Administracja Centralna Uczelni - Wymiana międzynarodowa (S2)
Sylabus przedmiotu Critical thinking:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Wymiana międzynarodowa | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | |||
Obszary studiów | — | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Critical thinking | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Instytut Fizyki | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Janusz Typek <Janusz.Typek@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 3,0 | ECTS (formy) | 3,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | angielski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | No prerequisites required. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | To increase the ability to reason well and to improve the analytical skills. |
C-2 | Students will be able to use elementary methods of building strong arguments. |
C-3 | Student will be able to understand the essential principles involved in the practice of reasoned decision making. |
C-4 | Student will be able to work in agroup and engage in discussion. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
T-W-1 | Reasoning from evidence: Fallacies and logic; Truth, knowledge and belief; Identifying flaws in the argument | 10 |
T-W-2 | Inductive and deductive reasoning | 5 |
T-W-3 | Evaluating sources of evidence | 5 |
T-W-4 | Scientific method and critical reasoning | 10 |
30 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
A-W-1 | Lecture attendance | 30 |
A-W-2 | Preparation for oral presentation | 30 |
A-W-3 | Preparation for writing essay. | 30 |
90 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Lecture |
M-2 | Discussion |
M-3 | Presentation |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Oral presentation |
S-2 | Ocena podsumowująca: Essay |
S-3 | Ocena formująca: Continuous assessment |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WIMiM_2-_null_W01 The student will be able to: recognise the arguments of specialist authors; locate arguments in key texts; recognise the difference between critical analysis and other kinds of writing (e.g. description). | — | — | C-1, C-2, C-3 | T-W-1, T-W-2 | M-1, M-3 | S-2, S-3 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WIMiM_2-_null_U01 The student will be able to: engage with the arguments used by both experts and their peers; produce better critical analytical writing of their own for marked assignments. | — | — | C-2 | T-W-2, T-W-3, T-W-4 | M-2 | S-1, S-3 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WIMiM_2-_null_K01 Student will be able to work in a group and be involved in discussion. | — | — | C-4 | T-W-2, T-W-3 | M-2 | S-3 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WIMiM_2-_null_W01 The student will be able to: recognise the arguments of specialist authors; locate arguments in key texts; recognise the difference between critical analysis and other kinds of writing (e.g. description). | 2,0 | |
3,0 | An essay will be accepted and graded at least 3. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WIMiM_2-_null_U01 The student will be able to: engage with the arguments used by both experts and their peers; produce better critical analytical writing of their own for marked assignments. | 2,0 | |
3,0 | Oral presentation will be accepted and graded at least 3.0 | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WIMiM_2-_null_K01 Student will be able to work in a group and be involved in discussion. | 2,0 | |
3,0 | Observation of students working in a group and involved in discussions will be graded at least 3.0 | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- T. Bowell and G. Kemp, Critical thinking: A concise guide, Routledge, 2005
- S. Cottrell, Critical thinking skills, Palgrave Ma cmillan, 2005
Literatura dodatkowa
- M. Cohen, Critical thinking skills for dummies, John Wiley and Sons, 2015