Wydział Technologii i Inżynierii Chemicznej - Technologia chemiczna (N3)
Sylabus przedmiotu Progress in PhD work (PhD seminar) II:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Technologia chemiczna | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | trzeciego stopnia |
Stopnień naukowy absolwenta | doktor inżynier | ||
Obszary studiów | studia trzeciego stopnia | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Progress in PhD work (PhD seminar) II | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Instytut Inżynierii Chemicznej i Procesów Ochrony Środowiska | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Joanna Karcz <Joanna.Karcz@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Walerian Arabczyk <Walerian.Arabczyk@zut.edu.pl>, Antoni Morawski <Antoni.Morawski@zut.edu.pl>, Urszula Narkiewicz <Urszula.Narkiewicz@zut.edu.pl>, Tadeusz Spychaj <Tadeusz.Spychaj@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 1,0 | ECTS (formy) | 1,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | angielski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Knowledge of the content of the 2nd level courses: chemical technology or chemical engineering |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Making PhD students acquainted with the rules of work with the source material |
C-2 | Formation of a PhD student’s ability to prepare a presentation showing the literature studies on subject related to the PhD work in the area of chemical technology or chemical engineering disciplines |
C-3 | Formation of a PhD student’s ability to discuss on a subject related to the presentation of literature studies |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
seminaria | ||
T-S-1 | Overview of methods of searching for scientific information in databases, journals, books, monographs, internet sources and patent sources. Source literature citation. Plagiarism in scientific works. | 3 |
T-S-2 | PhD students’ presentations of literature studies on a defined research subject related PhD work. Discussion on the presentations between the seminar participants. | 12 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
seminaria | ||
A-S-1 | Participation in seminars. | 15 |
A-S-2 | Preparation of a presentation related to literature studies on the PhD work subject. | 8 |
A-S-3 | Preparation for discussion in the area of the content presented in the seminar programme. | 7 |
30 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Practical methods: seminar. |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Assessment based on evaluation of the given presentation and activity during discussions. |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
ChT_3-_D03_W01 PhD student possesses knowledge on directions of development of chemical technology or chemical engineering in the area of issues related to the PhD work subject | ChT_3-_W07 | — | C-1, C-2 | T-S-1, T-S-2 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
ChT_3-_D03_U01 PhD student can collect information from various literaturę sources in the area related to the PhD work subject | ChT_3-_U01 | — | C-2 | T-S-2 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
ChT_3-_D03_K01 PhD student understands the need to pass information about various directions of development of the scientific discipline within the framework of which he/she realizes the PhD work. | ChT_3-_K02 | — | C-2, C-3 | T-S-2 | M-1 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ChT_3-_D03_W01 PhD student possesses knowledge on directions of development of chemical technology or chemical engineering in the area of issues related to the PhD work subject | 2,0 | |
3,0 | PhD student is able to explain on a basis level the present state of knowledge in the area of the PhD work subject | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ChT_3-_D03_U01 PhD student can collect information from various literaturę sources in the area related to the PhD work subject | 2,0 | |
3,0 | PhD student can on a basis level collect from various sources information related to the subject of the PhD work and present it as an oral presentation. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ChT_3-_D03_K01 PhD student understands the need to pass information about various directions of development of the scientific discipline within the framework of which he/she realizes the PhD work. | 2,0 | |
3,0 | PhD student possesses basic competences in the area of transfer of information on the present state of knowledge related to the PhD work subject | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- PN-ISO 690: 2002. Dokumentacja - Przypisy bibliograficzne - Zawartość, forma i struktura, 2002
- PN-ISO 690: 1999. Przypisy bibliograficzne - Dokumenty elektroniczne i ich części, 1999
- Jerzy Ważny, Etyka w pracach naukowych, Forum Akademickie, 2007, 05/24, http://www.forumakad.pl/archiwum/2007/05/24_etyka_w_pracach_naukowych.html
- Uchwała nr 113 z dnia 24.05.2003 Konferencji Rektorów Uniwersytetów Polskich w sprawie plagiatów prac naukowych
- Jerzy Błachut, Prawne konsekwencje tworzenia prac dyplomowych na zlecenie, Prokuratura i Prawo, 2005, 5, 153-162, http://www.pg.gov.pl/upload_doc/000000848.doc