Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Biotechnologii i Hodowli Zwierząt - Biotechnologia (S2)

Sylabus przedmiotu Zjawiska transportowe w nanoskali:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Biotechnologia
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister inżynier
Obszary studiów nauki rolnicze, leśne i weterynaryjne, studia inżynierskie
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Zjawiska transportowe w nanoskali
Specjalność Nanobioinżynieria
Jednostka prowadząca Instytut Inżynierii Chemicznej i Procesów Ochrony Środowiska
Nauczyciel odpowiedzialny Rafał Rakoczy <Rafal.Rakoczy@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 1,0 ECTS (formy) 1,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW3 10 0,50,59zaliczenie
ćwiczenia audytoryjneA3 15 0,50,41zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Podstawowe widomości z zakresu matematyki, fizyki i chemii.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zapoznanie studentów z zjawiskami transpotowymi, w szzcególności zachodzącymi w nanoskali.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Przykłady obliczeniowe związane z treścią wykładu.15
15
wykłady
T-W-1Procesy transportowe – zagadnienia podstawowe. Reologia płynów. Transport masy. Transport ciepła. Zjawiska transportowe w układach z reakcją chemiczną.10
10

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1Uczestniczenie w zajęciach15
15
wykłady
A-W-1Uczestniczenie w zajęciach10
A-W-2Studiowanie literatury związanej z przedmiotem2
A-W-3Przygotowanie do zaliczenia2
A-W-4Konsultacje1
15

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Metoda podająca (wykład informacyjny) Metoda praktyczna (ćwiczenia przedmiotowe)

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Okresowa ocena postępów w zdobywaniu wiedzy (zaliczenia pisemne).
S-2Ocena podsumowująca: test pisemny

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
BTna_2A_NBI2AS-C2_W01
Student uzyska wiedzę związaną z zajwiskami transportowymi.
BTna_2A_W01C-1T-A-1, T-W-1M-1S-1, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
BTna_2A_NBI2AS-C2_U01
Student wykorzystuję wiedzę do analizy procesów transportowych, również prowadzonych w nanoskali.
BTna_2A_U01C-1T-W-1, T-A-1M-1S-2, S-1

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
BTna_2A_NBI2AS-C2_K01
Student wykazuje zrozumienie procesów transportu oraz potrafi wyjaśnić te procesy z zastosowaniem podejścia naukowego.
BTna_2A_K02C-1T-W-1, T-A-1M-1S-1, S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
BTna_2A_NBI2AS-C2_W01
Student uzyska wiedzę związaną z zajwiskami transportowymi.
2,0
3,0Student posiada podstawową wiedzę związaną z zjawiskami transportowymi.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
BTna_2A_NBI2AS-C2_U01
Student wykorzystuję wiedzę do analizy procesów transportowych, również prowadzonych w nanoskali.
2,0
3,0Student posiada podstawowe umiejętności związane z zjawiskami transportowymi.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
BTna_2A_NBI2AS-C2_K01
Student wykazuje zrozumienie procesów transportu oraz potrafi wyjaśnić te procesy z zastosowaniem podejścia naukowego.
2,0
3,0Student posiada podstawowe kompetencje związane z zjawiskami transportowymi.
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. S.Ledakowicz, Inżynieria biochemiczna, Wydawnictwa Naukowo-Techniczne, Warszawa, 2011

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Przykłady obliczeniowe związane z treścią wykładu.15
15

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Procesy transportowe – zagadnienia podstawowe. Reologia płynów. Transport masy. Transport ciepła. Zjawiska transportowe w układach z reakcją chemiczną.10
10

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1Uczestniczenie w zajęciach15
15
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestniczenie w zajęciach10
A-W-2Studiowanie literatury związanej z przedmiotem2
A-W-3Przygotowanie do zaliczenia2
A-W-4Konsultacje1
15
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaBTna_2A_NBI2AS-C2_W01Student uzyska wiedzę związaną z zajwiskami transportowymi.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówBTna_2A_W01ma poszerzoną wiedzę z zakresu biologii, chemii, matematyki, fizyki oraz nauk pokrewnych dostosowaną do kierunku biotechnologia
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z zjawiskami transpotowymi, w szzcególności zachodzącymi w nanoskali.
Treści programoweT-A-1Przykłady obliczeniowe związane z treścią wykładu.
T-W-1Procesy transportowe – zagadnienia podstawowe. Reologia płynów. Transport masy. Transport ciepła. Zjawiska transportowe w układach z reakcją chemiczną.
Metody nauczaniaM-1Metoda podająca (wykład informacyjny) Metoda praktyczna (ćwiczenia przedmiotowe)
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Okresowa ocena postępów w zdobywaniu wiedzy (zaliczenia pisemne).
S-2Ocena podsumowująca: test pisemny
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student posiada podstawową wiedzę związaną z zjawiskami transportowymi.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaBTna_2A_NBI2AS-C2_U01Student wykorzystuję wiedzę do analizy procesów transportowych, również prowadzonych w nanoskali.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówBTna_2A_U01wykorzystuje pogłębioną wiedzę teoretyczną do analizy procesów i zjawisk mających wpływ na poprawę jakości życia oraz zdrowia zwierząt i ludzi
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z zjawiskami transpotowymi, w szzcególności zachodzącymi w nanoskali.
Treści programoweT-W-1Procesy transportowe – zagadnienia podstawowe. Reologia płynów. Transport masy. Transport ciepła. Zjawiska transportowe w układach z reakcją chemiczną.
T-A-1Przykłady obliczeniowe związane z treścią wykładu.
Metody nauczaniaM-1Metoda podająca (wykład informacyjny) Metoda praktyczna (ćwiczenia przedmiotowe)
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: test pisemny
S-1Ocena formująca: Okresowa ocena postępów w zdobywaniu wiedzy (zaliczenia pisemne).
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student posiada podstawowe umiejętności związane z zjawiskami transportowymi.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaBTna_2A_NBI2AS-C2_K01Student wykazuje zrozumienie procesów transportu oraz potrafi wyjaśnić te procesy z zastosowaniem podejścia naukowego.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówBTna_2A_K02wykazuje zrozumienie procesów biotechnologicznych wykorzystywanych w różnych obszarach działalności człowieka; interpretuje i opisuje te procesy wykorzystując podejście naukowe
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z zjawiskami transpotowymi, w szzcególności zachodzącymi w nanoskali.
Treści programoweT-W-1Procesy transportowe – zagadnienia podstawowe. Reologia płynów. Transport masy. Transport ciepła. Zjawiska transportowe w układach z reakcją chemiczną.
T-A-1Przykłady obliczeniowe związane z treścią wykładu.
Metody nauczaniaM-1Metoda podająca (wykład informacyjny) Metoda praktyczna (ćwiczenia przedmiotowe)
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Okresowa ocena postępów w zdobywaniu wiedzy (zaliczenia pisemne).
S-2Ocena podsumowująca: test pisemny
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student posiada podstawowe kompetencje związane z zjawiskami transportowymi.
3,5
4,0
4,5
5,0