Administracja Centralna Uczelni - Wymiana międzynarodowa (S2)
Sylabus przedmiotu General Genetics:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Wymiana międzynarodowa | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | |||
Obszary studiów | — | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | General Genetics | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Genetyki i Ogólnej Hodowli Zwierząt | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Daniel Polasik <Daniel.Polasik@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 4,0 | ECTS (formy) | 4,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | angielski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Basics of molecular biology and biochemistry |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Get knowledge about inheritance of traits |
C-2 | Training and practice in methods using in molecular genetics |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | Genetic and physical mapping | 2 |
T-L-2 | Population genetics | 3 |
T-L-3 | DNA analysis methods and their practical use | 10 |
15 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | History of genetics and terms using in genetics | 2 |
T-W-2 | Inheritance of quantitative and qualitative traits | 5 |
T-W-3 | Structure of DNA and chromosomes. | 2 |
T-W-4 | Genes and genetic code | 2 |
T-W-5 | Mutations and other sources of biodiversity | 2 |
T-W-6 | Genes expression and their regulation | 2 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | Participation to classess | 15 |
A-L-2 | Solving and calculating problems | 20 |
A-L-3 | Study of recommended literature | 20 |
A-L-4 | Consultation | 5 |
60 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Participation to lectures | 15 |
A-W-2 | Study of recommended literature | 18 |
A-W-3 | Consultations | 5 |
A-W-4 | Preparing for the test | 20 |
A-W-5 | Writing the test | 2 |
60 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Invormative lectures with multimedia presentations |
M-2 | Laboratory works |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Writing test |
S-2 | Ocena formująca: Assessment of student activity and preparing for classes |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WBiHZ_2-_null_W01 Student defines the mechanisms of traits inheritance and indicates the sources of genetic variability | — | — | C-1 | T-L-1, T-L-2, T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WBiHZ_2-_null_U01 Student is able to solve genetic problems and gained experience in basic molecular methods | — | — | C-2 | T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-W-2 | M-2 | S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WBiHZ_2-_null_K01 Student is aware of benefits and dangers resulting from achievements in modern genetics | — | — | C-1, C-2 | T-L-3, T-W-1, T-W-5 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WBiHZ_2-_null_W01 Student defines the mechanisms of traits inheritance and indicates the sources of genetic variability | 2,0 | |
3,0 | Student knows the terms using in genetics as well as basic mechanisms of traits inheritance | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WBiHZ_2-_null_U01 Student is able to solve genetic problems and gained experience in basic molecular methods | 2,0 | |
3,0 | Student solves easy genetic crosswords and gained experience in basic laboratory methods | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WBiHZ_2-_null_K01 Student is aware of benefits and dangers resulting from achievements in modern genetics | 2,0 | |
3,0 | Student gives a few practical examples of genetics applications | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- E. Passarge, Color Atlas of Genetics, Thieme Medical Publishers, 2012
- H. Fletcher, I. Hickey, BIOS Instant Notes in Genetics, Garland Science, 2012
Literatura dodatkowa
- J. E. Krebs, E. S. Goldstein, S. T. Kilpatrick, Lewin's GENES XI, Jones & Bartlett Publishers, 2014