Administracja Centralna Uczelni - Wymiana międzynarodowa (S1)
Sylabus przedmiotu Industrial automation and process control for chemists:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Wymiana międzynarodowa | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | |||
Obszary studiów | — | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Industrial automation and process control for chemists | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Instytut Technologii Chemicznej Nieorganicznej i Inżynierii Środowiska | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Dariusz Moszyński <Dariusz.Moszynski@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | angielski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Math |
W-2 | Physics |
W-3 | Electrical engineering |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Let to know the principles of automation and process control |
C-2 | Let to know standard automation equipement |
C-3 | Learn how to choose and apply the proper automation solution |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | Electronic data acquisition and control | 5 |
T-L-2 | Temperature control in chemical process | 5 |
T-L-3 | Pressure and flow control for gases and liquids | 5 |
15 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | The principles of automation and process controll | 10 |
T-W-2 | Automation equipement | 10 |
T-W-3 | Design and application of automation in chemical engineering | 10 |
30 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | uczestnictwo w zajęciach | 15 |
A-L-2 | Preparation of reports | 5 |
20 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | uczestnictwo w zajęciach (lecture attandance) | 30 |
A-W-2 | Analiza literatury przedmiotu (Literature survay) | 10 |
40 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Lecture |
M-2 | Case analysis |
M-3 | Laboratory |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Exam |
S-2 | Ocena formująca: Activity assesement |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WTiICh_1-_??_W01 Student knows the principles of regulation and automation | — | — | — | — | — | — |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WTiICh_1-_??_U01 Student is able to chose a basic process control equipment and set proper parameters of its work | — | — | — | — | — | — |
Literatura podstawowa
- Chaudhuri, Uttam Ray; Chaudhuri, Utpal Ray, Fundamentals of Automatic Process Control, Taylor & Francis, 2013
Literatura dodatkowa
- Patrick, Dale R.; Fardo, Stephen W., Industrial Process Control Systems (2nd Edition), Fairmont Press, Inc., 2009