Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Administracja Centralna Uczelni - Wymiana międzynarodowa (S1)

Sylabus przedmiotu NATURAL ANTIOXIDANTS IN HORTICULTURAL CROPS:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Wymiana międzynarodowa
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta
Obszary studiów
Profil
Moduł
Przedmiot NATURAL ANTIOXIDANTS IN HORTICULTURAL CROPS
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Bioinżynierii
Nauczyciel odpowiedzialny Arkadiusz Telesiński <Arkadiusz.Telesinski@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 4,0 ECTS (formy) 4,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język angielski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW2 15 2,50,62zaliczenie
laboratoriaL2 15 1,50,38zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Basic knowledge about vegetables, fruits and herbs; principles of botany, plant physiology and biochemistry.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1After finishing the course students should have ability to describe reactive oxygen species, their formation and effect on cells. Students should have knowledge about structure and properties of low-molecular antioxidant compounds. Furthermore they should be able to choose horticulture crops, which have high concentration of antioxidants.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Datermination of flavonoids3
T-L-2Determination of plyphenols3
T-L-3Determination of L-ascorbic acid3
T-L-4Determination of antioxidant activity3
T-L-5Determination of antioxidant capacity3
15
wykłady
T-W-1Production of reactive oxygen species in environment and organisms. Effect of reactive oxygen species on organisms, oxidative stress, hipermetabolism, organism ageing.6
T-W-2Methods of determination of reactive oxygen species, oxidative stress and antioxidants. Characteristics of low-molecular antioxidants: tocopherols, polyphenols, glutathione, ascorbic acid and others.6
T-W-3Fruits, vegetables and herbs containing high concentration of antioxidants and their functions in dietetics and pharmacy.3
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1Participation in the laboartories15
A-L-2Preparing outlines of laboratories15
A-L-3Preparing to pass laboratories15
45
wykłady
A-W-1Participation in the class15
A-W-2Reading the specified literature30
A-W-3Preparing to pass lectures30
75

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Lectures
M-2Laboratories

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Pass laboratory outlines
S-2Ocena podsumowująca: Tests

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
WM_1-_??_W01
Student has knowleadge about reactive oxygen species and antioxidants
C-1T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-L-5, T-L-1M-1, M-2S-1, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
WM_1-_??_U01
Student can determine antioxidants in plant material
C-1M-1, M-2S-1, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
WM_1-_??_K01
Student can work in the team
C-1T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-L-5, T-L-1M-2S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
WM_1-_??_W01
Student has knowleadge about reactive oxygen species and antioxidants
2,0
3,0Student knows basic informations about oxidative stress and antioxidats
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
WM_1-_??_K01
Student can work in the team
2,0
3,0Student can work with other students
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Kaeney J.F.Jr. [eds.]., Oxidative stress and vascular disease, Kluwer Academic Press, 2001
  2. Packer L., Ong A.S.H. [eds.]., Biological oxidants and antioxidants: molecular mechanisms and health effects., FSTA Direct, 1998

Literatura dodatkowa

  1. Thiele J., Elsner L.P. [eds.]., Oxidants and antioxidants in cutaneous biology., Korger, 2001

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Datermination of flavonoids3
T-L-2Determination of plyphenols3
T-L-3Determination of L-ascorbic acid3
T-L-4Determination of antioxidant activity3
T-L-5Determination of antioxidant capacity3
15

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Production of reactive oxygen species in environment and organisms. Effect of reactive oxygen species on organisms, oxidative stress, hipermetabolism, organism ageing.6
T-W-2Methods of determination of reactive oxygen species, oxidative stress and antioxidants. Characteristics of low-molecular antioxidants: tocopherols, polyphenols, glutathione, ascorbic acid and others.6
T-W-3Fruits, vegetables and herbs containing high concentration of antioxidants and their functions in dietetics and pharmacy.3
15

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1Participation in the laboartories15
A-L-2Preparing outlines of laboratories15
A-L-3Preparing to pass laboratories15
45
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Participation in the class15
A-W-2Reading the specified literature30
A-W-3Preparing to pass lectures30
75
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaWM_1-_??_W01Student has knowleadge about reactive oxygen species and antioxidants
Cel przedmiotuC-1After finishing the course students should have ability to describe reactive oxygen species, their formation and effect on cells. Students should have knowledge about structure and properties of low-molecular antioxidant compounds. Furthermore they should be able to choose horticulture crops, which have high concentration of antioxidants.
Treści programoweT-W-1Production of reactive oxygen species in environment and organisms. Effect of reactive oxygen species on organisms, oxidative stress, hipermetabolism, organism ageing.
T-W-2Methods of determination of reactive oxygen species, oxidative stress and antioxidants. Characteristics of low-molecular antioxidants: tocopherols, polyphenols, glutathione, ascorbic acid and others.
T-W-3Fruits, vegetables and herbs containing high concentration of antioxidants and their functions in dietetics and pharmacy.
T-L-2Determination of plyphenols
T-L-3Determination of L-ascorbic acid
T-L-4Determination of antioxidant activity
T-L-5Determination of antioxidant capacity
T-L-1Datermination of flavonoids
Metody nauczaniaM-1Lectures
M-2Laboratories
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Pass laboratory outlines
S-2Ocena podsumowująca: Tests
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student knows basic informations about oxidative stress and antioxidats
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaWM_1-_??_U01Student can determine antioxidants in plant material
Cel przedmiotuC-1After finishing the course students should have ability to describe reactive oxygen species, their formation and effect on cells. Students should have knowledge about structure and properties of low-molecular antioxidant compounds. Furthermore they should be able to choose horticulture crops, which have high concentration of antioxidants.
Metody nauczaniaM-1Lectures
M-2Laboratories
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Pass laboratory outlines
S-2Ocena podsumowująca: Tests
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaWM_1-_??_K01Student can work in the team
Cel przedmiotuC-1After finishing the course students should have ability to describe reactive oxygen species, their formation and effect on cells. Students should have knowledge about structure and properties of low-molecular antioxidant compounds. Furthermore they should be able to choose horticulture crops, which have high concentration of antioxidants.
Treści programoweT-L-2Determination of plyphenols
T-L-3Determination of L-ascorbic acid
T-L-4Determination of antioxidant activity
T-L-5Determination of antioxidant capacity
T-L-1Datermination of flavonoids
Metody nauczaniaM-2Laboratories
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Pass laboratory outlines
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student can work with other students
3,5
4,0
4,5
5,0