Sylabus przedmiotu Ship Design:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów |
Wymiana międzynarodowa |
Forma studiów |
studia stacjonarne |
Poziom |
drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta |
|
Obszary studiów |
— |
Profil |
|
Moduł |
— |
Przedmiot |
Ship Design |
Specjalność |
przedmiot wspólny |
Jednostka prowadząca |
Zakład Projektowania Jachtów i Statków |
Nauczyciel odpowiedzialny |
Monika Bortnowska <Monika.Bortnowska@zut.edu.pl> |
Inni nauczyciele |
|
ECTS (planowane) |
6,0 |
ECTS (formy) |
6,0 |
Forma zaliczenia |
zaliczenie |
Język |
angielski |
Blok obieralny |
— |
Grupa obieralna |
— |
Formy dydaktyczne
Forma dydaktyczna | KOD | Semestr | Godziny | ECTS | Waga | Zaliczenie |
---|
projekty | P | 2 | 30 | 3,0 | 0,50 | zaliczenie |
wykłady | W | 2 | 30 | 3,0 | 0,50 | zaliczenie |
Wymagania wstępne
dla tego przedmiotu nie są określone wymagania wstępneCele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|
C-1 | Be familiar with the concepts of ship design. Perform a preliminary ship design calculation, weight calculations. Perform preliminary design analysis of the ship (estimate the main dimensions, perform the hull form, check the buoyancy equation). Be familiar with relevant maritime regulations. Create the shape of the hull - Maxsurf Modeler program. Hull resistance calculation - Maxsurf Resistance program. Stability calculation - Maxsurf Stability program. Calculation of operating costs. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|
projekty |
---|
T-P-1 | Be familiar with the concepts of ship design. | 3 |
T-P-2 | Perform a preliminary ship design calculation, weight calculations. | 5 |
T-P-3 | Perform preliminary design analysis of the ship (estimate the main dimensions, perform the hull form, check the buoyancy equation). | 5 |
T-P-4 | Be familiar with relevant maritime regulations. | 5 |
T-P-5 | Create the shape of the hull - Maxsurf Modeler program | 4 |
T-P-6 | Hull resistance calculation - Maxsurf Resistance program | 2 |
T-P-7 | Stability calculation - Maxsurf Stability program | 4 |
T-P-8 | Calculation of operating costs. | 2 |
| 30 |
---|
wykłady |
---|
T-W-1 | Definition of various characteristics of ships, economics and design. | 3 |
T-W-2 | Introduction to the process design, the spiral design, the design assumptions. | 4 |
T-W-3 | Design methods, statistical and systematic design using similar ships and types ships. | 5 |
T-W-4 | Estimate displacement, design the main dimensions. | 4 |
T-W-5 | Modeling of the hull form, General arrangement design. | 5 |
T-W-6 | Powering, Freeboard and tonnage calculations. | 4 |
T-W-7 | National and international rules, stability, seakeeping in design. | 5 |
| 30 |
---|
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|
projekty |
---|
A-P-1 | Participation in classes. | 30 |
A-P-2 | Preparation of homeworks and projects. | 50 |
A-P-3 | Preparation to skills evaluation. | 10 |
| 90 |
---|
wykłady |
---|
A-W-1 | Participation in classes. | 30 |
A-W-2 | Self study. | 45 |
A-W-3 | Preparation to knowledge evaluation. | 15 |
| 90 |
---|
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
dla tego przedmiotu nie są określone metody nauczania ani narzędzia dydaktyczneSposoby oceny
dla tego przedmiotu nie są określone sposoby ocenyZamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|
WM-WTMiT_2-_??_W01 The student has knowledge of the types, construction features, safety and security of ships and related design and operational problems. | — | — | — | — | — | — |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|
WM-WTMiT_2-_??_U01 The student is able to design a vessel along with its entire process, in accordance with the set specifications, taking into account the requirements of classification societies, standards and regulations and rules of good engineering practice. The student is able to make a preliminary economic analysis, ie.: assess the costs of construction and operation of floating objects; knows how to take into account the economic criterion in the design. | — | — | — | — | — | — |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|
WM-WTMiT_2-_??_K01 Improvement of social and personal competencies including self-awareness, self-management, social awareness, relationship skills, responsible decision-making. | — | — | — | — | — | — |
Literatura podstawowa
- H. Schneekluth, V. Bertram, Ship design for efficiency and economy, Second edition, Butterworth-Heinemann, Oxford, 1998, ISBN 0 7506 4133 9
- International Conventions and Regulations of Classification Societies
- E. C. Tupper, BSc, CEng, RCNC, FRINA, WhSch, Introduction to Naval Architecture, Fourth Edition, Elsevier Butterworth-Heinemann, Oxford, 2004, ISBN 0 7506 6554 8
Literatura dodatkowa
- D.G.M. Watson, PRACTICAL SHIP DESIGN, volume 1, ELSEVIER, Amsterdam - London - New York - Oxford - Shannon - Paris – Tokyo 1998, 1998, ISBN: 0-08-042999-8, ELSEVIER OCEAN ENGINEERING BOOK SERIES