Administracja Centralna Uczelni - Wymiana międzynarodowa (S1)
Sylabus przedmiotu PROCESS KINETICS:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Wymiana międzynarodowa | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | |||
Obszary studiów | — | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | PROCESS KINETICS | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Instytut Inżynierii Chemicznej i Procesów Ochrony Środowiska | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Konrad Witkiewicz <Konrad.Witkiewicz@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Konrad Witkiewicz <Konrad.Witkiewicz@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 4,0 | ECTS (formy) | 4,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | angielski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Basic knowledge of mathematics. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | The student will be able to: 1. Demonstrate basic knowledge of chemical engineering kinetics and thermodynamics. 2. Identify and describe mathematically the chemical and physical processes associated with chemical and process engineering. |
C-2 | Student will be able to solve typical problems associated with process design. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | Solving of problems presented on lectures with computer assistance. | 30 |
30 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Introduction to chemical engineering calculations: units and dimensions, conventions in methods of analysis and measurement, chemical reaction equation and stoichiometry. Basic concepts and definitions. Chemical engineering kinetics and thermodynamics. Conductive, convective and radiative heat transfer. Mass transfer in gases and liquids. A study of the design of chemical engineering systems. Kinetics of homogeneous systems and the interpretation of kinetic data. Heterogeneous systems. Two fluid-phase systems. Fixed bed adsorption. Fluid bed systems. The film model. Surface renewal models. Adsorption and chemical reaction. Introduction to chemical reaction engineering. The design of single and multiple reactors for simple, simultaneous and consecutive reactions. The influence of temperature, pressure and flow on chemical engineering systems. | 30 |
30 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | participation in class | 28 |
A-L-2 | Written test | 2 |
A-L-3 | Self-study of the literature | 30 |
60 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Participation in lectures | 28 |
A-W-2 | Written exam | 2 |
A-W-3 | Self-study of the literature | 30 |
60 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Lecture |
M-2 | Computer laboratory |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Lecture: written exam |
S-2 | Ocena formująca: Computer laboratory: test |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WTiICh_1-_null_W01 Student demonstrates knowledge of chemical engineering kinetics and thermodynamics. | — | — | C-1 | T-W-1 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WTiICh_1-_null_U01 Student can solve problems associated with process kinetics. | — | — | C-2 | T-L-1 | M-2 | S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WTiICh_1-_??_K01 Student understands the need for continuous training and development in the field of process kinetics. | — | — | C-2 | T-W-1, T-L-1 | M-2, M-1 | S-1, S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WTiICh_1-_null_W01 Student demonstrates knowledge of chemical engineering kinetics and thermodynamics. | 2,0 | |
3,0 | Student demonstrates basic knowledge of chemical engineering kinetics and thermodynamics. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WTiICh_1-_null_U01 Student can solve problems associated with process kinetics. | 2,0 | |
3,0 | Student can solve basic problems associated with process kinetics. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WTiICh_1-_??_K01 Student understands the need for continuous training and development in the field of process kinetics. | 2,0 | |
3,0 | Student understands at the basic level the need for continuous training and development in the field of process kinetics. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- R.B. Bird, W.E. Stewart, E.N. Lightfoot, Transport phenomena, John Wiley & Sons, Inc., New York, 2007
- H.S. Fogler, Elements of chemical reaction engineering, Prentice Hall International Series in the Physical and Chemical Engineering Sciences, New Jersey, 2006, 4th ed.
- D.M. Himmelblau, Basic Principles and Calculations in Chemical Engineering, Prentice Hall International (UK) Limited, London, 1996
- E.I., Shaheen, Basic Practice of Chemical Engineering, Houghton Mifflin, Boston, 1984, 2nd ed.