Administracja Centralna Uczelni - Wymiana międzynarodowa (S1)
Sylabus przedmiotu Gas transportation in pipeline network:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Wymiana międzynarodowa | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | |||
Obszary studiów | — | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Gas transportation in pipeline network | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Instytut Inżynierii Chemicznej i Procesów Ochrony Środowiska | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Jolanta Szoplik <Jolanta.Szoplik@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 7,0 | ECTS (formy) | 7,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Chemical Engineering Fundamentals |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | The aim of course is to analyze the impact of changing selected parameters on the hydrodynamics of gas flow in pipeline network |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
praktyki | ||
T-PR-1 | The simulation of gas flow in selected part of gas network with different structures of pipelines or different overpressure of gas stream. On the basis of simulation calculations performed in GasNet software, the size of minimum and maximum overpressure of gas stream feeding the low pressure pipeline network will be selected empirically depending on pipelines inclination in the network and for different volumetric gas stream with different heat of combustion values. | 180 |
180 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
praktyki | ||
A-PR-1 | obligatory attendence the practice | 180 |
A-PR-2 | Report preparation | 30 |
210 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Modeling, simulation, examples of solving problems |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: written report |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WTiICh_1-_null_W01 Student has the knowledge of the simulation basic parameters characterizing gas flow in the pipeline network and is able to estimate the influence of the changing some parameters on gas overpressure in network and gas velocity in pipeline. | — | — | C-1 | T-PR-1 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WTiICh_1-_null_U01 Student has the skill of the simulation basic parameters characterizing gas flow in the pipeline network and is able to estimate the influence of the changing some parameters on gas overpressure in network and gas velocity in pipeline. | — | — | C-1 | T-PR-1 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WTiICh_1-_null_K01 The student understands the need to learn constantly of new methods and techniques to solve engineering problems | — | — | C-1 | T-PR-1 | M-1 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WTiICh_1-_null_W01 Student has the knowledge of the simulation basic parameters characterizing gas flow in the pipeline network and is able to estimate the influence of the changing some parameters on gas overpressure in network and gas velocity in pipeline. | 2,0 | |
3,0 | Student has the knowledge of the simulation basic parameters characterizing gas flow in the pipeline network on basic level. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WTiICh_1-_null_U01 Student has the skill of the simulation basic parameters characterizing gas flow in the pipeline network and is able to estimate the influence of the changing some parameters on gas overpressure in network and gas velocity in pipeline. | 2,0 | |
3,0 | Student has the skill of the simulation basic parameters characterizing gas flow in the pipeline network and is able to estimate the influence of the changing some parameters on gas overpressure in network and gas velocity in pipeline on basic level. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WTiICh_1-_null_K01 The student understands the need to learn constantly of new methods and techniques to solve engineering problems | 2,0 | |
3,0 | Student understands the need to learn constantly of new methods and techniques to solve engineering problems on basic level. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Osiadacz A.J., Simulation and analysis of gas network, E&FN Spon., London, 1987
- Kralik J., Stiegler P., Vostry Z., Zavorka J., Dynamic modeling of large-scale networks with application to gas distribution, Elsevier, Amsterdam, 1988
Literatura dodatkowa
- Szoplik J., The gas transportation in a pipeline network. in "Advances in natural gas technology", InTech, 2012, ISBN 978-953-51-0507-7, pp.339-358
- Szoplik J., Changes in gas flow in the pipeline depending on the network foundation in the area., Elsevier, 2017, Journal of Natural Gas Science and Engineering, 2017, 43, 1-12.
- Szoplik J., Improving the natural gas transporting based on steady state simulation results., Elsevier, 2016, Energy, 2016, 109, 105-116.