Administracja Centralna Uczelni - Wymiana międzynarodowa (S1)
Sylabus przedmiotu INTRODUCTION TO THERMODYNAMICS OF IRREVERSIBLE PROCESSES:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Wymiana międzynarodowa | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | |||
Obszary studiów | — | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | INTRODUCTION TO THERMODYNAMICS OF IRREVERSIBLE PROCESSES | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Instytut Inżynierii Chemicznej i Procesów Ochrony Środowiska | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Konrad Witkiewicz <Konrad.Witkiewicz@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Konrad Witkiewicz <Konrad.Witkiewicz@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 4,0 | ECTS (formy) | 4,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | angielski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Basic knowledge of mathematics. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | The student will be able to: 1. Demonstrate basic knowledge of irreversible thermodynamics. 2. Identify the various methods of thermodynamic problems solving. |
C-2 | Student will be able to solve typical problems associated with modern thermodynamics. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | Solving of problems presented on lectures with computer assistance. | 30 |
30 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Introduction: the terminology of thermodynamics, the variables and quantities. Basic concepts and the laws of gases. The First Law of thermodynamics. The Second Law of thermodynamics and the arrow of time. Entropy in the realm of chemical reactions. Premium principles and general thermodynamic relations. Applications: equilibrium and equilibrium systems. Thermodynamics of phase change. Thermodynamics of solutions. Thermodynamics of chemical transformations. Introduction to non-equilibrium systems. Thermodynamics of radiation. Biological systems. Classical stability theory. Critical phenomena and configurational heat capacity. Elements of statistical thermodynamics. | 30 |
30 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | participation in class | 28 |
A-L-2 | Written test | 2 |
A-L-3 | Self-study of the literature | 30 |
60 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Participation in lectures | 28 |
A-W-2 | Written exam | 2 |
A-W-3 | Self-study of the literature | 30 |
60 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Lecture |
M-2 | Computer laboratory |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Lecture: written exam |
S-2 | Ocena formująca: Computer laboratory: test |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WTiICh_1-_??_W01 Student demonstrates knowledge of irreversible thermodynamics. | — | — | C-1 | T-W-1 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WTiICh_1-_??_U01 Studen can solve problems associated with thermodynamics of irreversible processes. | — | — | C-2 | T-L-1 | M-2 | S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WTiICh_1-_??_K01 Student understands the need for continuous training and development in the field of process thermodynamics. | — | — | C-2 | T-W-1, T-L-1 | M-1, M-2 | S-2, S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WTiICh_1-_??_W01 Student demonstrates knowledge of irreversible thermodynamics. | 2,0 | |
3,0 | Student can describe basic concepts related to irreversible thermodynamics. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WTiICh_1-_??_U01 Studen can solve problems associated with thermodynamics of irreversible processes. | 2,0 | |
3,0 | Studen can solve basic problems associated with thermodynamics of irreversible processes. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WTiICh_1-_??_K01 Student understands the need for continuous training and development in the field of process thermodynamics. | 2,0 | |
3,0 | Student understands at the basic level the need for continuous training and development in the field of process thermodynamics. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- B.G. Kyle, Chemical and Process Thermodynamics, Prentice Hall PTR, New Jersey, 1999
- H.D.B. Jenkins, Chemical Thermodynamics at Glance, Blackwell Publishing Ltd, Oxford, 2008
- D. Kondepudi, Introduction to modern thermodynamics, John Wiley & Sons Inc., New York, 2008
- J.M. Prausnitz, R.N. Lichtenthaler, E.G. de Azevedo, Molecular Thermodynamics of Fluid Phase Equilibria, Prentice Hall PTR, New Jersey, 1999