Administracja Centralna Uczelni - Wymiana międzynarodowa (S1)
Sylabus przedmiotu Sustainable Water Management:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Wymiana międzynarodowa | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | |||
Obszary studiów | — | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Sustainable Water Management | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Inżynierii Sanitarnej | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Dorota Stocka <Dorota.Stocka@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Dorota Stocka <Dorota.Stocka@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 3,0 | ECTS (formy) | 3,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | angielski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Basic Hydrology and hydraulics. |
W-2 | Level S1 Civil Engineering |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Upon successful completion of this course, the student will be able to: - understand the need for sustainable water management - understand the concept of sustainability and sustainable land development - describe the impact of urban development on the hydrologic sycle and water quality of watersheds and sub-watersheds. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
T-P-1 | Preparing a conceptual plan of sustainable water management on a single residential lot. | 15 |
15 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Introduction to the concept of sustainability and the idea of sustainable water management. | 4 |
T-W-2 | Introduction to the non-traditional "green" infrastructure in water management. | 5 |
T-W-3 | Introduction to the major green infrastructure design considerations: environmental protection, stream habitat protection, protection of soils and vegetation, pollution prevention planning, sustainable urban landscape, and subsurface utility engineering. | 6 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
A-P-1 | Taking active role during the project classes | 15 |
A-P-2 | Project preparation | 25 |
A-P-3 | Consultations | 1 |
A-P-4 | Preparation to the project approval process | 3 |
A-P-5 | Obtaining the project/design approval | 1 |
45 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Active participance in lectures | 15 |
A-W-2 | Studying the books and guidelines on sustainability. | 30 |
45 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Lecture |
M-2 | Presentations and video movies |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Obtaining grade for project work |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WBiA_1-_??_U01 Upon successful completion of this course, the student will be able to: - understand the need for sustainable water management - understand the concept of sustainability and sustainable land development - describe the impact of urban development on the hydrologic cycle and water quality | — | — | — | — | — | — |
Literatura podstawowa
- Vallero, Daniel; Brasier Chris, Sustainable Design - The Science of Sustainability and Green Engineering, John Willey & Sons, 2008
- Develop with Care 2012. Environmental Guidelines for Urban and Rural Land Development in BC, Canada, 2012, on-line pdf document
Literatura dodatkowa
- ASCE, Standard Guidelines for the Design of Urban Stormwate Systems, ASCE/EWRI 45-05, ASCE, Reston, Virginia, US, 2006
- Blake, Leslie S., Civil Engineer's Reference Book, Taylor & Francis, 1989, 4th Edition