Administracja Centralna Uczelni - Wymiana międzynarodowa (S3)
Sylabus przedmiotu Computer simulation of machines and processes:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Wymiana międzynarodowa | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | trzeciego stopnia |
Stopnień naukowy absolwenta | |||
Obszary studiów | studia trzeciego stopnia | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Computer simulation of machines and processes | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Instytut Technologii Mechanicznej | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Andrzej Bodnar <Andrzej.Bodnar@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Andrzej Bodnar <Andrzej.Bodnar@zut.edu.pl>, Andrzej Jardzioch <Andrzej.Jardzioch@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 5,0 | ECTS (formy) | 5,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | angielski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Basic knowledge on differential equations recommended. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | The lecture gives basic knowledge on methods of description, modeling and simulation of mechanical and mechatronic systems as well as production processes. Laboratory exercises show selected applications of the theory in practice. Upon successful completion of this course the student should be able to prepare data and models and carry out computer simulations of mechatronic systems and typical production processes. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | Modeling of systems with friction, systems with heat sources and heat transfer, actuators, electromagnetic actuators, electric motors and drives, hydraulic systems. Examples on simulation of control systems. Application of MATLAB tools for system simulation. Simulation of production processes using Em-Plant. | 15 |
15 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Introduction to computer simulation – areas of application, basic problems, advantages. Main stages of computer simulation. Physical and mathematical models of simple dynamic systems. Model simplification, linearization, scale effect. Simulation constants and variables, inputs and outputs. Process description, system design, prediction of behavior in different conditions. Modeling of mechanical structures – modal analysis, eigenvalues and vibration modes. Modeling of systems with friction, systems with heat sources and heat transfer, actuators, electromagnetic actuators, electric motors and drives, hydraulic systems. Simulation accuracy and stability. | 30 |
30 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | Doing the lab works | 15 |
A-L-2 | Preparing reports | 8 |
A-L-3 | Reading literature and serching Internet | 7 |
30 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Lectures | 30 |
A-W-2 | Reading literature and serching Internet | 15 |
45 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Lecture, project, laboratory. |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: One written test. Laboratory reports. |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WIMiM_3-_null_W01 Students have basic knowledge on methods of description, modeling and simulation of mechanical and mechatronic systems as well as production processes. | — | — | — | — | — | — |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WIMiM_3-_null_U01 Upon successful completion of this course the student should be able to prepare data and models and carry out computer simulations of mechatronic systems and typical production processes. | — | — | — | — | — | — |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WIMiM_3-_null_K01 Students can work in a team. | — | — | — | — | — | — |
Literatura podstawowa
- Giurgiutiu V., Lyshevski S.E., Micromechatronics, Modeling, analysis and design with MATLAB, CRC Press, Boca Raton, London, New York, 2009, 2