Sylabus przedmiotu Thesis Preparation:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów |
Wymiana międzynarodowa |
Forma studiów |
studia stacjonarne |
Poziom |
pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta |
|
Obszary studiów |
— |
Profil |
|
Moduł |
— |
Przedmiot |
Thesis Preparation |
Specjalność |
przedmiot wspólny |
Jednostka prowadząca |
Katedra Konstrukcji, Mechaniki i Technologii Okrętów |
Nauczyciel odpowiedzialny |
Zbigniew Sekulski <Zbigniew.Sekulski@zut.edu.pl> |
Inni nauczyciele |
|
ECTS (planowane) |
3,0 |
ECTS (formy) |
3,0 |
Forma zaliczenia |
zaliczenie |
Język |
angielski |
Blok obieralny |
— |
Grupa obieralna |
— |
Formy dydaktyczne
Forma dydaktyczna | KOD | Semestr | Godziny | ECTS | Waga | Zaliczenie |
---|
projekty | P | 2 | 75 | 2,0 | 0,60 | zaliczenie |
wykłady | W | 2 | 15 | 1,0 | 0,40 | zaliczenie |
Wymagania wstępne
dla tego przedmiotu nie są określone wymagania wstępneCele przedmiotu
dla tego przedmiotu nie są określone cele przedmiotuTreści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|
projekty |
---|
T-P-1 | The solution of practical problems related to issues discussed during lectures. | 75 |
| 75 |
---|
wykłady |
---|
T-W-1 | Organization of the Thesis: (1) front page, (2) student’s declaration on originality of the thesis; (3) dedication page (optional); (4) acknowledgement (optional); (5) vita (optional); (6) abstract; (7) table of contents; (8) list of tables (optional); (9) list of figures (optional); (10) list of symbols / abbreviations / notations / terminology (optional); (11) list of appendices; (12) introduction (relevance of the topic and the necessity for solution; practical and theoretical value of the topic; motives for choosing a particular topic; work aims and tasks; research object; research methods; an explanation of the work structure (brief overview of all parts, page, table and figure count); key literature used; work limitations and difficulties; plan of work and methodology; (13) assumptions and initial data; (14) theoretical section(s) (basic premises for the theoretical section; material sorting and the structure of the theoretical section; the requirements of the content for the theoretical section; preparation of theoretical model; the use and citation of the sources; highlighting the most important parts); (15) empirical (analytical) section (research methods, hypothesis, and data); (16) analysis, design, implementation and interpretation of results; (17) critical assessment of own work; (18) references / bibliography; (19) further Work; (20) summary & conclusion; (21) appendices (optional). | 8 |
T-W-2 | Technical pointers for the final Master Thesis paper: text; citation in the text; quotations in the text; tables in the text; figures in the text. | 3 |
T-W-3 | Copyright and plagiarism policy. | 2 |
T-W-4 | Evaluation of knowedge. | 2 |
| 15 |
---|
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
dla tego przedmiotu nie są określone metody nauczania ani narzędzia dydaktyczneSposoby oceny
dla tego przedmiotu nie są określone sposoby ocenyZamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|
WM-WTMiT_1-_??_U01 Upon completion of this course, the student has achieved the following learning outcomes: (1) the student has access to and insight in (the diversity and boundaries of) the discipline of communication professionals; (2) the student is able to find and select the relevant professional literature by making use of (online) databases; (3) the student is able to evaluate, interpret and compare different academic sources and to use these sources in a project paper; (4) the student is able to write a clear project paper; (5) the student is able to evaluate the findings, strengths and limitations of a certain project line and is able to reflect on this. The learning outcomes of this course will be communicated to the students during the first lectures. | — | — | — | — | — | — |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|
WM-WTMiT_1-_??_K01 Improvement of social and personal competencies including self-awareness, self-management, social awareness, relationship skills, responsible decision-making and others. | — | — | — | — | — | — |