Administracja Centralna Uczelni - Wymiana międzynarodowa (S1)
Sylabus przedmiotu GENETICALLY MODIFIED CROPS:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Wymiana międzynarodowa | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | |||
Obszary studiów | — | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | GENETICALLY MODIFIED CROPS | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Genetyki, Hodowli i Biotechnologii Roślin | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Miłosz Smolik <Milosz.Smolik@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Marcelina Krupa-Małkiewicz <Marcelina.Krupa-Malkiewicz@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 3,0 | ECTS (formy) | 3,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | angielski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Strong background in plant genetics and basis in plant molecular biology. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | To ensure that students are informed of contemporary aspects of GMOs in agriculture/horticulture/biotechnology. |
C-2 | Students are able investigate the presence of main genes construct (inserts) in selected plant material and to evaluate their influence on environment including aspects of the safety issues. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | Samples used during the course. | 1 |
T-L-2 | Extraction and purification of DNA. | 3 |
T-L-3 | Qualitative detection of MON810 maize. Agarose gel electrophoresis. | 3 |
T-L-4 | Qualitative detection of Bt-176 maize. Agarose gel electrophoresis. | 3 |
T-L-5 | Qualitative detection of Roundup Ready® soybean by PCR. Agarose gel electrophoresis. | 3 |
T-L-6 | Results presentation. | 2 |
15 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Introduction to genetically modified crops. | 2 |
T-W-2 | Methods used in plant transgenesis. | 3 |
T-W-3 | Genes and strategies used in plant transformation. | 2 |
T-W-4 | Coexistence of genetically modified crops with conventional and organic agriculture. The EU's legislation and policy on GMOs. | 1 |
8 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | Participation in the laboratory | 15 |
A-L-2 | Reading recommended literature | 25 |
A-L-3 | Report preparing | 20 |
60 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Participation in lecture | 8 |
A-W-2 | Reading recommended literature | 12 |
A-W-3 | Preparation for the test | 10 |
30 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Multimedia lecture |
M-2 | Laboratory |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Report. |
S-2 | Ocena formująca: Discussion, laboratory skills |
S-3 | Ocena podsumowująca: Test |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WKSiR_1-_??_W01 Student will know what kind of genes and methods have been used in genetically modifications of different crops | — | — | — | — | — | — |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WKSiR_1-_??_U01 Student will know how to provide test for GMO identification by PCR | — | — | — | — | — | — |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WKSiR_1-_??_K01 Student will know how important is work in the group. The student knows the advantages and risks by the cultivation of GMOs | — | — | — | — | — | — |
Literatura podstawowa
- Romeis, J., M. Meissle and F. Bigler, Transgenic crops expressing Bacillus thuringiensis toxins and biological control, Nature Biotechnology, 2006, 24: 63-71
Literatura dodatkowa
- Maddalena Querci, Marco Jermini and Guy Van den Eede (eds), The analysis of food samples for the presence of genetically modified organisms, World Health Organization, Regional Office for Europe: User manual, 2011