Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Administracja Centralna Uczelni - Wymiana międzynarodowa (S2)

Sylabus przedmiotu Monitoring of machine tools and machining processes:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Wymiana międzynarodowa
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta
Obszary studiów
Profil
Moduł
Przedmiot Monitoring of machine tools and machining processes
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Instytut Technologii Mechanicznej
Nauczyciel odpowiedzialny Andrzej Bodnar <Andrzej.Bodnar@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Andrzej Bodnar <Andrzej.Bodnar@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 4,0 ECTS (formy) 4,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język angielski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW2 30 2,00,60zaliczenie
laboratoriaL2 15 2,00,40zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Machine tools and cutting. Basics of measurements – sensors and methods.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1The lecture gives basic knowledge on theory and methods used for diagnosing machines, machine tools and cutting processes, their monitoring or supervision. Many practical examples of diagnostic processes and monitoring systems are presented. They are mainly connected with machine tools and machining processes. The course will give students basic knowledge necessary for developing simple monitoring systems.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Diagnostic data classification and different techniques of signal processing for failure or disturbance detection (e.g. FFT, STFT, WT, correlation, PCA etc.).15
15
wykłady
T-W-1Diagnostics and monitoring of systems and processes. Main concept. Role of system modelling. Selection of signals and signal processing. Symptoms. Classification problems. Limit values. Examples of monitoring algorithms. Failures in machine tool subsystems. Ccutting process disturbances. Cutting process and cutting tool monitoring problems. Practical applications – examples of machine tools monitoring, monitoring of cutting process stability, monitoring of rotating machinery.30
30

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1Doing laboratory works15
A-L-2Preparing reports12
A-L-3Studying books and internet sources20
47
wykłady
A-W-1Lectures30
A-W-2Prepering to tests12
A-W-3Studying books and Internet sources12
A-W-4Preparation to egzam6
60

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Lecture and laboratory

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Two term-time tests, laboratory reports.

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
WM-WIMiM_2-_null_W01
Students knows theory and methods used for diagnosing machines, machine tools and cutting processes, their monitoring or supervision. Knows many practical examples of diagnostic processes and monitoring systems, especially those connected with machine tools and machining processes.

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
WM-WIMiM_2-_null_U01
Students can effectively use monitoring systems.

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
WM-WIMiM_2-_null_K01
Students can cooperate in a team.

Literatura podstawowa

  1. Rowland J.R., Linear Control Systems. Modeling, analysis, and design, John Wiley, New York, 1986
  2. Clarence W. de Silva, Modeling and control of engineering systems, CRC Press/Taylor & Francis Group, 2009
  3. Natke H.G., Cempel C., Model-Aided Diagnosis of Mechanical Systems. Fundamentals, Detection, Localization, Assessment, Springer, Berlin, 1997

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Diagnostic data classification and different techniques of signal processing for failure or disturbance detection (e.g. FFT, STFT, WT, correlation, PCA etc.).15
15

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Diagnostics and monitoring of systems and processes. Main concept. Role of system modelling. Selection of signals and signal processing. Symptoms. Classification problems. Limit values. Examples of monitoring algorithms. Failures in machine tool subsystems. Ccutting process disturbances. Cutting process and cutting tool monitoring problems. Practical applications – examples of machine tools monitoring, monitoring of cutting process stability, monitoring of rotating machinery.30
30

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1Doing laboratory works15
A-L-2Preparing reports12
A-L-3Studying books and internet sources20
47
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Lectures30
A-W-2Prepering to tests12
A-W-3Studying books and Internet sources12
A-W-4Preparation to egzam6
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaWM-WIMiM_2-_null_W01Students knows theory and methods used for diagnosing machines, machine tools and cutting processes, their monitoring or supervision. Knows many practical examples of diagnostic processes and monitoring systems, especially those connected with machine tools and machining processes.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaWM-WIMiM_2-_null_U01Students can effectively use monitoring systems.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaWM-WIMiM_2-_null_K01Students can cooperate in a team.