Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Technologii i Inżynierii Chemicznej - Nanotechnologia (S2)

Sylabus przedmiotu Przygotowanie i prezentacja pracy naukowej:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Nanotechnologia
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister inżynier
Obszary studiów nauki techniczne, studia inżynierskie
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Przygotowanie i prezentacja pracy naukowej
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Instytut Technologii Chemicznej Nieorganicznej i Inżynierii Środowiska
Nauczyciel odpowiedzialny Krzysztof Karakulski <Krzysztof.Karakulski@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
ćwiczenia audytoryjneA2 15 2,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Opanowana umiejętność samodzielnej pracy naukowej i znajomośc warsztatu naukowego

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zapoznanie studenta z zasadami opracowania wyników pracy naukowej i jej prezentacjij

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Zasady i wskazówki przydatne w przygotowaniu pracy naukowej2
T-A-2Układ pracy badawczej - tytuł, streszczenie, słowa kluczowe, spis treści, wykaz skrótów2
T-A-3Wstęp - przegląd piśmiennictwa2
T-A-4Założenia metodologiczne pracy1
T-A-5Cel badań, materiały i metody, opracowanie statystyczne1
T-A-6Wyniki i ich omówienie1
T-A-7Dyskusja i wnioski1
T-A-8Spis piśmiennictwa, spis tabel i rysunków, aneks, podziękowania2
T-A-9Przygotowanie prezentacji, organizacja slajdu, dobór tła. liternictwo, tekst na slajdach, ryciny i podpisy, tabele, animacje multimedia i dżwięk3
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1Uczestnictwo w zajęciach audytoryjnych30
A-A-2Zaliczenie z zajęć audytoryjnych30
60

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Multimedialna prezentacja

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Ocena aktywności w zajęciach audytoryjnych
S-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie z ćwiczeń audytoryjnych

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Nano_2A_A06_W01
Opanowanie umiejętności opracowania i prezentowania wyników badań naukowych
Nano_2A_W07C-1T-A-2, T-A-3, T-A-6, T-A-7, T-A-5, T-A-4, T-A-8, T-A-1, T-A-9M-1S-1, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Nano_2A_A06_U01
Potrafi przygotować opracowanie naukowe na podstawie wyników badań własnych oraz prezentację multimedialną dotycząca zagadnień związanych z własnymi badaniami naukowymi
Nano_2A_U02, Nano_2A_U03, Nano_2A_U04C-1T-A-2, T-A-3, T-A-6, T-A-7, T-A-5, T-A-4, T-A-8, T-A-1, T-A-9M-1S-1, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Nano_2A_A06_K01
Aktywna postawa do poszerzania swojej wiedzy i umiejętności w zakresie opracowania i prezentowania wyników badań z dziedziny nanotechnologia
Nano_2A_K01, Nano_2A_K02, Nano_2A_K03, Nano_2A_K04C-1T-A-2, T-A-3, T-A-6, T-A-7, T-A-5, T-A-4, T-A-8, T-A-1, T-A-9M-1S-1, S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
Nano_2A_A06_W01
Opanowanie umiejętności opracowania i prezentowania wyników badań naukowych
2,0
3,0w conajmniej 51% potrafi przygotować i zaprezentować wyniki badań naukowych
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
Nano_2A_A06_U01
Potrafi przygotować opracowanie naukowe na podstawie wyników badań własnych oraz prezentację multimedialną dotycząca zagadnień związanych z własnymi badaniami naukowymi
2,0
3,0w co najmniej 51% potrafi przygotować prezentację multimedialną na podstawie wyników badań własnych oraz opracowanie naukowe
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
Nano_2A_A06_K01
Aktywna postawa do poszerzania swojej wiedzy i umiejętności w zakresie opracowania i prezentowania wyników badań z dziedziny nanotechnologia
2,0
3,0w co najmniej 51% wykazuje aktywwną postawę do poszerzanai swojej wiedzy i umiejetności w zakresie opracowania i prezentowania wyników badań
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. J. Weiner, Technika pisania i prezentowania przyrodniczych prac naukowych, PWN, Warszawa, 2009
  2. Z. Szkutnik, Metodyka pisania pracy dyplomowej, Poznańskie, Poznań, 2005
  3. R. Zabielski, Przewodnik pisania prac magistertskich i dysertacji doktorskich dla studentów SGGw, SGGW, Warszawa, 2011, Wydanie II poprawione i uzupełnione
  4. R. Zabielski, Przewodnik prezentowania informacji naukowej, SGGW, Warszawa, 2011

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Zasady i wskazówki przydatne w przygotowaniu pracy naukowej2
T-A-2Układ pracy badawczej - tytuł, streszczenie, słowa kluczowe, spis treści, wykaz skrótów2
T-A-3Wstęp - przegląd piśmiennictwa2
T-A-4Założenia metodologiczne pracy1
T-A-5Cel badań, materiały i metody, opracowanie statystyczne1
T-A-6Wyniki i ich omówienie1
T-A-7Dyskusja i wnioski1
T-A-8Spis piśmiennictwa, spis tabel i rysunków, aneks, podziękowania2
T-A-9Przygotowanie prezentacji, organizacja slajdu, dobór tła. liternictwo, tekst na slajdach, ryciny i podpisy, tabele, animacje multimedia i dżwięk3
15

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1Uczestnictwo w zajęciach audytoryjnych30
A-A-2Zaliczenie z zajęć audytoryjnych30
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaNano_2A_A06_W01Opanowanie umiejętności opracowania i prezentowania wyników badań naukowych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówNano_2A_W07zna podstawowe techniki pomiarowe, obliczeniowe i multimedialne stosowane w wytwarzaniu i analizie produktów przewidzianych w programie wybranej specjalności
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studenta z zasadami opracowania wyników pracy naukowej i jej prezentacjij
Treści programoweT-A-2Układ pracy badawczej - tytuł, streszczenie, słowa kluczowe, spis treści, wykaz skrótów
T-A-3Wstęp - przegląd piśmiennictwa
T-A-6Wyniki i ich omówienie
T-A-7Dyskusja i wnioski
T-A-5Cel badań, materiały i metody, opracowanie statystyczne
T-A-4Założenia metodologiczne pracy
T-A-8Spis piśmiennictwa, spis tabel i rysunków, aneks, podziękowania
T-A-1Zasady i wskazówki przydatne w przygotowaniu pracy naukowej
T-A-9Przygotowanie prezentacji, organizacja slajdu, dobór tła. liternictwo, tekst na slajdach, ryciny i podpisy, tabele, animacje multimedia i dżwięk
Metody nauczaniaM-1Multimedialna prezentacja
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena aktywności w zajęciach audytoryjnych
S-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie z ćwiczeń audytoryjnych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0w conajmniej 51% potrafi przygotować i zaprezentować wyniki badań naukowych
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaNano_2A_A06_U01Potrafi przygotować opracowanie naukowe na podstawie wyników badań własnych oraz prezentację multimedialną dotycząca zagadnień związanych z własnymi badaniami naukowymi
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówNano_2A_U02potrafi porozumiewać się przy użyciu różnych technik w środowisku zawodowym oraz w innych środowiskach, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie nanotechnologii i nanobiotechnologii
Nano_2A_U03na podstawie danych literaturowych oraz własnych badań naukowych potrafi przygotować opracowanie naukowe (publikację) w języku polskim i krótkie doniesienie naukowe w języku angielskim z zakresu zagadnień właściwych dla kierunku nanotechnologii
Nano_2A_U04potrafi przygotować i przedstawić w języku polskim i angielskim prezentacje ustne dotyczące szczegółowych zagadnień związanych tematycznie z treściami programowymi studiów
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studenta z zasadami opracowania wyników pracy naukowej i jej prezentacjij
Treści programoweT-A-2Układ pracy badawczej - tytuł, streszczenie, słowa kluczowe, spis treści, wykaz skrótów
T-A-3Wstęp - przegląd piśmiennictwa
T-A-6Wyniki i ich omówienie
T-A-7Dyskusja i wnioski
T-A-5Cel badań, materiały i metody, opracowanie statystyczne
T-A-4Założenia metodologiczne pracy
T-A-8Spis piśmiennictwa, spis tabel i rysunków, aneks, podziękowania
T-A-1Zasady i wskazówki przydatne w przygotowaniu pracy naukowej
T-A-9Przygotowanie prezentacji, organizacja slajdu, dobór tła. liternictwo, tekst na slajdach, ryciny i podpisy, tabele, animacje multimedia i dżwięk
Metody nauczaniaM-1Multimedialna prezentacja
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena aktywności w zajęciach audytoryjnych
S-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie z ćwiczeń audytoryjnych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0w co najmniej 51% potrafi przygotować prezentację multimedialną na podstawie wyników badań własnych oraz opracowanie naukowe
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaNano_2A_A06_K01Aktywna postawa do poszerzania swojej wiedzy i umiejętności w zakresie opracowania i prezentowania wyników badań z dziedziny nanotechnologia
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówNano_2A_K01potrafi samodzielnie uzupełniać i poszerzać swoją wiedzę o zagadnienia związane z nanotechnologią, nanomateriałami i nanobiomateriałów a także o problemy wchodzące w skład innych specjalności inżynierskich i pozainżynierskich, potrafi przeprowadzać i organizować seminaria i szkolenia, wskazywać innym wiarygodne źródła informacji fachowych
Nano_2A_K02zna wpływ wdrażania poznanych technik i technologii na środowisko naturalne, zdrowie pracowników, użytkowników i osób postronnych oraz konsekwencje prawne tego wpływu, potrafi stosować w praktyce idee zrównoważonego rozwoju
Nano_2A_K03potrafi pracować w zespołach badawczych i produkcyjnych, a w razie potrzeby przyjmować pozycję lidera, umie oszacować czas potrzebny na realizację zleconego zadania; potrafi opracować i zrealizować harmonogram prac zapewniający dotrzymanie terminów
Nano_2A_K04ma świadomość społecznego znaczenia wiedzy społeczeństwa w dziedzinie nauk przyrodniczych i technicznych, przedstawia różne aspekty ich stosowania a ze szczególnym uwzględnieniem nanotechnologii i jej osiągnięć, potrafi prezentować dany problem z uwzględnieniem różnych punktów widzenia
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studenta z zasadami opracowania wyników pracy naukowej i jej prezentacjij
Treści programoweT-A-2Układ pracy badawczej - tytuł, streszczenie, słowa kluczowe, spis treści, wykaz skrótów
T-A-3Wstęp - przegląd piśmiennictwa
T-A-6Wyniki i ich omówienie
T-A-7Dyskusja i wnioski
T-A-5Cel badań, materiały i metody, opracowanie statystyczne
T-A-4Założenia metodologiczne pracy
T-A-8Spis piśmiennictwa, spis tabel i rysunków, aneks, podziękowania
T-A-1Zasady i wskazówki przydatne w przygotowaniu pracy naukowej
T-A-9Przygotowanie prezentacji, organizacja slajdu, dobór tła. liternictwo, tekst na slajdach, ryciny i podpisy, tabele, animacje multimedia i dżwięk
Metody nauczaniaM-1Multimedialna prezentacja
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena aktywności w zajęciach audytoryjnych
S-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie z ćwiczeń audytoryjnych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0w co najmniej 51% wykazuje aktywwną postawę do poszerzanai swojej wiedzy i umiejetności w zakresie opracowania i prezentowania wyników badań
3,5
4,0
4,5
5,0