Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Administracja Centralna Uczelni - Wymiana międzynarodowa (S2)

Sylabus przedmiotu Watercraft:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Wymiana międzynarodowa
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta
Obszary studiów
Profil
Moduł
Przedmiot Watercraft
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Konstrukcji, Mechaniki i Technologii Okrętów
Nauczyciel odpowiedzialny Zbigniew Sekulski <Zbigniew.Sekulski@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 6,0 ECTS (formy) 6,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język angielski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW2 30 2,50,40zaliczenie
projektyP2 30 3,50,60zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Structural materials, mechanics.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1To give basic knowledge related to inland water as well as seagoing transport vessels.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
projekty
T-P-1The solution of design problems related to issues discussed during lectures.30
30
wykłady
T-W-1Nomenclature and definitions related to the waterborne transport and ships. Rules and conventions. Types of ships. Inland and coastal boats. Seagoing commercial vessels. Special purpose vessels. Elements of naval architecture: components of the waterporne vessels in general, propulcion systems, steering systems, holds, compartments, superstructure, superstructure, equipment. Design considerations of ships: hydrostatics, buoyancy, hydrodynamics, manouverability. Form coefficients of the ship hull (block coefficient, midship coefficient, and waterplane coefficient) and ratios of the principal dimensions (length to beam, L/B, beam to draft B/T, and draft to depth, T/D) and their impact on the operational features of the ship (payload, power, speed, fuel consumption, exhaust, income, costs). Lifecycle: design construction, repair and conversion, end of service. Ship pollution: oil spills, ballast water, exhaust emissions.28
T-W-2Evaluation of knowledge.2
30

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
projekty
A-P-1Participation in classes.30
A-P-2Preparation of homeworks.75
105
wykłady
A-W-1Participation in classes.30
A-W-2Self study.36
A-W-3Preparation to knowledge evaluation.8
74

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

dla tego przedmiotu nie są określone metody nauczania ani narzędzia dydaktyczne

Sposoby oceny

dla tego przedmiotu nie są określone sposoby oceny

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
WM-WTMiT_2-_??_W01
On completion of the course successfully, students will be able to: (1) review the ship – its functions, features and types, (2) discuss ship stresses and shipbuilding materials, (3) identify common features and terminology of a ship hull, (4) discuss the dimension and evolution of shape, (5) discuss line plan, (6) explain Archimedes law of buoyancy and flotation and displacement and weight relationship, (7) identify and discuss underwater hull coefficients, (6) discuss intact and damage stability, (8) discuss trim, (9) identify and discuss strength, shear forces, bending moments, and longitudinal strength, (10) analyze motion in a seaway, (11) identify propeller and engine, (12) identify major structural items, (13) identify major outfit elements and systems, (14) discuss organisations and regulations.

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
WM-WTMiT_2-_??_U01
The ability to use the acquired knowledge to solve practical problems.

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
WM-WTMiT_2-_??_K01
Improvement of social and personal competencies including self-awareness, self-management, social awareness, relationship skills, responsible decision-making and others. Encouraging dialogue and mutual respect between peoples of different nations, cultures and faiths.

Literatura podstawowa

  1. Babicz J., Encyclopedia of Ship Knowledge, Baobab Naval Consultancy, Gdańsk, 2007
  2. Bertram V., Schneekluth H., Ship Design for Efficiency and Economy, Butterworth-Heinemann, 1998

Literatura dodatkowa

  1. Taggart R. (Editor), Ship Design and Construction, The Society of Naval Architects and Marine Engineers (SNAME), 1980

Treści programowe - projekty

KODTreść programowaGodziny
T-P-1The solution of design problems related to issues discussed during lectures.30
30

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Nomenclature and definitions related to the waterborne transport and ships. Rules and conventions. Types of ships. Inland and coastal boats. Seagoing commercial vessels. Special purpose vessels. Elements of naval architecture: components of the waterporne vessels in general, propulcion systems, steering systems, holds, compartments, superstructure, superstructure, equipment. Design considerations of ships: hydrostatics, buoyancy, hydrodynamics, manouverability. Form coefficients of the ship hull (block coefficient, midship coefficient, and waterplane coefficient) and ratios of the principal dimensions (length to beam, L/B, beam to draft B/T, and draft to depth, T/D) and their impact on the operational features of the ship (payload, power, speed, fuel consumption, exhaust, income, costs). Lifecycle: design construction, repair and conversion, end of service. Ship pollution: oil spills, ballast water, exhaust emissions.28
T-W-2Evaluation of knowledge.2
30

Formy aktywności - projekty

KODForma aktywnościGodziny
A-P-1Participation in classes.30
A-P-2Preparation of homeworks.75
105
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Participation in classes.30
A-W-2Self study.36
A-W-3Preparation to knowledge evaluation.8
74
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaWM-WTMiT_2-_??_W01On completion of the course successfully, students will be able to: (1) review the ship – its functions, features and types, (2) discuss ship stresses and shipbuilding materials, (3) identify common features and terminology of a ship hull, (4) discuss the dimension and evolution of shape, (5) discuss line plan, (6) explain Archimedes law of buoyancy and flotation and displacement and weight relationship, (7) identify and discuss underwater hull coefficients, (6) discuss intact and damage stability, (8) discuss trim, (9) identify and discuss strength, shear forces, bending moments, and longitudinal strength, (10) analyze motion in a seaway, (11) identify propeller and engine, (12) identify major structural items, (13) identify major outfit elements and systems, (14) discuss organisations and regulations.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaWM-WTMiT_2-_??_U01The ability to use the acquired knowledge to solve practical problems.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaWM-WTMiT_2-_??_K01Improvement of social and personal competencies including self-awareness, self-management, social awareness, relationship skills, responsible decision-making and others. Encouraging dialogue and mutual respect between peoples of different nations, cultures and faiths.