Sylabus przedmiotu Cost-Benefit Analysis and Optimisation of Business Projects in Marine Industry:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów |
Wymiana międzynarodowa |
Forma studiów |
studia stacjonarne |
Poziom |
pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta |
|
Obszary studiów |
— |
Profil |
|
Moduł |
— |
Przedmiot |
Cost-Benefit Analysis and Optimisation of Business Projects in Marine Industry |
Specjalność |
przedmiot wspólny |
Jednostka prowadząca |
Katedra Konstrukcji, Mechaniki i Technologii Okrętów |
Nauczyciel odpowiedzialny |
Zbigniew Sekulski <Zbigniew.Sekulski@zut.edu.pl> |
Inni nauczyciele |
|
ECTS (planowane) |
3,0 |
ECTS (formy) |
3,0 |
Forma zaliczenia |
zaliczenie |
Język |
angielski |
Blok obieralny |
— |
Grupa obieralna |
— |
Formy dydaktyczne
Forma dydaktyczna | KOD | Semestr | Godziny | ECTS | Waga | Zaliczenie |
---|
projekty | P | 1 | 15 | 2,0 | 0,60 | zaliczenie |
wykłady | W | 1 | 15 | 1,0 | 0,40 | zaliczenie |
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|
W-1 | Fundamentals of economics. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|
C-1 | To give relevant knowledge for calculating and comparing benefits and costs of project or decision (hereafter, "project") in marine industry. Lecture has two purposes: (1) to determine if it is sound investment/decision (justification/feasibility) in marine industry, (2) to provide basis for comparing projects. It involves comparing total expected cost of each option against total expected benefits, to see whether benefits outweigh costs, and by how much. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|
projekty |
---|
T-P-1 | Cost-benefit analysis of the sample business project in maritime industry according the following steps – a short summary: STEP 1 – Define the problem/opportunity; STEP 2 – Define scope; STEP 3 – Define alternatives; STEP 4 – Develop cost estimates for each alternative; STEP 5 – Identify quantifiable and non-quantifiable benefits; STEP 6 – Define alternative selection criteria; STEP 7 – Compare alternatives; STEP 8 – Report results and recommendations. | 13 |
T-P-2 | Evaluation of project. | 2 |
| 15 |
---|
wykłady |
---|
T-W-1 | Introduction. | 1 |
T-W-2 | Economic profitability: introduction, Payback Period analysis, time value of money, discount rate, Net Present Value, Internal Rate of Return. | 4 |
T-W-3 | Profitability examples of business projects in marine industry. | 3 |
T-W-4 | Financial feasibility of business projects in marine industry: introduction, feasibility calculation, feasibility example. | 3 |
T-W-5 | Final comment. | 2 |
T-W-6 | Evaluation of knowledge | 2 |
| 15 |
---|
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|
projekty |
---|
A-P-1 | Participation in classes. | 15 |
A-P-2 | Project preparation. | 13 |
A-P-3 | Preparation to project evaluation. | 2 |
| 30 |
---|
wykłady |
---|
A-W-1 | Participation in classes. | 15 |
A-W-2 | Self study. | 13 |
A-W-3 | Preparation to knowledge evaluation. | 2 |
| 30 |
---|
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
dla tego przedmiotu nie są określone metody nauczania ani narzędzia dydaktyczneSposoby oceny
dla tego przedmiotu nie są określone sposoby ocenyZamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|
WM-WTMiT_1-_??_W01 Upon successful completion of this course, the students should be able to: (1) describe the purpose and objective of cost-benefit analysis and optimization; (2) determine when a cost-benefit analysis and optimization may be performed in a meaningful way; (3) present findings and recommendations related to cost-benefit analysis and optimization of industrial projects; (4) explain and utilize the concepts of cost, present value and discount cost-benefit analysis and optimization industrial projects; (5) identify the elements that may compromise the validity of the cost-benefit analysis and optimization such as limitations in modeling assumptions, limitations in data, and political concerns; (6) effectively use cost-benefit analysis and optimization for practical problems; (7) discuss the strengths and weaknesses of a specific cost-benefit analysis; (8) effectively communicate the results of the cost-benefit analysis and optimization to the relevant parties. | — | — | — | — | — | — |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|
WM-WTMiT_1-_??_U01 The ability to use the acquired knowledge to solve practical problems. | — | — | — | — | — | — |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|
WM-WTMiT_1-_??_K01 Improvement of social and personal competencies including self-awareness, self-management, social awareness, relationship skills, responsible decision-making and others. Encouraging dialogue and mutual respect between peoples of different nations, cultures and faiths. | — | — | — | — | — | — |
Literatura podstawowa
- Brent R.J., Applied cost-benefit analysis, Edward Elgar, Cheltenham, 2007
- Boardman A.E., Cost-Benefit Analysis: concept and practice, Pearson Prentice Hall, Upper Saddle River, New Jersey, 2006
Literatura dodatkowa
- Gramlich E.M., A guide to benefit-cost analysis, Waveland Press, Prospect Heights, Illinois, 1998
- Keeney R.L., Raiffa H., Decisions with multiple objectives: preferences and value tradeoffs, Cambridge University Press, Cambridge (UK), 1993