Administracja Centralna Uczelni - Wymiana międzynarodowa (S1)
Sylabus przedmiotu SIMULATION OF CHEMICAL ENGINEERING PROCESSES USING MATHAD AND MATLAB:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Wymiana międzynarodowa | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | |||
Obszary studiów | — | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | SIMULATION OF CHEMICAL ENGINEERING PROCESSES USING MATHAD AND MATLAB | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Instytut Inżynierii Chemicznej i Procesów Ochrony Środowiska | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Konrad Witkiewicz <Konrad.Witkiewicz@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Konrad Witkiewicz <Konrad.Witkiewicz@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 4,0 | ECTS (formy) | 4,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | angielski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Basic knowledge of mathematics. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | The student will be able to: 1. Demonstrate basic knowledge of Mathcad and Matlab functions and instructions. 2. Identify the various types of numerical methods. |
C-2 | Student will be able to: 1. Demonstrate ability of using Mathcad and Matlab to solve basic calculation problems. 2. Solve typical fundamental problems associated with chemical and process engineering using Mathcad and Matlab. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | Solving of problems presented on lectures with computer assistance. | 30 |
30 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Solution of the selected problems in chemical engineering: basic principles and calculations, problems of regression and correlation of data, advanced solution methods in problem solving. Thermodynamics. Heat transfer. Mass transfer. Problems of fluid mechanics. Examples of selected problems: dew point calculation for an ideal binary mixture, variation of reaction rate with temperature, shooting method for solving two-point boundary value problems, fugacity coefficients for ammonia – experimental and predicted, optimal pipe length for draining a cylindrical tank in turbulent flow, heat transfer from a triangular fin, unsteady-state conduction in two dimensions, simultaneous heat and mass transfer in catalyst particles. | 30 |
30 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | participation in class | 28 |
A-L-2 | Written test | 2 |
A-L-3 | Self-study of the literature | 30 |
60 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Participation in lectures | 28 |
A-W-2 | Written exam | 2 |
A-W-3 | Self-study of the literature | 30 |
60 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Lecture |
M-2 | Computer laboratory |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Lecture: written exam |
S-2 | Ocena formująca: Computer laboratory: test |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WTiICh_1-_??_W01 Student demonstrates knowledge of Mathcad and Matlab functions and instructions. | — | — | C-1 | T-W-1 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WTiICh_1-_??_U01 Student can solve problems associated with chemical and process engineering using Mathcad and Matlab. | — | — | C-2 | T-L-1 | M-2 | S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WTiICh_1-_??_K01 Student understands the need for continuous training and development in the field of engineering calculations. | — | — | C-2 | T-W-1, T-L-1 | M-2, M-1 | S-2, S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WTiICh_1-_??_W01 Student demonstrates knowledge of Mathcad and Matlab functions and instructions. | 2,0 | |
3,0 | Student demonstrates basic knowledge of Mathcad and Matlab functions and instructions. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WTiICh_1-_??_U01 Student can solve problems associated with chemical and process engineering using Mathcad and Matlab. | 2,0 | |
3,0 | Student can solve basic problems associated with chemical and process engineering using Mathcad and Matlab. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WTiICh_1-_??_K01 Student understands the need for continuous training and development in the field of engineering calculations. | 2,0 | |
3,0 | Student understands at the basic level the need for continuous training and development in the field of engineering calculations. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- L. Fausett, Numerical methods using Mathcad, Prentice Hall, Pearson Education Ltd., London, 2002
- L. Fausett, Numerical methods using Matlab, Prentice Hall, Pearson Education Ltd., London, 2007, 2nd ed.
- O.T. Hanna, O.C. Sandall, Computational methods in chemical engineering, Prentice Hall International Series in the Physical and Chemical Engineering Sciences, New Jersey, 1995
- M.B. Cutlip, M. Shacham, Problem solving in chemical engineering with numerical methods, Prentice Hall International Series in the Physical and Chemical Engineering Sciences, New Jersey, 1999
- H. Moore, Matlab for engineers, Pearson Education International, New York, 2007, 2nd ed.