Administracja Centralna Uczelni - Wymiana międzynarodowa (S2)
Sylabus przedmiotu EM Fields Effects in Living Organisms:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Wymiana międzynarodowa | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | |||
Obszary studiów | — | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | EM Fields Effects in Living Organisms | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Elektroenergetyki i Napędów Elektrycznych | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Michał Zeńczak <Michal.Zenczak@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | angielski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Mathematics |
W-2 | Physics |
W-3 | Theoretical electrical engineering |
W-4 | Theory of electromagnetic fields |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | To provide up to date knowledge on bioelectromagnetism, electromagnetic fields in natural environment and interaction of living systems with electromagnetic fields |
C-2 | To develop skills in designing of electric power engineering structures according to standards for electromagnetic fields in natural and occupational environment. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | Measurements of EM fields | 4 |
T-L-2 | Computer simulations in EM fields | 6 |
T-L-3 | Designing electric power engineering structures according to standards for EM fields | 5 |
15 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Basis of theory of electromagnetic fields in application for biology | 4 |
T-W-2 | Natural and technical sources of electromagnetic fields | 2 |
T-W-3 | Standards for electromagnetic fields | 2 |
T-W-4 | Electrical properties of living master | 2 |
T-W-5 | Electromagnetic fields inside living systems | 1 |
T-W-6 | Mechanism of interaction of non-ionising electromagnetic fields with living systems | 4 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | Uczestnictwo w zajęciach | 15 |
A-L-2 | Przygotowanie sprawozdań | 15 |
30 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Uczestnictwo w zajęciach | 15 |
A-W-2 | Uzupełnianie wiedzy z literatury | 10 |
A-W-3 | Przygotowanie do zaliczenia | 5 |
30 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład informacyjny |
M-2 | Wykład problemowy |
M-3 | Pokaz |
M-4 | Ćwiczenia laboratoryjne |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Continuous assessment in laboratory |
S-2 | Ocena formująca: Final test on the end of lectures |
Literatura podstawowa
- Bronzino J.D., Biomedical Engineering Handbook, CRC Press, IEEE Press, New York, 1995
- Polk C., Postow E., CRC Handbook of biological effects of electromagnetic fields, CRC Press, Boca Raton, Florida, 1986
Literatura dodatkowa
- Carstensen E., Biological effects of transmission line fields, Elsevier, New York, Amsterdam, London, 1987
- Wadas, Biomagnetism, PWN, Warsaw, 1978
- Malmivuo J., Plonsey R., Bioelectromagnetism, Oxford University Press, Oxford, 1995