Sylabus przedmiotu Advanced Design of Ship and Offshore Structures:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów |
Wymiana międzynarodowa |
Forma studiów |
studia stacjonarne |
Poziom |
pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta |
|
Obszary studiów |
— |
Profil |
|
Moduł |
— |
Przedmiot |
Advanced Design of Ship and Offshore Structures |
Specjalność |
przedmiot wspólny |
Jednostka prowadząca |
Katedra Konstrukcji, Mechaniki i Technologii Okrętów |
Nauczyciel odpowiedzialny |
Zbigniew Sekulski <Zbigniew.Sekulski@zut.edu.pl> |
Inni nauczyciele |
|
ECTS (planowane) |
3,0 |
ECTS (formy) |
3,0 |
Forma zaliczenia |
zaliczenie |
Język |
angielski |
Blok obieralny |
— |
Grupa obieralna |
— |
Formy dydaktyczne
Forma dydaktyczna | KOD | Semestr | Godziny | ECTS | Waga | Zaliczenie |
---|
projekty | P | 2 | 30 | 2,0 | 0,60 | zaliczenie |
wykłady | W | 2 | 20 | 1,0 | 0,40 | egzamin |
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|
W-1 | Ship structure, ship structural mechanics, ship production technology. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|
C-1 | To give relevant knowledge on the structural design of specific ship types (bulk-carriers, containerships, chemical tankers, ro-ro, ropax, etc.). |
C-2 | This course will be complementary to the lecture given on the first level of study (S1). |
C-3 | The idea is now to go in the details of some specific ship types to take into account their design specificities (IMO conventions and class requirements, specific loads). |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|
projekty |
---|
T-P-1 | The solution of design problems related to issues discussed during lectures. | 30 |
| 30 |
---|
wykłady |
---|
T-W-1 | Main characteristics and design objectives of various ship types (passenger ships, bulk-carrier, containership, chemical tanker, liquified gas tanker, ro-ro, ropax, etc.). | 3 |
T-W-2 | Use of new materials in the construction of specific ship types (metallic and non metallic materials, sandwich and core structures). | 2 |
T-W-3 | Structural arrangement of these specific ship types. | 3 |
T-W-4 | Loads and strength of these specific ship types (sea load, cargo load, local and global strength). | 4 |
T-W-5 | Structural details of these specific ship types (bottom and side framing, shell and decks, bulkheads and deep tanks, fore and arrangements, aft and arrangements). | 4 |
T-W-6 | IMO conventions and classification societies rules requirements of these specific ship types. | 2 |
T-W-7 | Evaluation of knowledge. | 2 |
| 20 |
---|
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|
projekty |
---|
A-P-1 | Participation in classes. | 30 |
A-P-2 | Preparation of homeworks and projects. | 20 |
A-P-3 | Preparation to skills evaluation. | 10 |
| 60 |
---|
wykłady |
---|
A-W-1 | Participation in classes. | 20 |
A-W-2 | Self study. | 5 |
A-W-3 | Preparation to knowledge evaluation. | 5 |
| 30 |
---|
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
dla tego przedmiotu nie są określone metody nauczania ani narzędzia dydaktyczneSposoby oceny
dla tego przedmiotu nie są określone sposoby ocenyZamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|
WM-WTMiT_1-_??_W01 On completion of the course successfully, students will be familiar with the basic knowledge about design and building processes of conventional ship structures together with the knowledge of typical hull body configurations and structural details. | — | — | — | — | — | — |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|
WM-WTMiT_1-_??_U01 On completion of the course successfully, students will be able to: (1) perform a preliminary structural design of a ship hull; this includes demonstrating a basic understanding of the sources of structural loads, types and control of material stresses, primary and secondary structural failure modes, classification society rules, factors of safety, and materials selection; (2) apply basic hull girder analysis for the design of a ship structure, including calculations of vertical global hull girder bending loads, section modulus, and bending stresses; (3) apply basic concepts of shear stresses in ship primary and tertiary structures, including shear flow and shear lag effects; (4) apply basic concepts for the bending of beams, plates, and stiffened panels as applied to a ship structure; (5) apply basic concepts for the buckling of columns, plates, and stiffened panels as applied to a ship structure; (6) apply basic concepts of matrix stiffness and finite element analysis to the design of a ship structure. | — | — | — | — | — | — |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|
WM-WTMiT_1-_??_K01 Improvement of social and personal competencies including self-awareness, self-management, social awareness, relationship skills, responsible decision-making. | — | — | — | — | — | — |
Literatura podstawowa
- Bai Y. (Ed.), Marine Structural Design, Elsevier, 2003
- Chalmers D.W., Design of ships structures, Elsevier, London, 1993