Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Biotechnologii i Hodowli Zwierząt - Biotechnologia (S2)
specjalność: Nanobioinżynieria

Sylabus przedmiotu Inżynieria bioprocesów:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Biotechnologia
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister inżynier
Obszary studiów nauki rolnicze, leśne i weterynaryjne, studia inżynierskie
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Inżynieria bioprocesów
Specjalność Nanobioinżynieria
Jednostka prowadząca Instytut Inżynierii Chemicznej i Procesów Ochrony Środowiska
Nauczyciel odpowiedzialny Rafał Rakoczy <Rafal.Rakoczy@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 3,0 ECTS (formy) 3,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny 6 Grupa obieralna 1

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
ćwiczenia audytoryjneA3 15 1,50,41zaliczenie
wykładyW3 15 1,50,59zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Podstawowa wiedza z zakresu matematyki, fizyki i chemii.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Student uzyska wiedzę związaną z inżynierią bioprocesów

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Przykłady obliczeniowe związane z treścią wykładu.15
15
wykłady
T-W-1Inżynieria bioprocesowa – wprowadzenie; analiza ilościowa bioprocesów; analiza przemian komórkowych w makroskali; kinetyka przemian komórkowych w makroskali;15
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1Uczestniczenie w zajęciach15
A-A-2Studiowanie literatury związanej z przedmiotem15
A-A-3Przygotowanie do zaliczenia5
A-A-4Konsultacje10
45
wykłady
A-W-1Uczestniczenie w zajęciach15
A-W-2Przygotowanie do zaliczenia10
A-W-3Konsultacje10
A-W-4Studiowanie literatury związanej z przedmiotem10
45

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1metody podające (wykład informacyjny) metody praktyczne (ćwiczenia przedmiotowe)

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: test
S-2Ocena formująca: Okresowa ocena postępów w zdobywaniu wiedzy (zaliczenia pisemne).

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
BTna_2A_NBIAS-O6.1_W01
Student uzyska wiedzę związaną z inżynierią bipprocesową.
BTna_2A_W01C-1T-A-1, T-W-1M-1S-1, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
BTna_2A_NBIAS-O6.1_U01
Student wykorzystuję wiedzę do analizy bioprocesów.
BTna_2A_U01C-1T-W-1, T-A-1M-1S-2, S-1

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
BTna_2A_NBIAS-O6.1_K01
Student wykazuje zrozumienie bioprocesów oraz potrafi wyjaśnić te procesy z zastosowaniem podejścia naukowego.
BTna_2A_K01C-1T-W-1, T-A-1M-1S-1, S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
BTna_2A_NBIAS-O6.1_W01
Student uzyska wiedzę związaną z inżynierią bipprocesową.
2,0
3,0Student posiada podstawową wiedzę związaną z inżyneirią bioprocesów.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
BTna_2A_NBIAS-O6.1_U01
Student wykorzystuję wiedzę do analizy bioprocesów.
2,0
3,0Student posiada podstawowe umiejętności związane z inżyneirią bioprocesów.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
BTna_2A_NBIAS-O6.1_K01
Student wykazuje zrozumienie bioprocesów oraz potrafi wyjaśnić te procesy z zastosowaniem podejścia naukowego.
2,0
3,0Student posiada podstawowe kompetencje związane z inżyneirią bioprocesów.
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. L. Krzystek, Stechiometria i kinetyka bioprocesów, 2010

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Przykłady obliczeniowe związane z treścią wykładu.15
15

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Inżynieria bioprocesowa – wprowadzenie; analiza ilościowa bioprocesów; analiza przemian komórkowych w makroskali; kinetyka przemian komórkowych w makroskali;15
15

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1Uczestniczenie w zajęciach15
A-A-2Studiowanie literatury związanej z przedmiotem15
A-A-3Przygotowanie do zaliczenia5
A-A-4Konsultacje10
45
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestniczenie w zajęciach15
A-W-2Przygotowanie do zaliczenia10
A-W-3Konsultacje10
A-W-4Studiowanie literatury związanej z przedmiotem10
45
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaBTna_2A_NBIAS-O6.1_W01Student uzyska wiedzę związaną z inżynierią bipprocesową.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówBTna_2A_W01ma poszerzoną wiedzę z zakresu biologii, chemii, matematyki, fizyki oraz nauk pokrewnych dostosowaną do kierunku biotechnologia
Cel przedmiotuC-1Student uzyska wiedzę związaną z inżynierią bioprocesów
Treści programoweT-A-1Przykłady obliczeniowe związane z treścią wykładu.
T-W-1Inżynieria bioprocesowa – wprowadzenie; analiza ilościowa bioprocesów; analiza przemian komórkowych w makroskali; kinetyka przemian komórkowych w makroskali;
Metody nauczaniaM-1metody podające (wykład informacyjny) metody praktyczne (ćwiczenia przedmiotowe)
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: test
S-2Ocena formująca: Okresowa ocena postępów w zdobywaniu wiedzy (zaliczenia pisemne).
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student posiada podstawową wiedzę związaną z inżyneirią bioprocesów.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaBTna_2A_NBIAS-O6.1_U01Student wykorzystuję wiedzę do analizy bioprocesów.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówBTna_2A_U01wykorzystuje pogłębioną wiedzę teoretyczną do analizy procesów i zjawisk mających wpływ na poprawę jakości życia oraz zdrowia zwierząt i ludzi
Cel przedmiotuC-1Student uzyska wiedzę związaną z inżynierią bioprocesów
Treści programoweT-W-1Inżynieria bioprocesowa – wprowadzenie; analiza ilościowa bioprocesów; analiza przemian komórkowych w makroskali; kinetyka przemian komórkowych w makroskali;
T-A-1Przykłady obliczeniowe związane z treścią wykładu.
Metody nauczaniaM-1metody podające (wykład informacyjny) metody praktyczne (ćwiczenia przedmiotowe)
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Okresowa ocena postępów w zdobywaniu wiedzy (zaliczenia pisemne).
S-1Ocena podsumowująca: test
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student posiada podstawowe umiejętności związane z inżyneirią bioprocesów.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaBTna_2A_NBIAS-O6.1_K01Student wykazuje zrozumienie bioprocesów oraz potrafi wyjaśnić te procesy z zastosowaniem podejścia naukowego.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówBTna_2A_K01wykazuje potrzebę ciągłego podnoszenia wiedzy ogólnej i kierunkowej; ma świadomość celowości podnoszenia zdobytej wiedzy zarówno w działaniach zawodowych, jak i rozwoju osobistym
Cel przedmiotuC-1Student uzyska wiedzę związaną z inżynierią bioprocesów
Treści programoweT-W-1Inżynieria bioprocesowa – wprowadzenie; analiza ilościowa bioprocesów; analiza przemian komórkowych w makroskali; kinetyka przemian komórkowych w makroskali;
T-A-1Przykłady obliczeniowe związane z treścią wykładu.
Metody nauczaniaM-1metody podające (wykład informacyjny) metody praktyczne (ćwiczenia przedmiotowe)
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: test
S-2Ocena formująca: Okresowa ocena postępów w zdobywaniu wiedzy (zaliczenia pisemne).
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student posiada podstawowe kompetencje związane z inżyneirią bioprocesów.
3,5
4,0
4,5
5,0