Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Technologii i Inżynierii Chemicznej - Technologia chemiczna (S2)
specjalność: Technologia podstawowej syntezy organicznej

Sylabus przedmiotu Seminarium dyplomowe:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Technologia chemiczna
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister inżynier
Obszary studiów nauki techniczne, studia inżynierskie
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Seminarium dyplomowe
Specjalność Technologia leków i pestycydów
Jednostka prowadząca Instytut Technologii Chemicznej Organicznej
Nauczyciel odpowiedzialny Agnieszka Wróblewska <Agnieszka.Wroblewska@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Marcin Bartkowiak <Marcin.Bartkowiak@zut.edu.pl>, Zbigniew Czech <psa_czech@wp.pl>, Małgorzata Dzięcioł <Malgorzata.Dzieciol@zut.edu.pl>, Elżbieta Huzar <Elzbieta.Huzar@zut.edu.pl>, Ewa Janus <Ewa.Janus@zut.edu.pl>, Monika Kowalewska <Monika.Kowalewska@zut.edu.pl>, Halina Kwiecień <Halina.Kwiecien@zut.edu.pl>, Grzegorz Lewandowski <Grzegorz.Lewandowski@zut.edu.pl>, Eugeniusz Milchert <Eugeniusz.Milchert@zut.edu.pl>, Paula Ossowicz-Rupniewska <Paula.Ossowicz@zut.edu.pl>, Robert Pełech <Robert.Pelech@zut.edu.pl>, Magdalena Urbala <Magdalena.Urbala@zut.edu.pl>, Alicja Wodnicka <Alicja.Wodnicka@zut.edu.pl>, Agnieszka Wróblewska <Agnieszka.Wroblewska@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 10,0 ECTS (formy) 10,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
seminariaS3 45 10,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1umiejetnośc korzystania z programów komputerowych (Word, Power Point, ChemDrow lub pokrewnych)
W-2znajomość języka angielskiego

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1zapoznanie studentów z zasadami tworzenia tekstów technicznych, przygotowania i prowadzenia prezentacji
C-2ukształtowanie umiejętnośći logicznego i treściwegp przedstawiania literatury, postepu pracy badawczej i formułowania właściwych wniosków
C-3ukształtowanie umiejętności dostrzegania i formułowania problemów związanych z praca badawczą i prowadzenia dyskusji

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
seminaria
T-S-1Przedstawienie przez studenta w formie prezentacji poszczególnych etapów wykonywanej pracy dyplomowej: przeglądu literatury związanej z tematyka pracy dyplomowej, postepu w pracy eksperymentalnej oraz wyników i wniosków z wykonanych badań. Dyskusja nad rozwiązaniem problemów zaistniałych podczas wykonywania badań45
45

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
seminaria
A-S-1uczestnictwo w seminarium45
A-S-2opracowanie i przygotowanie prezentacji z przeglądu literatury90
A-S-3przygotowanie prezentacji z postepów pracy90
A-S-4przygotowanie i przedstawienie w formie prezentacji wyników i wniosków z badańp60
A-S-5konsultacje z prowadzącym15
300

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1metody aktywizujące, seminarium dyplomowe, dyskusja

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: ocena prezentacji i aktywności na seminarium

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TCH_2A_D04-14_W01
ma wiedzę na temat opisanych w literaturze metod syntezy, stosowanych technikach, narzędiziach i materiałach oraz kierunkach rozwoju i właściwościach półproduktów i produktów z zakresu technologii leków i pestycydów l
TCH_2A_W11, TCH_2A_W12, TCH_2A_W13C-1, C-2, C-3T-S-1M-1S-1

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TCH_2A_D04-14_U01
potrafi wykorzystać posiadana wiedzę z literatury do analizy i oceny rozwiązań technicznych stosowanych w róznych procesach technologicznych realizowanych w zakresie produkcji leków i pestycydów
TCH_2A_U11, TCH_2A_U12, TCH_2A_U13, TCH_2A_U16, TCH_2A_U18C-1, C-2, C-3T-S-1M-1S-1
TCH_2A_D04-14_U02
potrafi przygotowac i przedstawiić w języku polskim ustne prezentacje dotyczące przeglądu literatury i określonych zagadnień związanych z technologią leków i pestycydów,
TCH_2A_U05C-1, C-2, C-3T-S-1M-1S-1

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TCH_2A_D04-14_K01
rozumie cel i potrzebę rozwiązania okreslonego problemu badawczego, zaproponować i zrelizowac jego rozwiązanie i przedstawić to innym, w formie prezentacji i/lub publikacji
TCH_2A_K01, TCH_2A_K02C-1, C-2, C-3T-S-1M-1S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TCH_2A_D04-14_W01
ma wiedzę na temat opisanych w literaturze metod syntezy, stosowanych technikach, narzędiziach i materiałach oraz kierunkach rozwoju i właściwościach półproduktów i produktów z zakresu technologii leków i pestycydów l
2,0nie spełnia kryteriów okreslonych dla oceny 3,0
3,0potrafi przedstawiić opisane w literaturze metod syntezy, właściwościach półproduktów i produktów z zakresu technologii leków i pestycydów
3,5potrafi przedstawiić opisane w literaturze metod syntezy, stosowane techniki, i właściwości półproduktów i produktów z zakresu technologii leków i pestycydów
4,0potrafi przedstawiić opisane w literaturze metod syntezy, stosowane techniki, i właściwości półproduktów i produktów z zakresu technologii leków i pestycydów, wskazać kierunki rozwoju
4,5potrafi przedstawiić opisane w literaturze metod syntezy, stosowane techniki, i właściwości półproduktów i produktów z zakresu technologii leków i pestycydów, wskazac kierunki rozwoju, zmniejszania zagrożen dla środowiska
5,0potrafi przedstawiić opisane w literaturze metod syntezy, stosowane techniki, i właściwości półproduktów i produktów z zakresu technologii leków i pestycydów, wskazac kierunki rozwoju, zmniejszania zagrożen dla środowiska, sformułować właściwe wnioski

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TCH_2A_D04-14_U01
potrafi wykorzystać posiadana wiedzę z literatury do analizy i oceny rozwiązań technicznych stosowanych w róznych procesach technologicznych realizowanych w zakresie produkcji leków i pestycydów
2,0nie spełnia kryteriów okreslonych dla oceny 3,0
3,0potrafi przeprowadzic analize danych literaturowych dotyczących badań
3,5potrafi przeprowadzic analize danych literaturowych dotyczących badań i wykorzystac je w planowaniu procesów technologicznych, wyborze metod oczyszczania i analizy produktów
4,0potrafi przeprowadzic analize danych literaturowych dotyczących badań i wykorzystac je w planowaniu procesów technologicznych, wyborze metod oczyszczania i analizy produktów oraz w wyborze surowców
4,5potrafi przeprowadzic analize danych literaturowych dotyczących badań i wykorzystac je w planowaniu procesów technologicznych, wyborze metod oczyszczania i analizy produktów oraz w wyborze surowców
5,0potrafi przeprowadzic analize danych literaturowych dotyczących badań i wykorzystac je w planowaniu procesów technologicznych, wyborze metod oczyszczania i analizy produktów oraz w wyborze surowców, sformułowac właściwe wnioski
TCH_2A_D04-14_U02
potrafi przygotowac i przedstawiić w języku polskim ustne prezentacje dotyczące przeglądu literatury i określonych zagadnień związanych z technologią leków i pestycydów,
2,0nie spełnia kryteriów określonych dla oceny 3,0
3,0potrafi przygotować conajmniej 2 prezentacje, dotyczące przeglądu literatury i postepów pracy dyplomowej
3,5potrafi przygotować kilka prezentacji, dotyczących przeglądu literatury i poszczególnych etapów pracy dyplomowej, omówienia wyników i sformułowania właściwych wnosków
4,0potrafi przygotować kilka prezentacji, dotyczących przeglądu literatury i poszczególnych etapów pracy dyplomowej, omówienia wyników i sformułowania właściwych wnosków
4,5potrafi przygotować klka prezentacji, dotyczących przeglądu literatury i poszczególnych etapów pracy dyplomowej, omówienia wyników i sformułowania właściwych wnosków, przedstawienia problemów i spsobów ich rozwiążania w dalszych badaniach
5,0potrafi przygotowac kilka prezentacji, dotyczących przeglądu literatury i poszczególnych etapów pracy dyplomowej, omówienia wyników i sformułowania właściwych wnosków, przedstawienia problemów i spsobów ich rozwiążania w dalszych badaniach, z podkresleniem zagadnień związanych ochrona środowiska

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TCH_2A_D04-14_K01
rozumie cel i potrzebę rozwiązania okreslonego problemu badawczego, zaproponować i zrelizowac jego rozwiązanie i przedstawić to innym, w formie prezentacji i/lub publikacji
2,0
3,0potrafi w spsob jasny i treściwy sformułować cel badań, plan ich realizacji, postępy pracy, ich wyniki oraz wnioski i przedstawic je w formie prezentacji
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. A. Zejca., M. Gorczzyca, " Chemia Leków", PZWL, Warszawa, 1998, I
  2. A. Kleemann, J. Engel, "Pharamaceutical Substances. syntheses, Patents , Applications", Thieme, Stuuttgard, 2001, IV
  3. J. Tułecki, "Technologia środków leczniczych", PZWL, Warszawa, 1978, I
  4. D. Lednicer, " The Organic chemistry of Drug Synthesis", Willey, New York, 1995

Treści programowe - seminaria

KODTreść programowaGodziny
T-S-1Przedstawienie przez studenta w formie prezentacji poszczególnych etapów wykonywanej pracy dyplomowej: przeglądu literatury związanej z tematyka pracy dyplomowej, postepu w pracy eksperymentalnej oraz wyników i wniosków z wykonanych badań. Dyskusja nad rozwiązaniem problemów zaistniałych podczas wykonywania badań45
45

Formy aktywności - seminaria

KODForma aktywnościGodziny
A-S-1uczestnictwo w seminarium45
A-S-2opracowanie i przygotowanie prezentacji z przeglądu literatury90
A-S-3przygotowanie prezentacji z postepów pracy90
A-S-4przygotowanie i przedstawienie w formie prezentacji wyników i wniosków z badańp60
A-S-5konsultacje z prowadzącym15
300
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTCH_2A_D04-14_W01ma wiedzę na temat opisanych w literaturze metod syntezy, stosowanych technikach, narzędiziach i materiałach oraz kierunkach rozwoju i właściwościach półproduktów i produktów z zakresu technologii leków i pestycydów l
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTCH_2A_W11ma podbudowaną teoretycznie szczegółową wiedzę w zakresie zagadnień technologii chemicznej aplikacji surowców, półproduktów, środków pomocniczych i produktów charakterystycznych dla ukończonej specjalności
TCH_2A_W12ma wiedzę o kierunkach rozwoju technologii, najistotniejszych nowościach w zakresie technologii chemicznej, cyklu życia urządzeń i obiektów oraz kierunkach rozwoju i postępu związanych z ukończoną specjalnością
TCH_2A_W13ma pogłębioną wiedzę na temat metod, technik, narzędzi i materiałów stosowanych podczas wdrażania i realizacji procesów technologicznych, stosownie do ukończonej specjalności
Cel przedmiotuC-1zapoznanie studentów z zasadami tworzenia tekstów technicznych, przygotowania i prowadzenia prezentacji
C-2ukształtowanie umiejętnośći logicznego i treściwegp przedstawiania literatury, postepu pracy badawczej i formułowania właściwych wniosków
C-3ukształtowanie umiejętności dostrzegania i formułowania problemów związanych z praca badawczą i prowadzenia dyskusji
Treści programoweT-S-1Przedstawienie przez studenta w formie prezentacji poszczególnych etapów wykonywanej pracy dyplomowej: przeglądu literatury związanej z tematyka pracy dyplomowej, postepu w pracy eksperymentalnej oraz wyników i wniosków z wykonanych badań. Dyskusja nad rozwiązaniem problemów zaistniałych podczas wykonywania badań
Metody nauczaniaM-1metody aktywizujące, seminarium dyplomowe, dyskusja
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: ocena prezentacji i aktywności na seminarium
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0nie spełnia kryteriów okreslonych dla oceny 3,0
3,0potrafi przedstawiić opisane w literaturze metod syntezy, właściwościach półproduktów i produktów z zakresu technologii leków i pestycydów
3,5potrafi przedstawiić opisane w literaturze metod syntezy, stosowane techniki, i właściwości półproduktów i produktów z zakresu technologii leków i pestycydów
4,0potrafi przedstawiić opisane w literaturze metod syntezy, stosowane techniki, i właściwości półproduktów i produktów z zakresu technologii leków i pestycydów, wskazać kierunki rozwoju
4,5potrafi przedstawiić opisane w literaturze metod syntezy, stosowane techniki, i właściwości półproduktów i produktów z zakresu technologii leków i pestycydów, wskazac kierunki rozwoju, zmniejszania zagrożen dla środowiska
5,0potrafi przedstawiić opisane w literaturze metod syntezy, stosowane techniki, i właściwości półproduktów i produktów z zakresu technologii leków i pestycydów, wskazac kierunki rozwoju, zmniejszania zagrożen dla środowiska, sformułować właściwe wnioski
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTCH_2A_D04-14_U01potrafi wykorzystać posiadana wiedzę z literatury do analizy i oceny rozwiązań technicznych stosowanych w róznych procesach technologicznych realizowanych w zakresie produkcji leków i pestycydów
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTCH_2A_U11potrafi wykorzystywać wiedzę do analizy i oceny funkcjonowania rozwiązań technicznych stosowanych w różnych procesach technologicznych realizowanych w zakresie ukończonej specjalności
TCH_2A_U12potrafi porównać różne rozwiązania technologiczne i zaproponować ich zmiany w celu zmniejszenia energochłonności, poprawy jakości produktu lub wydajności procesu
TCH_2A_U13potrafi opracować metody rozdzielania mieszanin produktów reakcji i wydzielania substancji chemicznych z surowców naturalnych, zwłaszcza w odniesieniu do związków chemicznych i procesów charakterystycznych dla ukończonej specjalności
TCH_2A_U16posiada umiejętność doboru technik laboratoryjnych i rozwiązań inżynieryjnych do realizacji zadań zwłaszcza w zakresie ukończonej specjalności
TCH_2A_U18potrafi zaprojektować i wykonać w skali laboratoryjnej i ułamkowo-technicznej stanowisko badawcze do realizacji zadania inżynierskiego w zakresie ukończonej specjalności
Cel przedmiotuC-1zapoznanie studentów z zasadami tworzenia tekstów technicznych, przygotowania i prowadzenia prezentacji
C-2ukształtowanie umiejętnośći logicznego i treściwegp przedstawiania literatury, postepu pracy badawczej i formułowania właściwych wniosków
C-3ukształtowanie umiejętności dostrzegania i formułowania problemów związanych z praca badawczą i prowadzenia dyskusji
Treści programoweT-S-1Przedstawienie przez studenta w formie prezentacji poszczególnych etapów wykonywanej pracy dyplomowej: przeglądu literatury związanej z tematyka pracy dyplomowej, postepu w pracy eksperymentalnej oraz wyników i wniosków z wykonanych badań. Dyskusja nad rozwiązaniem problemów zaistniałych podczas wykonywania badań
Metody nauczaniaM-1metody aktywizujące, seminarium dyplomowe, dyskusja
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: ocena prezentacji i aktywności na seminarium
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0nie spełnia kryteriów okreslonych dla oceny 3,0
3,0potrafi przeprowadzic analize danych literaturowych dotyczących badań
3,5potrafi przeprowadzic analize danych literaturowych dotyczących badań i wykorzystac je w planowaniu procesów technologicznych, wyborze metod oczyszczania i analizy produktów
4,0potrafi przeprowadzic analize danych literaturowych dotyczących badań i wykorzystac je w planowaniu procesów technologicznych, wyborze metod oczyszczania i analizy produktów oraz w wyborze surowców
4,5potrafi przeprowadzic analize danych literaturowych dotyczących badań i wykorzystac je w planowaniu procesów technologicznych, wyborze metod oczyszczania i analizy produktów oraz w wyborze surowców
5,0potrafi przeprowadzic analize danych literaturowych dotyczących badań i wykorzystac je w planowaniu procesów technologicznych, wyborze metod oczyszczania i analizy produktów oraz w wyborze surowców, sformułowac właściwe wnioski
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTCH_2A_D04-14_U02potrafi przygotowac i przedstawiić w języku polskim ustne prezentacje dotyczące przeglądu literatury i określonych zagadnień związanych z technologią leków i pestycydów,
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTCH_2A_U05potrafi przygotować i przedstawić w języku polskim i angielskim prezentacje ustne dotyczące zagadnień z technologii chemicznej w obrębie ukończonej specjalności
Cel przedmiotuC-1zapoznanie studentów z zasadami tworzenia tekstów technicznych, przygotowania i prowadzenia prezentacji
C-2ukształtowanie umiejętnośći logicznego i treściwegp przedstawiania literatury, postepu pracy badawczej i formułowania właściwych wniosków
C-3ukształtowanie umiejętności dostrzegania i formułowania problemów związanych z praca badawczą i prowadzenia dyskusji
Treści programoweT-S-1Przedstawienie przez studenta w formie prezentacji poszczególnych etapów wykonywanej pracy dyplomowej: przeglądu literatury związanej z tematyka pracy dyplomowej, postepu w pracy eksperymentalnej oraz wyników i wniosków z wykonanych badań. Dyskusja nad rozwiązaniem problemów zaistniałych podczas wykonywania badań
Metody nauczaniaM-1metody aktywizujące, seminarium dyplomowe, dyskusja
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: ocena prezentacji i aktywności na seminarium
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0nie spełnia kryteriów określonych dla oceny 3,0
3,0potrafi przygotować conajmniej 2 prezentacje, dotyczące przeglądu literatury i postepów pracy dyplomowej
3,5potrafi przygotować kilka prezentacji, dotyczących przeglądu literatury i poszczególnych etapów pracy dyplomowej, omówienia wyników i sformułowania właściwych wnosków
4,0potrafi przygotować kilka prezentacji, dotyczących przeglądu literatury i poszczególnych etapów pracy dyplomowej, omówienia wyników i sformułowania właściwych wnosków
4,5potrafi przygotować klka prezentacji, dotyczących przeglądu literatury i poszczególnych etapów pracy dyplomowej, omówienia wyników i sformułowania właściwych wnosków, przedstawienia problemów i spsobów ich rozwiążania w dalszych badaniach
5,0potrafi przygotowac kilka prezentacji, dotyczących przeglądu literatury i poszczególnych etapów pracy dyplomowej, omówienia wyników i sformułowania właściwych wnosków, przedstawienia problemów i spsobów ich rozwiążania w dalszych badaniach, z podkresleniem zagadnień związanych ochrona środowiska
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTCH_2A_D04-14_K01rozumie cel i potrzebę rozwiązania okreslonego problemu badawczego, zaproponować i zrelizowac jego rozwiązanie i przedstawić to innym, w formie prezentacji i/lub publikacji
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTCH_2A_K01potrafi myśleć i działać w sposób kreatywny i przedsiębiorczy, ma świadomość ważności pozatechnicznych aspektów działalności inżynierskiej i odpowiedzialności za podejmowane decyzje
TCH_2A_K02rozumie potrzebę przekazywania społeczeństwu poprzez wydawnictwa popularno-naukowe, prasę, radio i telewizję, opinii dotyczących nowoczesnych rozwiązań w zakresie technologii chemicznej, zaniechań technologii przestarzałych; potrzebę udzielania informacji o pozytywnych i negatywnych aspektach działalności związanej z technologią chemiczną
Cel przedmiotuC-1zapoznanie studentów z zasadami tworzenia tekstów technicznych, przygotowania i prowadzenia prezentacji
C-2ukształtowanie umiejętnośći logicznego i treściwegp przedstawiania literatury, postepu pracy badawczej i formułowania właściwych wniosków
C-3ukształtowanie umiejętności dostrzegania i formułowania problemów związanych z praca badawczą i prowadzenia dyskusji
Treści programoweT-S-1Przedstawienie przez studenta w formie prezentacji poszczególnych etapów wykonywanej pracy dyplomowej: przeglądu literatury związanej z tematyka pracy dyplomowej, postepu w pracy eksperymentalnej oraz wyników i wniosków z wykonanych badań. Dyskusja nad rozwiązaniem problemów zaistniałych podczas wykonywania badań
Metody nauczaniaM-1metody aktywizujące, seminarium dyplomowe, dyskusja
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: ocena prezentacji i aktywności na seminarium
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0potrafi w spsob jasny i treściwy sformułować cel badań, plan ich realizacji, postępy pracy, ich wyniki oraz wnioski i przedstawic je w formie prezentacji
3,5
4,0
4,5
5,0