Wydział Technologii i Inżynierii Chemicznej - Technologia chemiczna (S3)
Sylabus przedmiotu Angielski w nauce i technologii - Inżynieria chemiczna:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Technologia chemiczna | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | trzeciego stopnia |
Stopnień naukowy absolwenta | doktor | ||
Obszary studiów | studia trzeciego stopnia | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Angielski w nauce i technologii - Inżynieria chemiczna | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Instytut Inżynierii Chemicznej i Procesów Ochrony Środowiska | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Zdzisław Jaworski <Zdzislaw.Jaworski@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 1,0 | ECTS (formy) | 1,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | 6 | Grupa obieralna | 1 |
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Student posiada podstawową wiedzę z zakresu I stopnia studiów na kierunku inżynieria chemiczna i znajomośc języka angielskiego na poziomie First Certificate |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zapoznanie studenta z określeniami w języku angielskim stosowanymi w inżynierii chemicznej i procesowej, rozszerzenie podstaw teoretycznych z tej dyscypliny |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
T-W-1 | Przenoszenie pędu: lepkość płynów I i II rodzaju, mechanizmy przenoszenia pędu, bilanse makroskopowe pędu w przepływie, równania różniczkowe bilansu masy i pędu, przepływ laminarny, modele przepływu burzliwego, nienewtonowskiego i wielofazowego | 12 |
T-W-2 | Przenoszenie energii: mechanizm konwekcyjny, przewodnościowy i promieniowania, wnikanie i przenikanie ciepła, bilanse makroskopowe energii w przepływie płynów i ciałach stałych, równania różniczkowe bilansu energii, modele szczegółowe przenoszenia energi | 8 |
T-W-3 | Przenoszenie masy w mieszaninach: dyfuzja molekularna, burzliwa i dyspersyjna, przenoszenie konwekcyjne, wnikanie i przenikanie masy, ruch masy przez membrany, bilanse makroskopowe i różniczkowe masy składników, numeryczna mechanika płynów, wybrane procesy rekatorowe | 10 |
30 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
A-W-1 | Uczestnictwo w wykładach i przygotowanie do pisemnego zaliczenia materiału wykładu | 30 |
A-W-2 | Przygotowanie do zaliczenia | 30 |
60 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład informacyjny |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Na koniec semestru są sprawdzone efekty uczenia sie studenta na podstawie wyników kolokwium pisemnego |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
TICh_3A_C03b_W06 Doktorant ma teoretyczną wiedzę w zakresie inżynierii chemicznej i procesowej wyrażoną w języku angielskim | TICh_3A_W06 | — | C-1 | T-W-2, T-W-3, T-W-1 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
TICh_3A_C03b_U02 Doktorant posiada zdolność formułowania problemu i jego rozwiązania z zakresu inżynierii chemicznej w języku angielskim | TICh_3A_U02 | — | C-1 | T-W-2, T-W-3, T-W-1 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
TICh_3A_C03b_K03 Doktorant ma zdolność stosowania nabytej wiedzy i wyrażania wniosków w języku angielskim | TICh_3A_K03 | — | C-1 | T-W-2, T-W-3, T-W-1 | M-1 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TICh_3A_C03b_W06 Doktorant ma teoretyczną wiedzę w zakresie inżynierii chemicznej i procesowej wyrażoną w języku angielskim | 2,0 | |
3,0 | Doktorant opanował podstawową wiedzę podaną na wykładzie i potrafi ją zinterpretować oraz wykorzystać w nieznacznym stopniu. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TICh_3A_C03b_U02 Doktorant posiada zdolność formułowania problemu i jego rozwiązania z zakresu inżynierii chemicznej w języku angielskim | 2,0 | |
3,0 | Doktorant opanował podstawową wiedzę podaną na wykładzie i potrafi ją zinterpretować oraz wykorzystać w nieznacznym stopniu. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TICh_3A_C03b_K03 Doktorant ma zdolność stosowania nabytej wiedzy i wyrażania wniosków w języku angielskim | 2,0 | |
3,0 | Doktorant opanował podstawową wiedzę podaną na wykładzie i potrafi ją przekazać w języku angielskim w nieznacznym stopniu. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Bird R.B., Stewart W.E., Lightfoot E.N., Transport phenomena, John Wiley & Sons, New York, 2002, 2
- Coulson J. M., Richardson J. F., Chemical engineering, Pergamon, Oxford, od 1956