Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Technologii i Inżynierii Chemicznej - Technologia chemiczna (S1)
specjalność: Technologia nieorganiczna

Sylabus przedmiotu Praca dyplomowa - projekt inżynierski:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Technologia chemiczna
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów nauki techniczne, studia inżynierskie
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Praca dyplomowa - projekt inżynierski
Specjalność Technologia organiczna
Jednostka prowadząca Instytut Technologii Chemicznej Organicznej
Nauczyciel odpowiedzialny Robert Pełech <Robert.Pelech@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Marcin Bartkowiak <Marcin.Bartkowiak@zut.edu.pl>, Zbigniew Czech <psa_czech@wp.pl>, Małgorzata Dzięcioł <Malgorzata.Dzieciol@zut.edu.pl>, Elżbieta Huzar <Elzbieta.Huzar@zut.edu.pl>, Ewa Janus <Ewa.Janus@zut.edu.pl>, Monika Kowalewska <Monika.Kowalewska@zut.edu.pl>, Halina Kwiecień <Halina.Kwiecien@zut.edu.pl>, Grzegorz Lewandowski <Grzegorz.Lewandowski@zut.edu.pl>, Eugeniusz Milchert <Eugeniusz.Milchert@zut.edu.pl>, Waldemar Paździoch <Waldemar.Pazdzioch@zut.edu.pl>, Robert Pełech <Robert.Pelech@zut.edu.pl>, Magdalena Urbala <Magdalena.Urbala@zut.edu.pl>, Alicja Wodnicka <Alicja.Wodnicka@zut.edu.pl>, Agnieszka Wróblewska <Agnieszka.Wroblewska@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 15,0 ECTS (formy) 15,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
praca dyplomowaPD7 0 15,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Chemia i technologia chemiczna organiczna, chemia fizyczna, inżynieria chemiczna, matematyka i staystyka, analiza instrumentalna.
W-2Obsługa komputera i podstawowych programów do edycji, obliczeń i prezentacji wyników.
W-3Chemia i technologia chemiczna organiczna, chemia fizyczna, inżynieria chemiczna, matematyka i staystyka, analiza instrumentalna.
W-4Obsługa komputera i podstawowych programów do edycji, obliczeń i prezentacji wyników.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Przygotowanie pracy dyplomowej magisterskiej w formie maszynopisu.
C-2Przygotowanie prezentacji multimedialnej zawierającej tezy pracy, dowody i wnioski.
C-3Przygotowanie pracy dyplomowej magisterskiej w formie maszynopisu.
C-4Przygotowanie prezentacji multimedialnej zawierającej tezy pracy, dowody i wnioski.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
praca dyplomowa
T-PD-1Kontynuacja badań.0
T-PD-2Opracowanie wyników badań laboratoryjnych (lub obliczeń inżynierskich).0
T-PD-3Napisanie pracy dyplomowej inżynierskiej (lub wykonanie projektu inżynierskiego) z zachowaniem wymagań stawianych pracom dyplomowym magisterskim na WTiICh.0
T-PD-4Prezentacja pracy inżynierskiej (lub projektu inżynierskiego).0
0

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
praca dyplomowa
A-PD-1Studiowanie i opracowanie literatury związanej z tematyką pracy inżynierskiej (lub projektu inżynierskiego).60
A-PD-2Opracowanie i analiza wyników. Formułowanie wniosków.134
A-PD-3Opracowanie i przygotowanie pracy inżynierskiej (lub projektu inżynierskiego) w formie zwartego maszynopisu.150
A-PD-4Przygotowanie prezentacji multimedialnej zawierającej tezy pracy, dowody i wnioski.15
A-PD-5Konsultacje45
A-PD-6Przygotowanie do egzaminu dyplomowego.45
A-PD-7Egzamin dyplomowy inżynierski.1
450

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wyjaśnianie problemów badawczych (lub projektowych).
M-2Wskazywanie sposobów opracowywania wyników z przeprowadzonych badań (lub wykonanych obliczeń) i ich prezentacji w pracy z użyciem komputera i specjalistycznego oprogramowania.
M-3Indywidualna dyskusja dydaktyczna studenta z opiekunem pracy.
M-4Wyjaśnianie problemów badawczych.
M-5Wskazywanie sposobów opracowywania wyników z przeprowadzonych badań i ich prezentacji w pracy z użyciem komputera i specjalistycznego oprogramowania.
M-6Indywidualna dyskusja dydaktyczna z opiekunem pracy.

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Ocena postępów pracy.
S-2Ocena formująca: Ocena sposobów rozwiązywania problemów technicznych, technologicznych i analitycznych.
S-3Ocena formująca: Ocena ciągła kreatywności i samodzielności.
S-4Ocena podsumowująca: Ocena pracy dyplomowej (projektu) przedstawionej w formie maszynopisu.
S-5Ocena formująca: Ocena postępów pracy.
S-6Ocena formująca: Ocena sposobów rozwiązywania problemów technicznych, technologicznych i analitycznych.
S-7Ocena formująca: Ocena ciągła kreatywności i samodzielności.
S-8Ocena podsumowująca: Ocena pracy dyplomowej przedstawionej w formie maszynopisu.

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TCH_1A_D02-5_W01
Student ma wiedzę z zakresu studiowanej specjalności, posiada wiedzę i rozumie pojęcia i zasady ochrony własności intelektualnej. Ma pogłebiona wiedzę w obszarze metod, technik i narzędzi i materiałów stosowanych w realizacji procesów technologicznych, posiada wiedzę z dziedzin poza technicznych. Ma wiedzę o kierunkach rozwoju technologii, w szczególności będacych przedmiotem prowadzonych badań. Zna kierunki i trendy rozwoju i doskonalenia tych technologii z uwzglednieniem aspektów ekonomicznych i ochrony środowiska, a także bezpieczeństwa pracy. Posiada wiedzę w zakresie badań wpływu parametrów technologicznch na szybkość reakcji i na wskaźniki technologiczne. Ma wiedzę umożliwiajacą optymalizaję procesu technologicznego i jego opisu metodami matematycznymi.
TCH_1A_W08, TCH_1A_W09, TCH_1A_W10, TCH_1A_W01, TCH_1A_W02, TCH_1A_W03, TCH_1A_W05, TCH_1A_W06, TCH_1A_W07C-4, C-3T-PD-2, T-PD-3, T-PD-4, T-PD-1M-5, M-6, M-4S-8, S-6, S-5

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TCH_1A_D02-5_U01
Student potrafi pozyskiwać informacje z literatury polsko i angielskojęzycznej, z baz danych i innych źródeł związanych z technologią chemiczną, analizować je i wykorzystywać w swojej pracy. Potrafi zastosować metody analizy chemicznej, fizykochemicznej i instrumentalnej do kontroli i ocenu procesu technologicznego lub otrzymanego produktu. Potrafi wykorzystać wiedzę z zakresu chemii, technologii chemicznej, inżynierii chemicznej, ochrony środowiska, ekonomii do formułowania i rozwiązywania zadań w pracy, dokonywać analizy i oceny rozwiazań w technolgii chemicznej. Potrafi porównać różne rozwiązania technologiczne oraz zaproponować zmiany w celu poprawy jakości produktu lub wydajności procesu. Potrafi wskazać metody rozdzielania złożonych mieszanin reakcyjnych oraz sposoby wydzielania z nich produktów użytecznych. Potrafi dobrać i zoptymalizować parametry procesowe. Potrafi zbudować stanowisko badawcze biorąc pod uwagę aspekty bezpieczeństwa pracy. Potrafi przeprowadzić analizę ekonomiczną procesu technologicznego. Potrafi opracować wyniki z przeprowadzonych badań i je zaprezentować.
TCH_1A_U03, TCH_1A_U05, TCH_1A_U11, TCH_1A_U24C-4, C-3T-PD-2, T-PD-3, T-PD-4M-5, M-6, M-4S-8, S-6, S-5

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TCH_1A_D02-5_K01
Student rozumie wartość i wagę nauki i ciągłego kształcenia się, potrafi myśleć w sposób kreatywny, logiczny i przedsiębiorczy. Rozumie potrzebę rozwoju osobistego, zna i szanuje zasady pracy w grupie. Rozumie potrzebę dzielenia się wiedzą i informacjami zdobytymi w trakcie studiów oraz udzielania informacji o pozytywny i negatywnych aspektach działalności w obszarze technologii chemicznej. Rozumie i ma świadomość ważności pozatechnicznych aspektów działalności inżynierskiej i zwiazanej z tym odpowiedzialności.
TCH_1A_K08C-4, C-3T-PD-2, T-PD-3, T-PD-4M-5, M-6, M-4S-7

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TCH_1A_D02-5_W01
Student ma wiedzę z zakresu studiowanej specjalności, posiada wiedzę i rozumie pojęcia i zasady ochrony własności intelektualnej. Ma pogłebiona wiedzę w obszarze metod, technik i narzędzi i materiałów stosowanych w realizacji procesów technologicznych, posiada wiedzę z dziedzin poza technicznych. Ma wiedzę o kierunkach rozwoju technologii, w szczególności będacych przedmiotem prowadzonych badań. Zna kierunki i trendy rozwoju i doskonalenia tych technologii z uwzglednieniem aspektów ekonomicznych i ochrony środowiska, a także bezpieczeństwa pracy. Posiada wiedzę w zakresie badań wpływu parametrów technologicznch na szybkość reakcji i na wskaźniki technologiczne. Ma wiedzę umożliwiajacą optymalizaję procesu technologicznego i jego opisu metodami matematycznymi.
2,0Student nie ma podstawowej wiedzy z zakresu tematyki pracy dyplomowej oraz studiowanej specjalności, nie potrafi wskazać rozwiązania problemu badawczego.
3,0Student ma podstawową wiedzę z zakresu tematyki pracy dyplomowej oraz studiowanej specjalności, potrafi wskazać poprawne rozwiązanie problemu badawczego.
3,5Student ma podstawową wiedzę z zakresu tematyki pracy dyplomowej oraz studiowanej specjalności, potrafi wskazać poprawne rozwiązanie problemu badawczego oraz znaleźć rozwiązania alternatywne.
4,0Student ma rozszerzoną wiedzę z zakresu tematyki pracy dyplomowej oraz studiowanej specjalności, potrafi wskazać poprawne rozwiązanie problemu badawczego, znaleźć rozwiązania alternatywne i odpowiednio je analizować.
4,5Student ma rozszerzoną wiedzę z zakresu tematyki pracy dyplomowej oraz studiowanej specjalności, potrafi wskazać poprawne rozwiązanie problemu badawczego, znaleźć rozwiązania alternatywne i właściwie je analizować i porównywać.
5,0Student ma rozszerzoną wiedzę z zakresu tematyki pracy dyplomowej oraz studiowanej specjalności, potrafi wskazać poprawne rozwiązanie problemu badawczego, znaleźć rozwiązania alternatywne właściwie je analizować i porównać oraz wskazać na prace rozwijające tematykę badawczą.

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TCH_1A_D02-5_U01
Student potrafi pozyskiwać informacje z literatury polsko i angielskojęzycznej, z baz danych i innych źródeł związanych z technologią chemiczną, analizować je i wykorzystywać w swojej pracy. Potrafi zastosować metody analizy chemicznej, fizykochemicznej i instrumentalnej do kontroli i ocenu procesu technologicznego lub otrzymanego produktu. Potrafi wykorzystać wiedzę z zakresu chemii, technologii chemicznej, inżynierii chemicznej, ochrony środowiska, ekonomii do formułowania i rozwiązywania zadań w pracy, dokonywać analizy i oceny rozwiazań w technolgii chemicznej. Potrafi porównać różne rozwiązania technologiczne oraz zaproponować zmiany w celu poprawy jakości produktu lub wydajności procesu. Potrafi wskazać metody rozdzielania złożonych mieszanin reakcyjnych oraz sposoby wydzielania z nich produktów użytecznych. Potrafi dobrać i zoptymalizować parametry procesowe. Potrafi zbudować stanowisko badawcze biorąc pod uwagę aspekty bezpieczeństwa pracy. Potrafi przeprowadzić analizę ekonomiczną procesu technologicznego. Potrafi opracować wyniki z przeprowadzonych badań i je zaprezentować.
2,0Student nie ma podstawowych umiejętności potrzebnych do samodzielnego rozwiązania problemu badawczego postawionego w pracy dyplomowej, nie potrafi znaleźć i przeprowadzić analizy literatury przedmiotu, nie potrafi opracować wyników z przeprowadzonych badań.
3,0Student ma podstawowe umiejętności potrzebne do samodzielnego rozwiązania problemu badawczego postawionego w pracy dyplomowej, potrafi znaleźć i przeprowadzić podstawową analizę literatury przedmiotu, potrafi opracować wyniki swoich badań.
3,5Student ma umiejętności potrzebne do samodzielnego rozwiązania problemu badawczego postawionego w pracy dyplomowej, potrafi znaleźć i przeprowadzić podstawową analizę literatury przedmiotu, opracować wyniki z przeprowadzonych badań i sformułować podstawowe wnioski.
4,0Student ma dobre umiejętności potrzebne do samodzielnego rozwiązania problemu badawczego postawionego w pracy dyplomowej: potrafi znaleźć i przeprowadzić szerszą analizę literatury przedmiotu, szczegółowo opracować wyniki z przeprowadzonych badań, sformułować właściwe wnioski.
4,5Student ma umiejętności potrzebne do samodzielnego rozwiązania problemu badawczego postawionego w pracy dyplomowej, potrafi znaleźć i przeprowadzić szeroką analizę literatury przedmiotu z uwzględnieniem różnych źródeł i baz danych, szczegółowo opracować wyniki z przeprowadzonych badań, wyciągnąć właściwe wnioski, ocenić przydatność innych znanych rozwiązań problemu badawczego.
5,0Student ma bardzo dobre umiejętności potrzebne do samodzielnego rozwiązania problemu badawczego postawionego w pracy dyplomowej: potrafi znaleźć i przeprowadzić szeroką analizę literatury przedmiotu z uwzględnieniom różnych źródeł i baz danych, szczegółowo opracować wyniki z przeprowadzonych badań i wyciągnąć właściwe wnioski, porównać je z danymi literaturowymi, ocenić przydatność innych znanych rozwiązań problemu badawczego, także zaproponować własne rozwiązania, zaproponować sposób prezentacji wyników z przeprowadzonych badań.

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TCH_1A_D02-5_K01
Student rozumie wartość i wagę nauki i ciągłego kształcenia się, potrafi myśleć w sposób kreatywny, logiczny i przedsiębiorczy. Rozumie potrzebę rozwoju osobistego, zna i szanuje zasady pracy w grupie. Rozumie potrzebę dzielenia się wiedzą i informacjami zdobytymi w trakcie studiów oraz udzielania informacji o pozytywny i negatywnych aspektach działalności w obszarze technologii chemicznej. Rozumie i ma świadomość ważności pozatechnicznych aspektów działalności inżynierskiej i zwiazanej z tym odpowiedzialności.
2,0Student nie ma podstawowych kompetencji niezbędnych do przygotowania pracy dyplomowej, nie myśli logicznie i nie wykazuje zaangażowania i zainteresowania przedmiotem.
3,0Student ma podstawowe kompetencje niezbędne do przygotowania pracy dyplomowej, wykazuje umiarkowane zainteresowanie wynikami badań i literaturą przedmiotu, nie wykazuje kreatywności i nie myśli logicznie.
3,5Student ma podstawowe kompetencje niezbędne do przygotowania pracy dyplomowej, wykazuje zainteresowanie wynikami badań i literaturą przedmiotu, jest chętnie współpracuje z opiekunem pracy, jest sumienny i obowiązkowy.
4,0Student ma dobre kompetencje niezbędne do przygotowania pracy dyplomowej, wykazuje szersze zainteresowanie wynikami badań i literaturą przedmiotu, jest chętny do współpracy w zespole badawczym, sumienny, obowiązkowy, aktywny.
4,5Student ma dobre kompetencje niezbędne do przygotowania pracy dyplomowej, wykazuje szerokie zainteresowanie wynikami badań, literaturą przedmiotu i rozwojem pracy badawczej, jest chętny do współpracy w zespole badawczym, sumienny, obowiązkowy, aktywny, rozumie potrzebę ciągłego kształcenia się, potrafi określić priorytety związane z realizacją pracy.
5,0Student ma bardzo dobre kompetencje niezbędne do przygotowania pracy dyplomowej, wykazuje szerokie zainteresowanie wynikami badań, literaturą przedmiotu i rozwojem pracy badawczej, jest chętny do współpracy w zespole badawczym, sumienny, obowiązkowy, aktywny, rozumie potrzebę ciągłego kształcenia się, potrafi określić priorytety związane z realizacją pracy, potrafi dzielić się informacjami, jest kreatywny i otwarty, ceni wartość nauki i rozwoju osobistego.

Literatura podstawowa

  1. Literatura źródłowa., Bieżąca literatura z zakresu tematu pracy dyplomowej, w tym podręczniki tematyczne, oryginalne publikacje naukowe i patenty.

Literatura dodatkowa

  1. T. Przechlewski, Praca magisterska i dyplomowa z programem LaTex : jak szybko tworzyć profesjonalnie wyglądające dokumenty., Wolters Kluwer Polska, Warszawa, 2011
  2. K. Pawlik, R. Zenderowski, Dyplom z internetu : jak korzystać z internetu pisząc prace dyplomowe?, CeDeWU, Warszawa, 2010
  3. J. Barta, R. Markiewicz, Prawo autorskie i prawa pokrewne, Wolters Kluwer Polska, Warszawa, 2012

Treści programowe - praca dyplomowa

KODTreść programowaGodziny
T-PD-1Kontynuacja badań.0
T-PD-2Opracowanie wyników badań laboratoryjnych (lub obliczeń inżynierskich).0
T-PD-3Napisanie pracy dyplomowej inżynierskiej (lub wykonanie projektu inżynierskiego) z zachowaniem wymagań stawianych pracom dyplomowym magisterskim na WTiICh.0
T-PD-4Prezentacja pracy inżynierskiej (lub projektu inżynierskiego).0
0

Formy aktywności - praca dyplomowa

KODForma aktywnościGodziny
A-PD-1Studiowanie i opracowanie literatury związanej z tematyką pracy inżynierskiej (lub projektu inżynierskiego).60
A-PD-2Opracowanie i analiza wyników. Formułowanie wniosków.134
A-PD-3Opracowanie i przygotowanie pracy inżynierskiej (lub projektu inżynierskiego) w formie zwartego maszynopisu.150
A-PD-4Przygotowanie prezentacji multimedialnej zawierającej tezy pracy, dowody i wnioski.15
A-PD-5Konsultacje45
A-PD-6Przygotowanie do egzaminu dyplomowego.45
A-PD-7Egzamin dyplomowy inżynierski.1
450
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTCH_1A_D02-5_W01Student ma wiedzę z zakresu studiowanej specjalności, posiada wiedzę i rozumie pojęcia i zasady ochrony własności intelektualnej. Ma pogłebiona wiedzę w obszarze metod, technik i narzędzi i materiałów stosowanych w realizacji procesów technologicznych, posiada wiedzę z dziedzin poza technicznych. Ma wiedzę o kierunkach rozwoju technologii, w szczególności będacych przedmiotem prowadzonych badań. Zna kierunki i trendy rozwoju i doskonalenia tych technologii z uwzglednieniem aspektów ekonomicznych i ochrony środowiska, a także bezpieczeństwa pracy. Posiada wiedzę w zakresie badań wpływu parametrów technologicznch na szybkość reakcji i na wskaźniki technologiczne. Ma wiedzę umożliwiajacą optymalizaję procesu technologicznego i jego opisu metodami matematycznymi.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTCH_1A_W08ma ugruntowaną wiedzę w zakresie kinetyki i katalizy procesów chemicznych oraz termodynamiki
TCH_1A_W09ma wiedzę z zakresu metod identyfikacji, oznaczania składu oraz charakteryzowania produktów przemysłu chemicznego
TCH_1A_W10ma wiedzę z zakresu budowy reaktorów chemicznych i aparatów stosowanych w przemyśle chemicznym
TCH_1A_W01ma wiedzę z matematyki w zakresie pozwalającym na wykorzystanie metod matematycznych do opisu operacji i procesów chemicznych w technologii chemicznej oraz obliczeń potrzebnych w praktycznych rozwiązaniach inżynierskich
TCH_1A_W02ma wiedzę z fizyki w zakresie umożliwiającym rozumienie zjawisk i procesów fizycznych
TCH_1A_W03ma wiedzę z zakresu chemii niezbędną do rozumienia i ilościowego opisu zjawisk i praw chemicznych oraz procesów technologicznych
TCH_1A_W05ma wiedzę w zakresie elektrotechniki, elektroniki, automatyki i informatyki w zakresie potrzebnym do rozwiązywania i formułowania prostych zadań i obliczeń związanych z technologią chemiczną
TCH_1A_W06ma wiedzę w zakresie ochrony środowiska związaną z produkcją chemiczną i przemysłami pokrewnymi oraz zagospodarowaniem odpadów i półproduktów
TCH_1A_W07ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną w zakresie chemii ogólnej, nieorganicznej, organicznej, fizycznej i analitycznej
Cel przedmiotuC-4Przygotowanie prezentacji multimedialnej zawierającej tezy pracy, dowody i wnioski.
C-3Przygotowanie pracy dyplomowej magisterskiej w formie maszynopisu.
Treści programoweT-PD-2Opracowanie wyników badań laboratoryjnych (lub obliczeń inżynierskich).
T-PD-3Napisanie pracy dyplomowej inżynierskiej (lub wykonanie projektu inżynierskiego) z zachowaniem wymagań stawianych pracom dyplomowym magisterskim na WTiICh.
T-PD-4Prezentacja pracy inżynierskiej (lub projektu inżynierskiego).
T-PD-1Kontynuacja badań.
Metody nauczaniaM-5Wskazywanie sposobów opracowywania wyników z przeprowadzonych badań i ich prezentacji w pracy z użyciem komputera i specjalistycznego oprogramowania.
M-6Indywidualna dyskusja dydaktyczna z opiekunem pracy.
M-4Wyjaśnianie problemów badawczych.
Sposób ocenyS-8Ocena podsumowująca: Ocena pracy dyplomowej przedstawionej w formie maszynopisu.
S-6Ocena formująca: Ocena sposobów rozwiązywania problemów technicznych, technologicznych i analitycznych.
S-5Ocena formująca: Ocena postępów pracy.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie ma podstawowej wiedzy z zakresu tematyki pracy dyplomowej oraz studiowanej specjalności, nie potrafi wskazać rozwiązania problemu badawczego.
3,0Student ma podstawową wiedzę z zakresu tematyki pracy dyplomowej oraz studiowanej specjalności, potrafi wskazać poprawne rozwiązanie problemu badawczego.
3,5Student ma podstawową wiedzę z zakresu tematyki pracy dyplomowej oraz studiowanej specjalności, potrafi wskazać poprawne rozwiązanie problemu badawczego oraz znaleźć rozwiązania alternatywne.
4,0Student ma rozszerzoną wiedzę z zakresu tematyki pracy dyplomowej oraz studiowanej specjalności, potrafi wskazać poprawne rozwiązanie problemu badawczego, znaleźć rozwiązania alternatywne i odpowiednio je analizować.
4,5Student ma rozszerzoną wiedzę z zakresu tematyki pracy dyplomowej oraz studiowanej specjalności, potrafi wskazać poprawne rozwiązanie problemu badawczego, znaleźć rozwiązania alternatywne i właściwie je analizować i porównywać.
5,0Student ma rozszerzoną wiedzę z zakresu tematyki pracy dyplomowej oraz studiowanej specjalności, potrafi wskazać poprawne rozwiązanie problemu badawczego, znaleźć rozwiązania alternatywne właściwie je analizować i porównać oraz wskazać na prace rozwijające tematykę badawczą.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTCH_1A_D02-5_U01Student potrafi pozyskiwać informacje z literatury polsko i angielskojęzycznej, z baz danych i innych źródeł związanych z technologią chemiczną, analizować je i wykorzystywać w swojej pracy. Potrafi zastosować metody analizy chemicznej, fizykochemicznej i instrumentalnej do kontroli i ocenu procesu technologicznego lub otrzymanego produktu. Potrafi wykorzystać wiedzę z zakresu chemii, technologii chemicznej, inżynierii chemicznej, ochrony środowiska, ekonomii do formułowania i rozwiązywania zadań w pracy, dokonywać analizy i oceny rozwiazań w technolgii chemicznej. Potrafi porównać różne rozwiązania technologiczne oraz zaproponować zmiany w celu poprawy jakości produktu lub wydajności procesu. Potrafi wskazać metody rozdzielania złożonych mieszanin reakcyjnych oraz sposoby wydzielania z nich produktów użytecznych. Potrafi dobrać i zoptymalizować parametry procesowe. Potrafi zbudować stanowisko badawcze biorąc pod uwagę aspekty bezpieczeństwa pracy. Potrafi przeprowadzić analizę ekonomiczną procesu technologicznego. Potrafi opracować wyniki z przeprowadzonych badań i je zaprezentować.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTCH_1A_U03potrafi przygotować w języku polskim oraz przynajmniej w jednym języku obcym spośród: angielski, francuski, niemiecki lub rosyjski, dobrze udokumentowane opracowanie problemów z zakresu technologii chemicznej potrafi, zgodnie z obowiązującymi przepisami, opracować dokumentację technologiczną procesu z zakresu ukończonej specjalności oraz współpracować w opracowaniu dokumentacji inżynierskich ze specjalistami z innych dziedzin
TCH_1A_U05ma umiejętność samokształcenia się
TCH_1A_U11potrafi stosować podstawowe metody planowania eksperymentu oraz różne metody eksperymentalne i analityczne do rozwiązywania zadań inżynierskich z zakresu technologii chemicznej
TCH_1A_U24potrafi zaprojektować prosty proces technologiczny, złożony z operacji i procesów jednostkowych, i ocenić jego funkcjonowanie przy użyciu właściwych, metod i narzędzi
Cel przedmiotuC-4Przygotowanie prezentacji multimedialnej zawierającej tezy pracy, dowody i wnioski.
C-3Przygotowanie pracy dyplomowej magisterskiej w formie maszynopisu.
Treści programoweT-PD-2Opracowanie wyników badań laboratoryjnych (lub obliczeń inżynierskich).
T-PD-3Napisanie pracy dyplomowej inżynierskiej (lub wykonanie projektu inżynierskiego) z zachowaniem wymagań stawianych pracom dyplomowym magisterskim na WTiICh.
T-PD-4Prezentacja pracy inżynierskiej (lub projektu inżynierskiego).
Metody nauczaniaM-5Wskazywanie sposobów opracowywania wyników z przeprowadzonych badań i ich prezentacji w pracy z użyciem komputera i specjalistycznego oprogramowania.
M-6Indywidualna dyskusja dydaktyczna z opiekunem pracy.
M-4Wyjaśnianie problemów badawczych.
Sposób ocenyS-8Ocena podsumowująca: Ocena pracy dyplomowej przedstawionej w formie maszynopisu.
S-6Ocena formująca: Ocena sposobów rozwiązywania problemów technicznych, technologicznych i analitycznych.
S-5Ocena formująca: Ocena postępów pracy.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie ma podstawowych umiejętności potrzebnych do samodzielnego rozwiązania problemu badawczego postawionego w pracy dyplomowej, nie potrafi znaleźć i przeprowadzić analizy literatury przedmiotu, nie potrafi opracować wyników z przeprowadzonych badań.
3,0Student ma podstawowe umiejętności potrzebne do samodzielnego rozwiązania problemu badawczego postawionego w pracy dyplomowej, potrafi znaleźć i przeprowadzić podstawową analizę literatury przedmiotu, potrafi opracować wyniki swoich badań.
3,5Student ma umiejętności potrzebne do samodzielnego rozwiązania problemu badawczego postawionego w pracy dyplomowej, potrafi znaleźć i przeprowadzić podstawową analizę literatury przedmiotu, opracować wyniki z przeprowadzonych badań i sformułować podstawowe wnioski.
4,0Student ma dobre umiejętności potrzebne do samodzielnego rozwiązania problemu badawczego postawionego w pracy dyplomowej: potrafi znaleźć i przeprowadzić szerszą analizę literatury przedmiotu, szczegółowo opracować wyniki z przeprowadzonych badań, sformułować właściwe wnioski.
4,5Student ma umiejętności potrzebne do samodzielnego rozwiązania problemu badawczego postawionego w pracy dyplomowej, potrafi znaleźć i przeprowadzić szeroką analizę literatury przedmiotu z uwzględnieniem różnych źródeł i baz danych, szczegółowo opracować wyniki z przeprowadzonych badań, wyciągnąć właściwe wnioski, ocenić przydatność innych znanych rozwiązań problemu badawczego.
5,0Student ma bardzo dobre umiejętności potrzebne do samodzielnego rozwiązania problemu badawczego postawionego w pracy dyplomowej: potrafi znaleźć i przeprowadzić szeroką analizę literatury przedmiotu z uwzględnieniom różnych źródeł i baz danych, szczegółowo opracować wyniki z przeprowadzonych badań i wyciągnąć właściwe wnioski, porównać je z danymi literaturowymi, ocenić przydatność innych znanych rozwiązań problemu badawczego, także zaproponować własne rozwiązania, zaproponować sposób prezentacji wyników z przeprowadzonych badań.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTCH_1A_D02-5_K01Student rozumie wartość i wagę nauki i ciągłego kształcenia się, potrafi myśleć w sposób kreatywny, logiczny i przedsiębiorczy. Rozumie potrzebę rozwoju osobistego, zna i szanuje zasady pracy w grupie. Rozumie potrzebę dzielenia się wiedzą i informacjami zdobytymi w trakcie studiów oraz udzielania informacji o pozytywny i negatywnych aspektach działalności w obszarze technologii chemicznej. Rozumie i ma świadomość ważności pozatechnicznych aspektów działalności inżynierskiej i zwiazanej z tym odpowiedzialności.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTCH_1A_K08potrafi określać priorytety służące realizacji zadań własnych lub innych członków zespołu w celu osiągnięcia postawionego celu
Cel przedmiotuC-4Przygotowanie prezentacji multimedialnej zawierającej tezy pracy, dowody i wnioski.
C-3Przygotowanie pracy dyplomowej magisterskiej w formie maszynopisu.
Treści programoweT-PD-2Opracowanie wyników badań laboratoryjnych (lub obliczeń inżynierskich).
T-PD-3Napisanie pracy dyplomowej inżynierskiej (lub wykonanie projektu inżynierskiego) z zachowaniem wymagań stawianych pracom dyplomowym magisterskim na WTiICh.
T-PD-4Prezentacja pracy inżynierskiej (lub projektu inżynierskiego).
Metody nauczaniaM-5Wskazywanie sposobów opracowywania wyników z przeprowadzonych badań i ich prezentacji w pracy z użyciem komputera i specjalistycznego oprogramowania.
M-6Indywidualna dyskusja dydaktyczna z opiekunem pracy.
M-4Wyjaśnianie problemów badawczych.
Sposób ocenyS-7Ocena formująca: Ocena ciągła kreatywności i samodzielności.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie ma podstawowych kompetencji niezbędnych do przygotowania pracy dyplomowej, nie myśli logicznie i nie wykazuje zaangażowania i zainteresowania przedmiotem.
3,0Student ma podstawowe kompetencje niezbędne do przygotowania pracy dyplomowej, wykazuje umiarkowane zainteresowanie wynikami badań i literaturą przedmiotu, nie wykazuje kreatywności i nie myśli logicznie.
3,5Student ma podstawowe kompetencje niezbędne do przygotowania pracy dyplomowej, wykazuje zainteresowanie wynikami badań i literaturą przedmiotu, jest chętnie współpracuje z opiekunem pracy, jest sumienny i obowiązkowy.
4,0Student ma dobre kompetencje niezbędne do przygotowania pracy dyplomowej, wykazuje szersze zainteresowanie wynikami badań i literaturą przedmiotu, jest chętny do współpracy w zespole badawczym, sumienny, obowiązkowy, aktywny.
4,5Student ma dobre kompetencje niezbędne do przygotowania pracy dyplomowej, wykazuje szerokie zainteresowanie wynikami badań, literaturą przedmiotu i rozwojem pracy badawczej, jest chętny do współpracy w zespole badawczym, sumienny, obowiązkowy, aktywny, rozumie potrzebę ciągłego kształcenia się, potrafi określić priorytety związane z realizacją pracy.
5,0Student ma bardzo dobre kompetencje niezbędne do przygotowania pracy dyplomowej, wykazuje szerokie zainteresowanie wynikami badań, literaturą przedmiotu i rozwojem pracy badawczej, jest chętny do współpracy w zespole badawczym, sumienny, obowiązkowy, aktywny, rozumie potrzebę ciągłego kształcenia się, potrafi określić priorytety związane z realizacją pracy, potrafi dzielić się informacjami, jest kreatywny i otwarty, ceni wartość nauki i rozwoju osobistego.