskonałości Analityki i Monitoringu Środowiskowego, Gdańsk, 2003