Wydział Biotechnologii i Hodowli Zwierząt - Biotechnologia (S2)
specjalność: Nanobioinżynieria
Sylabus przedmiotu Mechanika kwantowa w nanoinżynierii:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Biotechnologia | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister inżynier | ||
Obszary studiów | nauki rolnicze, leśne i weterynaryjne, studia inżynierskie | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Mechanika kwantowa w nanoinżynierii | ||
Specjalność | Nanobioinżynieria | ||
Jednostka prowadząca | Instytut Inżynierii Chemicznej i Procesów Ochrony Środowiska | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Rafał Rakoczy <Rafal.Rakoczy@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 3,0 | ECTS (formy) | 3,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | 5 | Grupa obieralna | 2 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Podstawowa wiedza z zakresu matematyki, fizyki i chemii. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Student uzyska wiedzę związaną z zagadnieniami mechaniki kwantowej. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | ćwiczenia laboratoryjne związane z treścią wykładu | 15 |
15 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Złota reguła Fermiego, nieoznaczoność czasu i energii, adiabatyczne i nieadiabatyczne włączanie zaburzenia; Przybliżenie kwaziklasyczne; Reguła Bohra-Sommerfelda; Tunelowanie kwantowe i bariery; Reprezentacja Schrődingera i Heisenberga, pochodna operatora; | 15 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | Uczestniczenie w zajęciach | 15 |
A-L-2 | Studiowanie literatury związanej z przedmiotem | 10 |
A-L-3 | Konsultacje | 10 |
A-L-4 | Przygotowanie do zaliczenia | 10 |
45 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Uczestniczenie w zajęciach | 15 |
A-W-2 | Studiowanie literatury związanej z przedmiotem | 10 |
A-W-3 | Konsultacje | 10 |
A-W-4 | Przygotowanie do zaliczenia | 10 |
45 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | wykład informacyjny; ćwiczenia laboratoryjne (metody podające: objaśnienie lub wyjaśnienie; metody problemowe: metoda przypadków, dyskusja dydaktyczna; metody programowe: z użyciem komputera; metody praktyczne: pokaz, ćwiczenia laboratoryjne, metoda projektów, metoda przewodniego tekstu) |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: test pisemny |
S-2 | Ocena formująca: Okresowa ocena postępów w zdobywaniu wiedzy (zaliczenia pisemne). |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
BTna_2A_NBI2S-O5.3_W01 Student uzyska wiedzę związaną z mechaniką kwantową. | BTna_2A_W01 | — | — | C-1 | T-W-1, T-L-1 | M-1 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
BTna_2A_NBI2S-O5.3_U01 Student nabędzie umiejętności analizy zjawisk w nanoskali z zastosowaniem mechaniki kwantowej. | BTna_2A_U01 | — | — | C-1 | T-W-1, T-L-1 | M-1 | S-2, S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
BTna_2A_NBI2S-O5.3_K01 Student jest świadomy, że zdobyta wiedza pozwoli znaleźć wspólny język techniczny z osobami zajmującymi się problemami nanoinżynierii; dzięki zdobytej wiedzy i umiejętności jest w stanie odpowiednio zdefiniować priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub w zespole zadania. | BTna_2A_K01 | — | — | C-1 | T-L-1, T-W-1 | M-1 | S-1, S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
BTna_2A_NBI2S-O5.3_W01 Student uzyska wiedzę związaną z mechaniką kwantową. | 2,0 | |
3,0 | Student posiada podstawową wiedzę związaną z zastosowaniem mechaniki kwantowej w nanoinżynierii. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
BTna_2A_NBI2S-O5.3_U01 Student nabędzie umiejętności analizy zjawisk w nanoskali z zastosowaniem mechaniki kwantowej. | 2,0 | |
3,0 | Student posiada podstawowe umiejętności związane z zastosowaniem mechaniki kwantowej w nanoinżynierii. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
BTna_2A_NBI2S-O5.3_K01 Student jest świadomy, że zdobyta wiedza pozwoli znaleźć wspólny język techniczny z osobami zajmującymi się problemami nanoinżynierii; dzięki zdobytej wiedzy i umiejętności jest w stanie odpowiednio zdefiniować priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub w zespole zadania. | 2,0 | |
3,0 | Student posiada podstawowe kompetencje związaną z zastosowaniem mechaniki kwantowej w nanoinżynierii. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Lew D. Landau, Jewgienij M. Lifszyc, Mechanika kwantowa Teoria nierelatywistyczna., PWN, 2011