Wydział Biotechnologii i Hodowli Zwierząt - Biotechnologia (S2)
specjalność: Biotechnology in animal production and environmental protection
Sylabus przedmiotu Molecular modelling of enzymes:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Biotechnologia | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister inżynier | ||
Obszary studiów | nauki rolnicze, leśne i weterynaryjne, studia inżynierskie | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Molecular modelling of enzymes | ||
Specjalność | Biotechnology in animal production and environmental protection | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Mikrobiologii i Biotechnologii | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Radosław Drozd <Radoslaw.Drozd@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 3,0 | ECTS (formy) | 3,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | angielski |
Blok obieralny | 5 | Grupa obieralna | 2 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | The elementary knowledge of genetics, molecular genetics, cell biology and evolution. |
W-2 | The intermadiate levele of knowledge of organic and inorganic chemistry, biochemistry, biophysics, English at intermediate level |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Developing skills of selection of appropriate bioinformatics tools to solve and analyze the structure of proteins |
C-2 | Mastering the ability to combine and correct interpretation of information relating to various levels of organization of protein structures |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
T-A-1 | The introduction to proteins molecular structure part II | 2 |
T-A-2 | The introduction to proteins molecular structure part II | 2 |
T-A-3 | The in silico methods of proteins structure II and III level determination | 2 |
T-A-4 | The in silico methods of oligomeric enzymes structure determination | 2 |
T-A-5 | The methods for the effective ligands design for the enzymes activity modulation part I | 2 |
T-A-6 | The methods for the effective ligands design for the enzymes activity modulation part II | 2 |
T-A-7 | The Molecular Dynamic simulation methods as tools for testing in-silico changed structure of enzymes. part I | 2 |
T-A-8 | The Molecular Dynamic simulation methods as tools for testing in-silico changed structure of enzymes. part II | 1 |
15 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Methods for the data mining for protein structure on their I level. Prediction of catalytic and structural properties enzymes. part I | 2 |
T-W-2 | Methods for the data mining for protein structure on their I level. Prediction of catalytic and structural properties enzymes. part II | 2 |
T-W-3 | Methods for prediction localisation of enzymes catalytic sites | 2 |
T-W-4 | Methods for characterisaation catalytic sites properities. | 2 |
T-W-5 | Modeling of the catalytic properities of enzymes - pH optima | 2 |
T-W-6 | Molecular docking as tool for design a accurate enzymes inhibitors. Part I | 2 |
T-W-7 | Molecular docking as tool for design a accurate enzymes inhibitors. Part II | 2 |
T-W-8 | Methods of enzyme analysis results visualisation by using molecular modeling software | 1 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
A-A-1 | Participation in the classes. | 15 |
A-A-2 | Individual study of training materials | 7 |
A-A-3 | Preparation for passing the tutorial content. | 7 |
A-A-4 | consultations | 16 |
45 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Participation in lectures. | 15 |
A-W-2 | Independent study of lecture materials and recommended literature. | 10 |
A-W-3 | Consultation | 5 |
A-W-4 | Preparation for passing the lecture content. | 8 |
A-W-5 | Passing the lecture content. | 5 |
A-W-6 | Discussing lecture content | 2 |
45 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Information lectures |
M-2 | explanation or clarification |
M-3 | description |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: test |
S-2 | Ocena formująca: multimedia presentation |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
BT_2A_BTZ-A-O5.2_W01 zna teorię konstrukcji drzew filogenetycznych oraz ma wiedzę na temat odniesienia filogenetyki molekularnej i systematyki klasycznej | BTap_2A_W06 | — | — | C-1, C-2 | T-W-2, T-W-1 | M-1 | S-1 |
BT_2A_BTZ-A-O5.2_W02 ma wiedzę z zakresu roli i zastosowania filogenetyki molekularnej w różnych dziedzinach nauki | BTap_2A_W06 | — | — | C-2, C-1 | T-A-7, T-W-4, T-W-1, T-A-6, T-A-5, T-W-2, T-W-3 | M-2 | S-2 |
BT_2A_BTZ-A-O5.2_W03 Posiada wiedzę o organizacji i zaleznościach strukturalnych białek. Zna metody i narzędzia bioinformatyczne do analizy struktur białkowych. Posiada wiedzę o możliwościach i następstwach manipulacji w strukturach białek. | BTap_2A_W01 | — | — | C-1, C-2 | T-A-1, T-A-3, T-A-4, T-A-5 | M-2, M-3, M-1 | S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
BT_2A_BTZ-A-O5.2_U01 umie skonstruować drzewo filogenetyczne wybranego gatunku | BTap_2A_U05 | — | — | C-1, C-2 | T-W-2, T-W-1, T-W-3, T-W-4 | M-3 | S-1 |
BT_2A_BTZ-A-O5.2_U02 analizuje rolę filogenetyki molekularnej w różnych dziedzinach nauki | BTap_2A_U05 | — | — | C-1, C-2 | T-A-3, T-A-6, T-A-4, T-A-5 | M-1 | S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
BT_2A_BTZ-A-O5.2_K01 dostrzega i analizuje powiązania filogenetyki molekularnej z innymi dziedzinami nauki | BTap_2A_K01 | — | — | C-1, C-2 | T-W-2, T-A-5, T-W-3, T-W-1, T-A-3, T-A-4, T-A-6, T-W-4 | M-2 | S-2 |
BT_2A_BTZ-A-O5.2_K02 rozumie następstwa modyfikacji struktur białkowych na funkcjonowanie organizmów żywych | BTap_2A_K02 | — | — | C-1, C-2 | T-A-1, T-A-3, T-A-4, T-A-5 | M-3, M-1, M-2 | S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
BT_2A_BTZ-A-O5.2_W01 zna teorię konstrukcji drzew filogenetycznych oraz ma wiedzę na temat odniesienia filogenetyki molekularnej i systematyki klasycznej | 2,0 | |
3,0 | Preparation of a multimedia presentation, participation in 90% of auditory classes, Correct answer to 60% of test questions - exam | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
BT_2A_BTZ-A-O5.2_W02 ma wiedzę z zakresu roli i zastosowania filogenetyki molekularnej w różnych dziedzinach nauki | 2,0 | |
3,0 | Preparation of a multimedia presentation, participation in 90% of auditory classes, Correct answer to 60% of test questions - exam | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
BT_2A_BTZ-A-O5.2_W03 Posiada wiedzę o organizacji i zaleznościach strukturalnych białek. Zna metody i narzędzia bioinformatyczne do analizy struktur białkowych. Posiada wiedzę o możliwościach i następstwach manipulacji w strukturach białek. | 2,0 | |
3,0 | Preparation of a multimedia presentation, participation in 90% of auditory classes, Correct answer to 60% of test questions - exam | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
BT_2A_BTZ-A-O5.2_U01 umie skonstruować drzewo filogenetyczne wybranego gatunku | 2,0 | |
3,0 | Preparation of a multimedia presentation, participation in 90% of auditory classes, Correct answer to 60% of test questions - exam | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
BT_2A_BTZ-A-O5.2_U02 analizuje rolę filogenetyki molekularnej w różnych dziedzinach nauki | 2,0 | |
3,0 | Preparation of a multimedia presentation, participation in 90% of auditory classes, Correct answer to 60% of test questions - exam | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
BT_2A_BTZ-A-O5.2_K01 dostrzega i analizuje powiązania filogenetyki molekularnej z innymi dziedzinami nauki | 2,0 | |
3,0 | Preparation of a multimedia presentation, participation in 90% of auditory classes, Correct answer to 60% of test questions - exam | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
BT_2A_BTZ-A-O5.2_K02 rozumie następstwa modyfikacji struktur białkowych na funkcjonowanie organizmów żywych | 2,0 | |
3,0 | Preparation of a multimedia presentation, participation in 90% of auditory classes, Correct answer to 60% of test questions - exam | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- K. I. Ramachandran, Gopakumar Deepa, Krishnan Namboori, Computational Chemistry and Molecular Modeling: Principles and Applications, Springer, Berlin Heidelberg, 2008
- Paul G. Higgs, Teresa K. Attwood, Bioinformatics and Molecular Evolution, Wiley-Blackwell, USA, 2005, I
- Huzefa Rangwala, George Karypis (Ed.), Introduction to Protein Structure Prediction: Methods and Algorithms, Wiley, USA, 2011, I
- Andrzej Koliński red., Multiscale Approaches to Protein Modeling, Springer, 2010, I
Literatura dodatkowa
- Alan Cooper, Biophysical Chemistry, RSC, 2010, II