Administracja Centralna Uczelni - Wymiana międzynarodowa (S1)
Sylabus przedmiotu CHEMICAL REACTION ENGINEERING:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Wymiana międzynarodowa | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | |||
Obszary studiów | — | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | CHEMICAL REACTION ENGINEERING | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Instytut Inżynierii Chemicznej i Procesów Ochrony Środowiska | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Bogdan Ambrożek <Bogdan.Ambrozek@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Halina Murasiewicz <Halina.Murasiewicz@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 4,0 | ECTS (formy) | 4,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | angielski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Fundamentals of chemical engineering |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | The student will be able to: 1.Describe and define the rate of reaction. 2.Derive the mass balance equation. 3.Apply the mass balance equation to the most common types of industrial reactors. 4.Write the rate law in terms of concentrations, and temperature. 5.Use nonlinear regression to determine the rate law parameters. 6.Apply the differential and integral methods for analysis of reactor data. 7.Define a catalyst and describe its properties. 8.Describe the steps in a catalytic reaction. 9.Suggest a mechanism and apply the concept of a rate-limiting step to derive a rate law. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
T-A-1 | Derivation of general mass balance equations. Reactor sizing. Stoichiometry. Conversion. The Rate Law. Analysis of rate data. Multiple reactions. Reaction mechanisms. Analysis of catalytic reactors . Three-phase reactors. Isothermal and nonisothermal reactor design. Analysis of biochemical reactors. | 30 |
30 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Introduction. Fundamental concepts. The General Mass Balance Equation. Reactor sizing. Stoichiometry. Conversion. The Reaction Order. The Rate Law. Collection and analysis of rate data. Multiple reactions. Reaction mechanisms. Catalytic reactors. Three-phase reactors. Isothermal and nonisothermal reactor design. Biochemical reactors. | 30 |
30 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
A-A-1 | Class participation | 30 |
A-A-2 | Solving computational problems | 30 |
60 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Class participation | 30 |
A-W-2 | Tutorial | 10 |
A-W-3 | Individual work | 20 |
60 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | metoda podająca: wykład |
M-2 | metoda praktyczna: ćwiczenia przedmiotowe |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: ocena okresowych osiągnięć studenta |
S-2 | Ocena podsumowująca: ocena pod koniec przedmiotu |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WTiICh_1-_??_W01 The student will be able to: 1.Describe and define the rate of reaction. 2.Derive the mass balance equation. 3.Write the rate law in terms of concentrations, and temperature. 4.Define a catalyst and describe its properties. 5.Describe the steps in a catalytic reaction. | — | — | — | — | — | — |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WTiICh_1-_??_U01 The student will be able to: 1.Apply the mass balance equation to the most common types of industrial reactors. 2.Use nonlinear regression to determine the rate law parameters. 3.Apply the differential and integral methods for analysis of reactor data. | — | — | — | — | — | — |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WTiICh_1-_??_K01 The student will be able to suggest a mechanism and apply the concept of a rate-limiting step to derive a rate law. | — | — | — | — | — | — |
Literatura podstawowa
- Fogler H.S., Elements of chemical reaction engineering, Prentice-Hall, New Jersey, 2009
- Levenspiel O., Chemical reaction engineering, Wiley, New York, 1999
- Luyben W.L., Chemical reactor design and control, Wiley, New York, 2007