Administracja Centralna Uczelni - Wymiana międzynarodowa (S1)
Sylabus przedmiotu Basic timber structures:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Wymiana międzynarodowa | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | |||
Obszary studiów | — | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Basic timber structures | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Budownictwa Ogólnego | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Rafał Nowak <Rafal_Nowak@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Rafał Nowak <Rafal_Nowak@zut.edu.pl>, Szymon Skibicki <Szymon.Skibicki@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 5,0 | ECTS (formy) | 5,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | angielski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Strength of materials (basic) |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Basic knowledge of timber structural engineering |
C-2 | Basic knowledge of European Standards for timber structures |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
T-P-1 | Design and detailing of basic timber elements | 30 |
30 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Introduction to timber structure. The structure of timber. Types of timber and engineered wood products. Natural characteristics of timber. Mechanical and technological properties. | 6 |
T-W-2 | Basic types of timber structure. | 2 |
T-W-3 | Introduction to Eurocodes (general structure, Basis of structural design and design of timber structures). | 6 |
T-W-4 | The behaviour and design of timber elements such as beam, rafter, purlin. | 4 |
T-W-5 | Basic of design timber trusses. | 4 |
T-W-6 | Design of Connections. | 4 |
T-W-7 | Basis design of Glued Laminated Members. Basis design of Composite Timber. | 4 |
30 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
A-P-1 | Design workshop | 30 |
A-P-2 | Individual student work | 60 |
90 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Participation in classes | 30 |
A-W-2 | Individual student work | 30 |
60 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Lectures |
M-2 | Design workshop |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Written exam |
S-2 | Ocena podsumowująca: Project works |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WBiA_1-_null_W01 Student knows European Standards for timber structures | — | — | C-1, C-2 | — | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WBiA_1-_null_U01 Student can set up the loading acting on structure according to European Standards | — | — | C-1, C-2 | — | M-2 | S-2 |
WM-WBiA_1-_null_U02 Student can design of simple timber structure | — | — | C-1, C-2 | — | M-2 | S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WBiA_1-_null_K01 Student understand rule of design of timber structures | — | — | C-1, C-2 | — | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WBiA_1-_null_W01 Student knows European Standards for timber structures | 2,0 | |
3,0 | Students knowsk European Standards for timber structures | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WBiA_1-_null_U01 Student can set up the loading acting on structure according to European Standards | 2,0 | |
3,0 | Student: - can set up the loading acting on structure according to European Standards | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
WM-WBiA_1-_null_U02 Student can design of simple timber structure | 2,0 | |
3,0 | Student can design of simple timber structure | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WBiA_1-_null_K01 Student understand rule of design of timber structures | 2,0 | |
3,0 | Student understand rule of design of timber structures | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Ozelton, E.C., Baird, J. A., Timber Designers’ Manual, Blackwell Publishing, 2006
- Porteous, J., Kermani, A., Structural Timber Design to Eurocode 5, Blackwell Publishing, 2007
- EN 1990: Eurocode - Basis of structural design, 2011
- Eurocode 1: Actions of structures, parts: EN 1991-1-1; EN 1991-1-3; EN 1991-1-4, 2011
- EN 19951-1: Eurocode 5: Design of timber structures, 2011
Literatura dodatkowa
- Hugues, T., Steiger L., Weber, J., Timber Construction. Details. Products. Case studies., 2011