Wydział Biotechnologii i Hodowli Zwierząt - Biotechnologia (S2)
specjalność: Nanobioinżynieria
Sylabus przedmiotu Nanostruktury jednowymiarowe (1D) - zaawansowane materiały:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Biotechnologia | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister inżynier | ||
Obszary studiów | nauki rolnicze, leśne i weterynaryjne, studia inżynierskie | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Nanostruktury jednowymiarowe (1D) - zaawansowane materiały | ||
Specjalność | Nanobioinżynieria | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Fizykochemii Nanomateriałów | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Ryszard Kaleńczuk <Ryszard.Kalenczuk@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | 3 | Grupa obieralna | 3 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Wiedza podstawowa z zakresu chemii i fizyki |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zapoznanie studentów z najnowszymi metodami wytwarzania nanostruktur jednowymiarowych , ich struktura oraz przedstawienie najnowszych trendów ich zastosowania |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
T-A-1 | Najnowsze trendy w nanotechnologii materiałów 1D | 15 |
15 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Wstęp do pojęć nanostruktur | 4 |
T-W-2 | Nanostruktury krzemionki, zlota, węgla i selenki kadmu | 7 |
T-W-3 | Studia przypadków nanostruktur | 4 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
A-A-1 | uczestnictwo w zajęciach | 15 |
A-A-2 | przygotowanie się do zajeć | 15 |
30 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | uczestnictwo w zajęciach | 15 |
A-W-2 | przygotowanie się do zaliczenia | 10 |
A-W-3 | zapoznaie się z literaturą | 5 |
30 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład informacyjny |
M-2 | Ćwiczenia audytoryjne |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne z wykładów |
S-2 | Ocena podsumowująca: prezentacja multimedialna |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
BTna_2A_null_W01 Definiowanie najnowszych technologii wytwarzania nanostruktur jednowymiarowych oraz rozróżnianie ich form a także wskazanie odpowiednich technik charakteryzacji nanostruktur jednowymiarowych i interpretowanie wyników | BTna_2A_W08 | — | — | C-1 | T-W-2, T-W-1, T-W-3 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
BTna_2A_null_U01 Wykorzystanie nabytej wiedzy i umiejętności do analizy i oceny funkcjonowania nowych rozwiązań technologicznych używanych do otrzymywania nanostruktur jednowymiarowych oraz dokonywanie dobrego wyboru metody ich wytwarzania | BTna_2A_U08 | — | — | C-1 | T-A-1 | M-2 | S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
BTna_2A_null_K01 Aktywna postawa przy realizacji określonego zadania w sytuacjach priorytetowych i problemowych oraz umiejętność pracy w zespole | BTna_2A_K01 | — | — | C-1 | T-A-1 | M-2 | S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
BTna_2A_null_W01 Definiowanie najnowszych technologii wytwarzania nanostruktur jednowymiarowych oraz rozróżnianie ich form a także wskazanie odpowiednich technik charakteryzacji nanostruktur jednowymiarowych i interpretowanie wyników | 2,0 | |
3,0 | w co najmniej 51% potrafi definiować najnowsze technologie wytwarzania nanostruktur jednowymiarowych oraz rozróżniać ich formy a także wskazać odpowiednie techniki charakteryzacji nanostruktur jednowymiarowych i zinterpretować wyniki | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
BTna_2A_null_U01 Wykorzystanie nabytej wiedzy i umiejętności do analizy i oceny funkcjonowania nowych rozwiązań technologicznych używanych do otrzymywania nanostruktur jednowymiarowych oraz dokonywanie dobrego wyboru metody ich wytwarzania | 2,0 | |
3,0 | Student prezentuje elementarne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
BTna_2A_null_K01 Aktywna postawa przy realizacji określonego zadania w sytuacjach priorytetowych i problemowych oraz umiejętność pracy w zespole | 2,0 | |
3,0 | Student wykazuje elementarne kompetencje społeczne adekwatne do efektu kształcenia | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- -, Nanostructures and Nanomaterials, Imperial College Press, 2004