Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Administracja Centralna Uczelni - Wymiana międzynarodowa (S1)

Sylabus przedmiotu Project Management II:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Wymiana międzynarodowa
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta
Obszary studiów
Profil
Moduł
Przedmiot Project Management II
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Zespół Dydaktyczny Ekonomiki, Organizacji i Zarządzania w Budownictwie
Nauczyciel odpowiedzialny Krzysztof Tracz <Krzysztof.Tracz@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Magdalena Bochenek <Magdalena.Bochenek@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 6,0 ECTS (formy) 6,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język angielski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW2 30 3,00,50zaliczenie
ćwiczenia audytoryjneA2 30 3,00,50zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Ukonczony kurs z zarządzania procesem inwestycyjnym I
W-2ukończony kurs z organizacji i kierowania budową I
W-3ukończony kurs z systemów zarządzania jakością

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zdobycie wiedzy na temat organizacji i rozpoczęcia procesu inwsetycyjnego w budownictwie
C-2Umiejętność zarzadzania czasem realizacji inwestycji

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Network schedules for the whole life-cycle of the Project,4
T-A-2Development of Project Management Plan (PMP) for construction process,6
T-A-3Project costs control in the whole life cycle,4
T-A-4Calculation of project activities progress by means of Percentage Complete method,3
T-A-5Earned Value Method with regards to all stages of Project,10
T-A-6Control of project execution,3
30
wykłady
T-W-1The life cycle of construction Project,2
T-W-2Basic functions of Employer in construction process,2
T-W-3The principles of time management in various stages of construction process,2
T-W-4The principles of Project Management Plan development,6
T-W-5Basic concepts and definitions of the Leadership4
T-W-6Project team organisation,2
T-W-7Responsibility Allocation Matrix (RAM) of Project - trainning, certificates, up-grading,2
T-W-8The scope of project technical dokumentation in comparison of execution effectiveness,2
T-W-9Trends` analysis of Activities progress with regards to base-line Plan,2
T-W-10Financial analysis of project progress during execution stage - Earned Value Method6
30

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1uczestnictwo w zajęciach30
A-A-2Studia literaturowe, przyswojenie wiedzy z wykladow i ćwiczeń25
A-A-3Przygotowanie do poszczególnych tematów ćwiczeń audytoryjnych17
A-A-4Przygotowanie do zaliczenia15
A-A-5zazaliczenie ćwiczeń2
89
wykłady
A-W-1uczestnictwo w zajęciach30
A-W-2Samodzielne analizowanie tresci wykladów15
A-W-3Studia literaturowe23
A-W-4Przygotowanie do egzaminu20
A-W-5Egzamin2
90

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1wykład informacyjny
M-2metoda przypadków

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: sprawdzenie poprawności rozwiązań dla poszczególnych przypadków omawianych w trakcie ćwiczeń audytoryjnych
S-2Ocena podsumowująca: egzamin testowy i zaliczenie pisemne ćwiczeń audytoryjnych

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
WM_1-_null_W01
Rozpoznaje potrzeby zasobów niezbędnych do realizacji inwestycji, definiuje i kontrolujekosztybudowy zgodnie z harmonogramem
C-1, C-2T-W-6, T-W-1, T-W-9, T-A-1, T-A-4, T-A-6M-1, M-2S-2

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
WM_1-_null_U01
Tworzy zespół do realizacji projektu budowlanego, sporządza harmonogram działań inwestycyjnych.
C-1T-W-6, T-W-7M-1S-2

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
WM_1-_null_K01
Jest świadomy zachowania w sposób profesjonalny, jest zdolny do podejmowania decyzji w zakresie usprawnienia procesu inwestycyjnego.
C-1, C-2T-W-7, T-A-6M-1, M-2S-2, S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
WM_1-_null_W01
Rozpoznaje potrzeby zasobów niezbędnych do realizacji inwestycji, definiuje i kontrolujekosztybudowy zgodnie z harmonogramem
2,0
3,0Rozwiązuje test w 60% , rozpoznaje zasoby ludzkie, materiałowe i sprzętowe niezbędne do realizacji inwestycji
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
WM_1-_null_U01
Tworzy zespół do realizacji projektu budowlanego, sporządza harmonogram działań inwestycyjnych.
2,0
3,0Potrafi określić skład zespołu do realizowanego projektu budowlanego
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
WM_1-_null_K01
Jest świadomy zachowania w sposób profesjonalny, jest zdolny do podejmowania decyzji w zakresie usprawnienia procesu inwestycyjnego.
2,0
3,0Ma świadomość posiadania wiedzy lecz nie potrafi wykorzystać jej w dostatecznym stopniu
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Kerzner Harold, Project Management - A system approach to planning, scheduling and control, John Wiley &Sons, 2003
  2. Kerzner Harold, Advanced Project Management – edycja polska, John Wiley &Sons, 2004
  3. Rory Burke, Project management – planning and control, John Wiley &Sons, 1993

Literatura dodatkowa

  1. Praca zbiorowa, Zarządzanie budową, Poltext, Warszawa, 2009
  2. Praca zbiorowa, Podstawy zarządzania nieruchomościami, Poltext, Warszawa, 2009
  3. Hamrol A., Mantura W., Zarządzanie jakością Teoria i Praktyka, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa, 2005

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Network schedules for the whole life-cycle of the Project,4
T-A-2Development of Project Management Plan (PMP) for construction process,6
T-A-3Project costs control in the whole life cycle,4
T-A-4Calculation of project activities progress by means of Percentage Complete method,3
T-A-5Earned Value Method with regards to all stages of Project,10
T-A-6Control of project execution,3
30

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1The life cycle of construction Project,2
T-W-2Basic functions of Employer in construction process,2
T-W-3The principles of time management in various stages of construction process,2
T-W-4The principles of Project Management Plan development,6
T-W-5Basic concepts and definitions of the Leadership4
T-W-6Project team organisation,2
T-W-7Responsibility Allocation Matrix (RAM) of Project - trainning, certificates, up-grading,2
T-W-8The scope of project technical dokumentation in comparison of execution effectiveness,2
T-W-9Trends` analysis of Activities progress with regards to base-line Plan,2
T-W-10Financial analysis of project progress during execution stage - Earned Value Method6
30

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1uczestnictwo w zajęciach30
A-A-2Studia literaturowe, przyswojenie wiedzy z wykladow i ćwiczeń25
A-A-3Przygotowanie do poszczególnych tematów ćwiczeń audytoryjnych17
A-A-4Przygotowanie do zaliczenia15
A-A-5zazaliczenie ćwiczeń2
89
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1uczestnictwo w zajęciach30
A-W-2Samodzielne analizowanie tresci wykladów15
A-W-3Studia literaturowe23
A-W-4Przygotowanie do egzaminu20
A-W-5Egzamin2
90
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaWM_1-_null_W01Rozpoznaje potrzeby zasobów niezbędnych do realizacji inwestycji, definiuje i kontrolujekosztybudowy zgodnie z harmonogramem
Cel przedmiotuC-1Zdobycie wiedzy na temat organizacji i rozpoczęcia procesu inwsetycyjnego w budownictwie
C-2Umiejętność zarzadzania czasem realizacji inwestycji
Treści programoweT-W-6Project team organisation,
T-W-1The life cycle of construction Project,
T-W-9Trends` analysis of Activities progress with regards to base-line Plan,
T-A-1Network schedules for the whole life-cycle of the Project,
T-A-4Calculation of project activities progress by means of Percentage Complete method,
T-A-6Control of project execution,
Metody nauczaniaM-1wykład informacyjny
M-2metoda przypadków
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: egzamin testowy i zaliczenie pisemne ćwiczeń audytoryjnych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Rozwiązuje test w 60% , rozpoznaje zasoby ludzkie, materiałowe i sprzętowe niezbędne do realizacji inwestycji
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaWM_1-_null_U01Tworzy zespół do realizacji projektu budowlanego, sporządza harmonogram działań inwestycyjnych.
Cel przedmiotuC-1Zdobycie wiedzy na temat organizacji i rozpoczęcia procesu inwsetycyjnego w budownictwie
Treści programoweT-W-6Project team organisation,
T-W-7Responsibility Allocation Matrix (RAM) of Project - trainning, certificates, up-grading,
Metody nauczaniaM-1wykład informacyjny
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: egzamin testowy i zaliczenie pisemne ćwiczeń audytoryjnych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Potrafi określić skład zespołu do realizowanego projektu budowlanego
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaWM_1-_null_K01Jest świadomy zachowania w sposób profesjonalny, jest zdolny do podejmowania decyzji w zakresie usprawnienia procesu inwestycyjnego.
Cel przedmiotuC-1Zdobycie wiedzy na temat organizacji i rozpoczęcia procesu inwsetycyjnego w budownictwie
C-2Umiejętność zarzadzania czasem realizacji inwestycji
Treści programoweT-W-7Responsibility Allocation Matrix (RAM) of Project - trainning, certificates, up-grading,
T-A-6Control of project execution,
Metody nauczaniaM-1wykład informacyjny
M-2metoda przypadków
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: egzamin testowy i zaliczenie pisemne ćwiczeń audytoryjnych
S-1Ocena formująca: sprawdzenie poprawności rozwiązań dla poszczególnych przypadków omawianych w trakcie ćwiczeń audytoryjnych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Ma świadomość posiadania wiedzy lecz nie potrafi wykorzystać jej w dostatecznym stopniu
3,5
4,0
4,5
5,0