Administracja Centralna Uczelni - Wymiana międzynarodowa (S1)
Sylabus przedmiotu Human resources management:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Wymiana międzynarodowa | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | |||
Obszary studiów | — | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Human resources management | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Instytut Technologii Mechanicznej | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Tomasz Sobczak <Tomasz.Sobczak@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 6,0 | ECTS (formy) | 6,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | angielski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | There aren’t any |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Develop a working knowledge of Human Resources Management Link Human Resources Management theory with Human Resources Management practice Analyze Human Resources Management case studies |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
T-W-1 | The meaning and aims of human resources management (HRM) | 4 |
T-W-2 | Human resource planning | 2 |
T-W-3 | Recruitment and selection | 4 |
T-W-4 | Motivation | 4 |
T-W-5 | The importance of communication | 2 |
T-W-6 | Appraisal, training and counselling | 2 |
T-W-7 | Managing conflict | 4 |
T-W-8 | Handling people problems | 4 |
T-W-9 | Managing stress | 2 |
T-W-10 | Disciplinary handling | 2 |
30 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
A-W-1 | The participation in lectue | 28 |
A-W-2 | Written exam | 2 |
A-W-3 | Individual work in home (study case) | 150 |
180 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Self study, case study, lecture, discussion, movies |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Written exam |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WIMiM_1-_null_W01 As a result of course, the student should: give the definition of the management process, give the definition of the organization, characterize the role of leadership, give the definition of leadership, know the stages of delegation process | — | — | C-1 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-W-9, T-W-10 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WIMiM_1-_null_U01 As a result of course, the student should: understand the issues of human resources management in the organization, know how to use of basic methods and techniques of human resources management, be able to apply relevant theories of managing people in the organization, be prepared to put into practice the basic theory of motivation, know how to use the methods and techniques of conflict resolution in the organization, be able to put in practice techniques for reducing stress; | — | — | C-1 | — | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WIMiM_1-_null_K01 As a result of course, the student: will be creative in the use of proper tools of human resources management, will be capable of use in practice the acquired knowledge of human resources management, will be eager to spread the knowledge of organization and management | — | — | C-1 | — | M-1 | S-1 |
Literatura podstawowa
- M. Armstrong, The Handbook of Human Resource Management Practice, Kogan Page, 2003
- M. Dale, Successful Recruitment and Selection. A Practical Guide for Managers, Kogan Page, 1995
Literatura dodatkowa
- Rae L., Planning and Designing Training Programmes, Aldershot, Hampshire, 1997
- Poels F., Job Evaluation and Remunaration Strategies, Kogan Page, 1997