Administracja Centralna Uczelni - Wymiana międzynarodowa (S1)
Sylabus przedmiotu Corporate Social Responsibility (CSR):
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Wymiana międzynarodowa | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | |||
Obszary studiów | — | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Corporate Social Responsibility (CSR) | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Marketingu | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Joanna Hernik <joanna.hernik@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 4,0 | ECTS (formy) | 4,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | angielski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | No requirements |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | This module provides an overview of corporate social responsibility (CSR) and responsible investment, focusing on today's interplay between large corporations and governments, intergovernmental institutions, investors and non-governmental organizations (NGOs). |
C-2 | Over the past several decades many factors have contributed to increased expectations for corporations to adopt CSR programs as governments have reduced their regulatory and ownership roles in favor of market-based approaches. |
C-3 | Advocates have seen CSR as a means of addressing governance gaps where government is weak. |
C-4 | Having completed the course students should understand the essence of CSR as well as its importance in modern society. Should also assess CSR from different perspectives. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
T-W-1 | Complexity of CSR | 2 |
T-W-2 | Evolution of CSR | 2 |
T-W-3 | Social and cultural factors shaping CSR | 2 |
T-W-4 | The role of business in society | 2 |
T-W-5 | The strategic lens: vision, mission, strategy and tactics | 2 |
T-W-6 | CSR and competitive advantage | 2 |
T-W-7 | Corporate tax avoidance vs. responsibility | 2 |
T-W-8 | The environment and business responsibility | 2 |
T-W-9 | Corporate philanthropy | 2 |
T-W-10 | CSR and economic development | 2 |
20 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
A-W-1 | prezentacja zagadnień w oparciu o case study | 20 |
A-W-2 | uczestnictwo w wykładach | 20 |
A-W-3 | przygotowanie do zajęc | 80 |
120 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Lectures with case studies |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Participation in discussion forums, reflection exercises/homework - continuous assessment |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WEKON_1-_null_W01 1. student is able to forecast processes and socio-economic phenomena related to business responsibility 2. has the ability to analyze proposed solutions, suggests appropriate elucidations 3. is able to analyze properly problems of CSR 4. can prepare a CSR program for a company 5. can cooperate in a group | — | — | C-1, C-3 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-W-9, T-W-10 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WEKON_1-_null_U01 a student knows how to create CRS conception for business | — | — | — | — | — | — |
WM-WEKON_1-_null_U02 a student creates conception of CSR for business | — | — | — | — | — | — |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WEKON_1-_null_K01 the awareness of long life learning | — | — | C-1, C-2 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-W-9, T-W-10 | M-1 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WEKON_1-_null_W01 1. student is able to forecast processes and socio-economic phenomena related to business responsibility 2. has the ability to analyze proposed solutions, suggests appropriate elucidations 3. is able to analyze properly problems of CSR 4. can prepare a CSR program for a company 5. can cooperate in a group | 2,0 | |
3,0 | Student correctly defines some concepts of corporate social responsibility | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WEKON_1-_null_U01 a student knows how to create CRS conception for business | 2,0 | |
3,0 | a student creates a conception of CSR for business | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
WM-WEKON_1-_null_U02 a student creates conception of CSR for business | 2,0 | |
3,0 | a student creates conception of CSR for business | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WEKON_1-_null_K01 the awareness of long life learning | 2,0 | |
3,0 | a student is aware of the importance of long life learning | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Haynes, Corporate Social Responsibility. A research handbook, Routlege, London, 2013
Literatura dodatkowa
- Werther, Candler, Strategic corporate responsibility, Thousand Oaks, 2011