Sylabus przedmiotu Offshore Wind Power Engineering:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów |
Wymiana międzynarodowa |
Forma studiów |
studia stacjonarne |
Poziom |
drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta |
|
Obszary studiów |
— |
Profil |
|
Moduł |
— |
Przedmiot |
Offshore Wind Power Engineering |
Specjalność |
przedmiot wspólny |
Jednostka prowadząca |
Katedra Konstrukcji, Mechaniki i Technologii Okrętów |
Nauczyciel odpowiedzialny |
Zbigniew Sekulski <Zbigniew.Sekulski@zut.edu.pl> |
Inni nauczyciele |
|
ECTS (planowane) |
6,0 |
ECTS (formy) |
6,0 |
Forma zaliczenia |
zaliczenie |
Język |
angielski |
Blok obieralny |
— |
Grupa obieralna |
— |
Formy dydaktyczne
Forma dydaktyczna | KOD | Semestr | Godziny | ECTS | Waga | Zaliczenie |
---|
wykłady | W | 1 | 30 | 2,5 | 0,40 | zaliczenie |
projekty | P | 1 | 30 | 3,5 | 0,60 | zaliczenie |
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|
W-1 | Wind energy, offshore wind power installations, design, exploitation, cost-benefit analysis, optimisation. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|
C-1 | To give relevant knowledge on technical as well as economical aspects of offshore wind farm design and exploitation. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|
projekty |
---|
T-P-1 | The solution of design problems related to issues discussed during lectures. | 30 |
| 30 |
---|
wykłady |
---|
T-W-1 | Introduction to offshore wind power installations - OWPI (presentation of OWPI market, types of wind turbines, onshore and offshore, OWPI challenges (in design, in operation, maintenance, etc.)). OWPI components (turbines, rotors, support). Connection to electric grid. Economics/energetic aspects: how much energy can we produce?, how to assess potential production? Theoretical background of offshore wind warms: sea states, wind states (non linear behaviour and stochastic behaviour), dynamic behaviour, fatigue behaviour. | 10 |
T-W-2 | Design and analysis foundations of OWPI: loads and load cases (wind action, wave action, other actions (seismic, shock)), standard load cases (from Class Societies - rules), pressure (how to move from wave/wind spectrum to pressure fields acting on structure), structural responses (how to move from pressure fields acting on structure to response (stress, displacement, vibration)), rules based & industrial practice. Construction methods (planning and logistic chains, assembling technology). Inspection and maintenance (special vessels to construction and service of OWPI, monitoring, inspection/maintenance – “Risk Based Inspection”. | 18 |
T-W-3 | Evaluation of knowledge. | 2 |
| 30 |
---|
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|
projekty |
---|
A-P-1 | Participation in classes. | 10 |
A-P-2 | Preparation of homeworks and projects. | 65 |
A-P-3 | Preparation to skills evaluation. | 10 |
| 85 |
---|
wykłady |
---|
A-W-1 | Participation in classes. | 30 |
A-W-2 | Self study. | 34 |
A-W-3 | Preparation to knowledge evaluation. | 10 |
| 74 |
---|
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
dla tego przedmiotu nie są określone metody nauczania ani narzędzia dydaktyczneSposoby oceny
dla tego przedmiotu nie są określone sposoby ocenyZamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|
WM-WTMiT_2-_??_W01 Upon successful completion of this course, the students should be able to: (1) demonstrate a broad knowledge of the offshore wind power engineering and of the technological and financial evolution of the relevant industry; (2) demonstrate familiarity with the content and philosophy of the European legislative framework on offshore wind power industry and to relate to the processes and factors that lead to its development; (3) explain the contemporary global, regional and local offshore wind power engineering issues and develop systemic, critical and creative thinking about their impact on economic activities; (4) demonstrate skills and experiences necessary for engineers to lead the field of offshore wind power engineering, in efficient and clean power generation technologies and of rational use of energy; (5) demonstrate awareness on safety and environmental concerns surrounding the offshore wind power industry. | — | — | — | — | — | — |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|
WM-WTMiT_2-_??_U01 The ability to use the acquired knowledge to solve practical problems. | — | — | — | — | — | — |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|
WM-WTMiT_2-_??_K01 Improvement of social and personal competencies including self-awareness, self-management, social awareness, relationship skills, responsible decision-making and others. Encouraging dialogue and mutual respect between peoples of different nations, cultures and faiths. | — | — | — | — | — | — |
Literatura podstawowa
- Det Norske Veritas & Risø National Laboratory, Guidelines for Design of Wind Turbines, 2002
- Manwell, J.F., McGowan, J.G, Rogers, A.L., Wind Energy Explained: Theory, Design and Application, John Wiley & Sons, Ltd, 2009
Literatura dodatkowa
- Gerwick B.C., Costruction of Marine and Offshore Structures, Taylor & Francis, 2007