Administracja Centralna Uczelni - Wymiana międzynarodowa (S1)
Sylabus przedmiotu Nanomaterials:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Wymiana międzynarodowa | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | |||
Obszary studiów | — | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Nanomaterials | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Instytut Inżynierii Materiałowej | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Anna Biedunkiewicz <Anna.Biedunkiewicz@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Paweł Figiel <Pawel.Figiel@zut.edu.pl>, Sebastian Fryska <Sebastian.Fryska@zut.edu.pl>, Paweł Kochmański <Pawel.Kochmanski@zut.edu.pl>, Magdalena Kwiatkowska <Magdalena.Kwiatkowska@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 3,0 | ECTS (formy) | 3,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | angielski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Basic knowledge of the chemical composition, structure, materials and physicochemical changes. Basic knowledge of the materials testing. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Making students knowledge about the nanomaterials, nanocomposites and advanced technologies of their manufacturing and investigation. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
T-W-1 | Nanoparticles, nanomaterials, nanocomposites - definitions and fundamental classification. Materials Science at the nanoscale. Synthesis and properties of nanostructural coatings. Manufacturing processes. Sintering of nanoceramics. Nanoceramics. Nanocomposites. Mechanical and nanomechanical properties. | 7 |
T-W-2 | Polymer nanocomposites: definitions, structures, key factors, application potential. Nanofillers to polymers: classification, structures, physical properties. The effects of nanofillers on polymer systems. | 15 |
T-W-3 | Characterization tools. Direct Methods: optical, electron, and scanning probe microscopy. Indirect methods: diffraction techniques for periodic structures. | 8 |
30 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
A-W-1 | Participation in lectures . | 30 |
A-W-2 | Participation in consultations. | 2 |
A-W-3 | Preparing to pass written exam based on the indicated literature and other sources of knowledge | 2 |
34 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Informative lecture with audiovisual aids, ie. educational movies, computer presentations . |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: After participation in lecture the student proceeds to pass a written exam and receive a passing grade. |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM_1-_null_W01 Student has widened knowledge about nanomaterials science and methods of manufacturing or synthsis selected nanomaterials. Student has widened knowledge about methods and tools used for nanomaterials characterization. | — | — | — | — | — | — |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM_1-_null_U01 Students can use sources of literature, seek and follow the development of new technologies, advanced materials and methods their indentification. | — | — | — | — | — | — |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM_1-_null_K01 Student has awareness that nanotechnology makes it possible to achieve very large effects with a minimal amount of material and that applicability to some products is limited from enviromental point of view. | — | — | — | — | — | — |
Literatura podstawowa
- Brechignac C., Houdy P., Lahmani M., Nanomaterials and Nanochemistry, Springer, Berlin, Heidelberg, New York, 2007
- Y.Gogotsi, Nanomaterials Handbook, CRC Taylor &Francis, 2006
- Klein L.C., Processing of nanostructured sol-gel materials [in] Edelstein A.S., Cammarata R.C. (ed.), Nanomaterials: synthesis, properties and applications, Institute of Physics Publishing, Bristol, Filadelfia, 1996
- Gupta R.K., Kennel E., Polymer nanocomposites handbook, CRC Press, 2008
- Mai Y.W., Yu Z-Z., Polymer nanocomposites, CRC Press, 2006
- Wang Z., L., Characterization of nanophase materials, Wiley-VCH, Weinheim, 2000
- Kny E., Nanocomposite materials, Trans Tech. Pub.Ltd, Zurich, Enfield, 2009