Sylabus przedmiotu Watercraft:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów |
Wymiana międzynarodowa |
Forma studiów |
studia stacjonarne |
Poziom |
drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta |
|
Obszary studiów |
— |
Profil |
|
Moduł |
— |
Przedmiot |
Watercraft |
Specjalność |
przedmiot wspólny |
Jednostka prowadząca |
Katedra Konstrukcji, Mechaniki i Technologii Okrętów |
Nauczyciel odpowiedzialny |
Zbigniew Sekulski <Zbigniew.Sekulski@zut.edu.pl> |
Inni nauczyciele |
|
ECTS (planowane) |
6,0 |
ECTS (formy) |
6,0 |
Forma zaliczenia |
zaliczenie |
Język |
angielski |
Blok obieralny |
— |
Grupa obieralna |
— |
Formy dydaktyczne
Forma dydaktyczna | KOD | Semestr | Godziny | ECTS | Waga | Zaliczenie |
---|
wykłady | W | 2 | 30 | 2,5 | 0,40 | zaliczenie |
projekty | P | 2 | 30 | 3,5 | 0,60 | zaliczenie |
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|
W-1 | Structural materials, mechanics. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|
C-1 | To give basic knowledge related to inland water as well as seagoing transport vessels. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|
projekty |
---|
T-P-1 | The solution of design problems related to issues discussed during lectures. | 30 |
| 30 |
---|
wykłady |
---|
T-W-1 | Nomenclature and definitions related to the waterborne transport and ships. Rules and conventions. Types of ships. Inland and coastal boats. Seagoing commercial vessels. Special purpose vessels. Elements of naval architecture: components of the waterporne vessels in general, propulcion systems, steering systems, holds, compartments, superstructure, superstructure, equipment. Design considerations of ships: hydrostatics, buoyancy, hydrodynamics, manouverability. Form coefficients of the ship hull (block coefficient, midship coefficient, and waterplane coefficient) and ratios of the principal dimensions (length to beam, L/B, beam to draft B/T, and draft to depth, T/D) and their impact on the operational features of the ship (payload, power, speed, fuel consumption, exhaust, income, costs). Lifecycle: design construction, repair and conversion, end of service. Ship pollution: oil spills, ballast water, exhaust emissions. | 28 |
T-W-2 | Evaluation of knowledge. | 2 |
| 30 |
---|
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|
projekty |
---|
A-P-1 | Participation in classes. | 30 |
A-P-2 | Preparation of homeworks. | 75 |
| 105 |
---|
wykłady |
---|
A-W-1 | Participation in classes. | 30 |
A-W-2 | Self study. | 36 |
A-W-3 | Preparation to knowledge evaluation. | 8 |
| 74 |
---|
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
dla tego przedmiotu nie są określone metody nauczania ani narzędzia dydaktyczneSposoby oceny
dla tego przedmiotu nie są określone sposoby ocenyZamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|
WM-WTMiT_2-_??_W01 On completion of the course successfully, students will be able to: (1) review the ship – its functions, features and types, (2) discuss ship stresses and shipbuilding materials, (3) identify common features and terminology of a ship hull, (4) discuss the dimension and evolution of shape, (5) discuss line plan, (6) explain Archimedes law of buoyancy and flotation and displacement and weight relationship, (7) identify and discuss underwater hull coefficients, (6) discuss intact and damage stability, (8) discuss trim, (9) identify and discuss strength, shear forces, bending moments, and longitudinal strength, (10) analyze motion in a seaway, (11) identify propeller and engine, (12) identify major structural items, (13) identify major outfit elements and systems, (14) discuss organisations and regulations. | — | — | — | — | — | — |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|
WM-WTMiT_2-_??_U01 The ability to use the acquired knowledge to solve practical problems. | — | — | — | — | — | — |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|
WM-WTMiT_2-_??_K01 Improvement of social and personal competencies including self-awareness, self-management, social awareness, relationship skills, responsible decision-making and others. Encouraging dialogue and mutual respect between peoples of different nations, cultures and faiths. | — | — | — | — | — | — |
Literatura podstawowa
- Babicz J., Encyclopedia of Ship Knowledge, Baobab Naval Consultancy, Gdańsk, 2007
- Bertram V., Schneekluth H., Ship Design for Efficiency and Economy, Butterworth-Heinemann, 1998
Literatura dodatkowa
- Taggart R. (Editor), Ship Design and Construction, The Society of Naval Architects and Marine Engineers (SNAME), 1980