Administracja Centralna Uczelni - Wymiana międzynarodowa (S2)
Sylabus przedmiotu Business ethics:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Wymiana międzynarodowa | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | |||
Obszary studiów | — | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Business ethics | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Instytut Technologii Mechanicznej | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Tomasz Sobczak <Tomasz.Sobczak@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 6,0 | ECTS (formy) | 6,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | angielski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | There aren’t any. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Develop a working knowledge of Business Ethics Link Business Ethics theory with Business Business Ethics practice Analyze Business Ethics case studies |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
T-W-1 | Outline of Business Ethics | 4 |
T-W-2 | Functions of the business ethics | 4 |
T-W-3 | Business dilemmas: ethical decision-making in business | 4 |
T-W-4 | Business ethics and the law | 4 |
T-W-5 | Job Discrimination | 4 |
T-W-6 | Business and ecology | 4 |
T-W-7 | Tools to manage unethical behaviour | 4 |
T-W-8 | Oral exam | 2 |
30 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
A-W-1 | The participation in lecture and discussions | 28 |
A-W-2 | The participation in oral exam | 2 |
A-W-3 | Individual work on study case | 150 |
180 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Lecture, discussion |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Oral exam |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WIMiM_2-_null_W01 As a result of course, the student should: give the definition of business ethics, explain the importance of business ethics, know the tools to manage unethical behaviour, explain the importance of ethical decision-making in business, characterize job discrimination | — | — | — | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7 | — | — |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WIMiM_2-_null_U01 As a result of course, the student should: understand the issues of business ethics, understand the importance of business ethics, understand the importance of ethical decision-making in business, know how to use the tools to manage unethical beahaviour | — | — | C-1 | — | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WIMiM_2-_null_K01 As a result of course, the student: will be capable of use in practice the acquired knowledge of business ethics, will be eager to spread the knowledge of business ethics, will be creative in the use of the tools to manage unethical behaviour. | — | — | C-1 | — | M-1 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WIMiM_2-_null_W01 As a result of course, the student should: give the definition of business ethics, explain the importance of business ethics, know the tools to manage unethical behaviour, explain the importance of ethical decision-making in business, characterize job discrimination | 2,0 | |
3,0 | The student should: give the definition of business ethics, explain the importance of business ethics, know the tools to manage unethical behaviour, explain the importance of ethical decision-making in business, characterize job discrimination | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WIMiM_2-_null_U01 As a result of course, the student should: understand the issues of business ethics, understand the importance of business ethics, understand the importance of ethical decision-making in business, know how to use the tools to manage unethical beahaviour | 2,0 | |
3,0 | The student should: understand the issues of business ethics, understand the importance of business ethics, understand the importance of ethical decision-making in business, know how to use the tools to manage unethical beahaviour | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WIMiM_2-_null_K01 As a result of course, the student: will be capable of use in practice the acquired knowledge of business ethics, will be eager to spread the knowledge of business ethics, will be creative in the use of the tools to manage unethical behaviour. | 2,0 | |
3,0 | The student: will be capable of use in practice the acquired knowledge of business ethics, will be eager to spread the knowledge of business ethics, will be creative in the use of the tools to manage unethical behaviour | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- -Megone Ch., Robinson S.J., Case Histories in Business Ethics, Routledge, London and New York, 2002
- Michael M.L., Business Ethics: The Law of Rules, Harvard University, 2006